Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SCALING THE PROBLEMS FACED BY TEACHERS IN DISTANCE EDUCATION WITH RANK-ORDER JUDGEMENTS

Yıl 2022, , 307 - 334, 31.12.2022
https://doi.org/10.52597/buje.982716

Öz

The aim of this study is to determine the order of importance of the problems experienced by teachers in distance education. In this context, survey research method, one of the quantitative research types, was used. The problems experienced by teachers in distance education have been identified. Then, the scale created with the problems was applied to 906 teachers who were in the study group and actively gave distance education. The data obtained from the study group were analyzed using the scaling method with rank-order judgments from the scaling approaches. According to the results of the research, the two most important problems experienced by the teachers are "unwillingness of students to attend classes" and "internet access problem", while two less important problems are "online course software problems" and "lack of course documents in distance education". In addition, while the problem of "unwillingness of students to attend classes" is not seen as an important problem at primary school level, it has been concluded that it is an important problem at secondary and high school levels.

Kaynakça

  • Aktürk, H. (2020). Yeni Koronavirüs Hastalığı Pandemisi Döneminde Online Yaşam ve Psikolojik Etkileri. Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimler Enstitüsü, Sosyal Psikiyatri Ana Bilim Dalı, Ankara.
  • Al, U. & Madran, R. O. (2004). Web-based distance education systems: Required features and standards. Bilgi Dünyası, 5(2), 259-271.
  • Albayrak, S. & Gelbal, S. (2015). İkili karşılaştırmalar yargılarına ve sıralama yargılarına dayalı ölçekleme yaklaşımlarının karşılaştırılması. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 6(1), 126-141.
  • Altıparmak, M., Kurt, İ. D. ve Kapıdere, M. (2011, Şubat). E-öğrenme ve uzaktan eğitimde açık kaynak kodlu öğrenme yönetim sistemleri. XI. Akademik Bilişim Kongresi’nde sunulan bildiri, Malatya.
  • Anıl, D. & Güler, N. (2006). İkili karşılaştırma yöntemi ile ölçekleme çalışmasına bir örnek. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 30-36.
  • Anıl, D. & İnal, H. (2018). Psikofizikte ölçekleme uygulamaları (1. baskı). Pegem Yayınları.
  • Avcı, F. & Akdeniz, E. C. (2021). Koronavirüs (Covid-19) salgını ve uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlar konusunda öğretmenlerin değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3(4), 117-154.
  • Ayvallı, M. & Şimşek, E. (2020). Okul öncesi öğretmen adaylarının sınıf içi uygulamalarında yer verdikleri etkinlik türlerinin sıralama yargıları kanunuyla ölçeklenmesi. Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 3(1), 1-15.
  • Bakioğlu, B. & Çevik, M. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4), 109-129.
  • Bal, Ö. (2011). Seviye belirleme sınavı (SBS) başarısında etkili olduğu düşünülen faktörlerin sıralama yargıları kanunuyla ölçeklenmesi. Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology, 2(2), 200-209.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E. & Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 179-209.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak Kılıç, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2014). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Celen, F. K., Celik, A., & Seferoglu, S. S. (2018). Yükseköğretimde çevrim-içi öğrenme: Sistemde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. Journal of European Education, 1(1), 25-34.
  • Crocker, L. & Algina, J. (1986). Introduction to classical and modern test theory. Holt, Rinehart and Winston.
  • Devran, Y. & Elitaş, T. (2017). Uzaktan eğitim: Fırsatlar ve tehditler. AJIT-E: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 8(27), 31-40.
  • Dinçer, S. & Yeşilpınar-Uyar, M. (2016). E-Öğrenme sistemlerinin kullanımı sürecinde karşılaşılan sınıf yönetimi ile ilişkili sorunlar ve çözüm önerileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 21(4), 453-470.
  • Dinçer, S. (2006, Şubat). Bilgisayar destekli eğitim ve uzaktan eğitime genel bir bakış. Akademik Bilişim Kongresi’nde sunulan bildiri, Denizli.
  • Durak, G. (2017). Uzaktan eğitimde destek hizmetlerine genel bakış: Sorunlar ve eğilimler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(4), 160-173.
  • Dünya, B. A., Aybek, E. C. & Şahin, M. D. (2021). Yükseköğretimde uzaktan ölçme ve değerlendirme deneyimleri: Üç devlet üniversitesinden bir örnek. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 232-244.
  • Erzen, E., & Ceylan, M. (2020). Covid-19 salgını ve uzaktan eğitim: Uygulamadaki sorunlar. Ekev Akademi Dergisi, 24(84), 229-262.
  • Güvendir, M. A. & Özkan, Y. Ö. (2013). İki ölçekleme yönteminin karşılaştırılması: İkili karşılaştırma ve sıralama yargıları. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 3(1), 105-119.
  • İnceçam, B. (2019). Türkiye’de İlköğretimden Ortaöğretim Kademesine Geçiş Sistemi Kapsamında Yaşanan Sorunların Sıralama Yargılarıyla Ölçeklenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • İnceçam, B., & Demir, E. (2020). Scaling of the problems in the system of transition from elementary to secondary education in turkey with the rank-order method. International Electronic Journal of Elementary Education, 13(1), 57-75.
  • İnci Kuzu, Ç. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde uygulanan ilkokul uzaktan eğitim programı (EBA TV) ile ilgili veli görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 505-527.
  • Kan, A. (2008). Psikolojik değişkenleri ölçmek için kullanılan ölçekleme yaklaşımları üzerine bir karşılaştırma. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 4(1), 2-18.
  • Kara, Y. & Gelbal, S. (2013). İlköğretim öğrencilerinin başarılarını etkileyen özelliklerin tam sıralama halinde ikili karşılaştırmalar yöntemiyle ölçeklenmesi. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 4(1), 33-51.
  • Karadağ, E., & Yücel, C. (2020). Yeni tip koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-192.
  • Kartal, S. K., & Gülleroğlu, H. D. (2015). Ölçekleme yaklaşımlarının madde ve birey sıralamaları açısından karşılaştırılması. Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology, 6(1), 25-37.
  • Kavuk, E.& Demirtaş, H. (2021). Covid-19 pandemisi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitimde yaşadığı zorluklar. E-International Journal of Pedandragogy (E-İJPA), 1(1), 55-73.
  • Kaya, S. (2020, Haziran). Zorunlu uzaktan eğitimde karşılaşılan sorunlar: Öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri. VII. International Eurasian Educational ResearchCongress’de sunulan bildiri, Eskişehir.
  • Kaya, Z. (1996). Uzaktan eğitimde ders kitapları (Açıköğretim lisesi örneği). Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Kırmacı, Ö. & Acar, S. (2018). Kampüs öğrencilerinin eşzamanlı uzaktan eğitimde karşılaştıkları sorunlar. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 14(3), 276-291.
  • Koçak, D. & Çokluk-Bökeoglu, Ö. (2021). Üniversite tercih nedenlerinin ikili karşılaştırma ve sıralama yargıları yöntemleri ile ölçeklenmesi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(3), 1580-1591.
  • Judd, C. M., Smith, E. R. & Kidder Louise, H. (1991). Research methods in social relations. Holt, Rhinehart and Winston.
  • Miks, J., & McIlwaine, J. (2020). Keeping the world’s children learning through COVID-19. UNICEF. https://www.un_cef.org/coronav_rus/keep_ng-worlds-ch_ldrenlearn_ng-through-cov_d-19.
  • Oğurlu, E. (2020). Tarih boyunca pandemiler ve uluslararası sisteme etkileri. Electronic Turkish Studies, 15(4), 791-805.
  • Ozbasi, D. (2019). Using rank-order judgments scaling to determine students’ evaluation preferences. Eurasian Journal of Educational Research, 19(82), 63-80.
  • Özbay, Ö. (2015). Dünya’da ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (5), 376-394.
  • Sarı, T. & Nayır, F. (2020). Pandemi dönemi eğitim: sorunlar ve fırsatlar. Turkish Studies, 15(4), 959-975.
  • Sari, H. (2020). Evde kal döneminde uzaktan eğitim: Ölçme ve değerlendirmeyi neden karantinaya almamalıyız? Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3(1), 121-128.
  • Saygı, H. (2021). Covid-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(2), 109-129.
  • Sezgin, S. (2021). Acil uzaktan eğitim sürecinin analizi: Öne çıkan kavramlar, sorunlar ve çıkarılan dersler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 273-296.
  • Telli, S. G., & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Tuncer, M. & Taşpınar, M. (2008). Sanal ortamda eğitim ve öğretimin geleceği ve olası sorunlar. Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 125-144.
  • Turgut, M. F. & Baykul, Y. (1992). Ölçekleme teknikleri. ÖSYM yayınları.
  • Ülger, K. (2020). Uzaktan eğitim modelinde karşılaşılan sorunlar - fırsatlar ve çözüm önerileri. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(1), 393-412.
  • Yalçın, S., & Avşar, A. Ş. (2014). Eğitim fakültesi meslek bilgisi derslerinin sıralama yargıları kanunuyla ölçeklenmesi. Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology, 5(2), 79-90.
  • Yamamoto, G. T., & Altun, D. (2020). The coronavirus and the rising of online education. Journal of University Research, 3(1), 25-34.
  • Yeşilfidan, S. (2019). Web tabanlı uzaktan eğitimde ders vermekte olan öğretim elemanlarının karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri: alternatif bir çözüm olarak e-mentorluk [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Yılmaz, N., & Doğan, N. (2015). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının meslek tercihlerini etkileyen faktörler: Hacettepe Üniversitesi Örneği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 405-421.
  • Yilmaz, R. (2017). Problems experienced in evaluating success and performance in distance education: A case study. Turkish Online Journal of Distance Education, 18(1), 39-51.

ÖĞRETMENLERİN UZAKTAN EĞİTİMDE YAŞADIĞI SORUNLARIN SIRALAMA YARGILARI KANUNUYLA ÖLÇEKLENMESİ

Yıl 2022, , 307 - 334, 31.12.2022
https://doi.org/10.52597/buje.982716

Öz

Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin uzaktan eğitimde yaşadığı sorunların önem sıralamasını belirlemektir. Bu kapsamda nicel araştırma türlerinden tarama araştırması yönteminden faydalanılmıştır. Uzaktan eğitimde öğretmenlerin yaşadığı sorunlar belirlenmiştir. Ardından sorunlar ile oluşturulan ölçek, çalışma grubunda yer alan ve aktif olarak uzaktan eğitim veren 906 öğretmene uygulanmıştır. Çalışma grubundan elde edilen veri, ölçekleme yaklaşımlarından sıralama yargıları ile ölçekleme yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre öğretmenlerin yaşadığı en önemli iki sorun “öğrencilerin derse katılma isteksizliği” ve “internet erişimi sorunu” iken, daha az önemli görülen iki sorun ise “online ders yazılımı sorunları” ve “uzaktan eğitimde ders dokümanı yetersizliği” dir. Ayrıca “öğrencilerin derse katılma isteksizliği” sorunu ilkokul düzeyinde önemli bir sorun olarak görülmezken, ortaokul ve lise düzeyinde önemli bir sorun olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Aktürk, H. (2020). Yeni Koronavirüs Hastalığı Pandemisi Döneminde Online Yaşam ve Psikolojik Etkileri. Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimler Enstitüsü, Sosyal Psikiyatri Ana Bilim Dalı, Ankara.
  • Al, U. & Madran, R. O. (2004). Web-based distance education systems: Required features and standards. Bilgi Dünyası, 5(2), 259-271.
  • Albayrak, S. & Gelbal, S. (2015). İkili karşılaştırmalar yargılarına ve sıralama yargılarına dayalı ölçekleme yaklaşımlarının karşılaştırılması. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 6(1), 126-141.
  • Altıparmak, M., Kurt, İ. D. ve Kapıdere, M. (2011, Şubat). E-öğrenme ve uzaktan eğitimde açık kaynak kodlu öğrenme yönetim sistemleri. XI. Akademik Bilişim Kongresi’nde sunulan bildiri, Malatya.
  • Anıl, D. & Güler, N. (2006). İkili karşılaştırma yöntemi ile ölçekleme çalışmasına bir örnek. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 30-36.
  • Anıl, D. & İnal, H. (2018). Psikofizikte ölçekleme uygulamaları (1. baskı). Pegem Yayınları.
  • Avcı, F. & Akdeniz, E. C. (2021). Koronavirüs (Covid-19) salgını ve uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlar konusunda öğretmenlerin değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3(4), 117-154.
  • Ayvallı, M. & Şimşek, E. (2020). Okul öncesi öğretmen adaylarının sınıf içi uygulamalarında yer verdikleri etkinlik türlerinin sıralama yargıları kanunuyla ölçeklenmesi. Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 3(1), 1-15.
  • Bakioğlu, B. & Çevik, M. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4), 109-129.
  • Bal, Ö. (2011). Seviye belirleme sınavı (SBS) başarısında etkili olduğu düşünülen faktörlerin sıralama yargıları kanunuyla ölçeklenmesi. Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology, 2(2), 200-209.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E. & Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 179-209.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak Kılıç, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2014). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Celen, F. K., Celik, A., & Seferoglu, S. S. (2018). Yükseköğretimde çevrim-içi öğrenme: Sistemde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. Journal of European Education, 1(1), 25-34.
  • Crocker, L. & Algina, J. (1986). Introduction to classical and modern test theory. Holt, Rinehart and Winston.
  • Devran, Y. & Elitaş, T. (2017). Uzaktan eğitim: Fırsatlar ve tehditler. AJIT-E: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 8(27), 31-40.
  • Dinçer, S. & Yeşilpınar-Uyar, M. (2016). E-Öğrenme sistemlerinin kullanımı sürecinde karşılaşılan sınıf yönetimi ile ilişkili sorunlar ve çözüm önerileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 21(4), 453-470.
  • Dinçer, S. (2006, Şubat). Bilgisayar destekli eğitim ve uzaktan eğitime genel bir bakış. Akademik Bilişim Kongresi’nde sunulan bildiri, Denizli.
  • Durak, G. (2017). Uzaktan eğitimde destek hizmetlerine genel bakış: Sorunlar ve eğilimler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(4), 160-173.
  • Dünya, B. A., Aybek, E. C. & Şahin, M. D. (2021). Yükseköğretimde uzaktan ölçme ve değerlendirme deneyimleri: Üç devlet üniversitesinden bir örnek. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 232-244.
  • Erzen, E., & Ceylan, M. (2020). Covid-19 salgını ve uzaktan eğitim: Uygulamadaki sorunlar. Ekev Akademi Dergisi, 24(84), 229-262.
  • Güvendir, M. A. & Özkan, Y. Ö. (2013). İki ölçekleme yönteminin karşılaştırılması: İkili karşılaştırma ve sıralama yargıları. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 3(1), 105-119.
  • İnceçam, B. (2019). Türkiye’de İlköğretimden Ortaöğretim Kademesine Geçiş Sistemi Kapsamında Yaşanan Sorunların Sıralama Yargılarıyla Ölçeklenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • İnceçam, B., & Demir, E. (2020). Scaling of the problems in the system of transition from elementary to secondary education in turkey with the rank-order method. International Electronic Journal of Elementary Education, 13(1), 57-75.
  • İnci Kuzu, Ç. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde uygulanan ilkokul uzaktan eğitim programı (EBA TV) ile ilgili veli görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 505-527.
  • Kan, A. (2008). Psikolojik değişkenleri ölçmek için kullanılan ölçekleme yaklaşımları üzerine bir karşılaştırma. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 4(1), 2-18.
  • Kara, Y. & Gelbal, S. (2013). İlköğretim öğrencilerinin başarılarını etkileyen özelliklerin tam sıralama halinde ikili karşılaştırmalar yöntemiyle ölçeklenmesi. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 4(1), 33-51.
  • Karadağ, E., & Yücel, C. (2020). Yeni tip koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-192.
  • Kartal, S. K., & Gülleroğlu, H. D. (2015). Ölçekleme yaklaşımlarının madde ve birey sıralamaları açısından karşılaştırılması. Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology, 6(1), 25-37.
  • Kavuk, E.& Demirtaş, H. (2021). Covid-19 pandemisi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitimde yaşadığı zorluklar. E-International Journal of Pedandragogy (E-İJPA), 1(1), 55-73.
  • Kaya, S. (2020, Haziran). Zorunlu uzaktan eğitimde karşılaşılan sorunlar: Öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri. VII. International Eurasian Educational ResearchCongress’de sunulan bildiri, Eskişehir.
  • Kaya, Z. (1996). Uzaktan eğitimde ders kitapları (Açıköğretim lisesi örneği). Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Kırmacı, Ö. & Acar, S. (2018). Kampüs öğrencilerinin eşzamanlı uzaktan eğitimde karşılaştıkları sorunlar. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 14(3), 276-291.
  • Koçak, D. & Çokluk-Bökeoglu, Ö. (2021). Üniversite tercih nedenlerinin ikili karşılaştırma ve sıralama yargıları yöntemleri ile ölçeklenmesi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(3), 1580-1591.
  • Judd, C. M., Smith, E. R. & Kidder Louise, H. (1991). Research methods in social relations. Holt, Rhinehart and Winston.
  • Miks, J., & McIlwaine, J. (2020). Keeping the world’s children learning through COVID-19. UNICEF. https://www.un_cef.org/coronav_rus/keep_ng-worlds-ch_ldrenlearn_ng-through-cov_d-19.
  • Oğurlu, E. (2020). Tarih boyunca pandemiler ve uluslararası sisteme etkileri. Electronic Turkish Studies, 15(4), 791-805.
  • Ozbasi, D. (2019). Using rank-order judgments scaling to determine students’ evaluation preferences. Eurasian Journal of Educational Research, 19(82), 63-80.
  • Özbay, Ö. (2015). Dünya’da ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (5), 376-394.
  • Sarı, T. & Nayır, F. (2020). Pandemi dönemi eğitim: sorunlar ve fırsatlar. Turkish Studies, 15(4), 959-975.
  • Sari, H. (2020). Evde kal döneminde uzaktan eğitim: Ölçme ve değerlendirmeyi neden karantinaya almamalıyız? Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3(1), 121-128.
  • Saygı, H. (2021). Covid-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(2), 109-129.
  • Sezgin, S. (2021). Acil uzaktan eğitim sürecinin analizi: Öne çıkan kavramlar, sorunlar ve çıkarılan dersler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 273-296.
  • Telli, S. G., & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Tuncer, M. & Taşpınar, M. (2008). Sanal ortamda eğitim ve öğretimin geleceği ve olası sorunlar. Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 125-144.
  • Turgut, M. F. & Baykul, Y. (1992). Ölçekleme teknikleri. ÖSYM yayınları.
  • Ülger, K. (2020). Uzaktan eğitim modelinde karşılaşılan sorunlar - fırsatlar ve çözüm önerileri. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(1), 393-412.
  • Yalçın, S., & Avşar, A. Ş. (2014). Eğitim fakültesi meslek bilgisi derslerinin sıralama yargıları kanunuyla ölçeklenmesi. Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology, 5(2), 79-90.
  • Yamamoto, G. T., & Altun, D. (2020). The coronavirus and the rising of online education. Journal of University Research, 3(1), 25-34.
  • Yeşilfidan, S. (2019). Web tabanlı uzaktan eğitimde ders vermekte olan öğretim elemanlarının karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri: alternatif bir çözüm olarak e-mentorluk [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Yılmaz, N., & Doğan, N. (2015). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının meslek tercihlerini etkileyen faktörler: Hacettepe Üniversitesi Örneği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 405-421.
  • Yilmaz, R. (2017). Problems experienced in evaluating success and performance in distance education: A case study. Turkish Online Journal of Distance Education, 18(1), 39-51.
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları Ulusal Kongresi Özel Sayısı
Yazarlar

Mahmut Sami Yiğiter 0000-0002-2896-0201

Selahattin Gelbal 0000-0001-5181-7262

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Yiğiter, M. S., & Gelbal, S. (2022). ÖĞRETMENLERİN UZAKTAN EĞİTİMDE YAŞADIĞI SORUNLARIN SIRALAMA YARGILARI KANUNUYLA ÖLÇEKLENMESİ. Bogazici University Journal of Education, 39-1, 307-334. https://doi.org/10.52597/buje.982716