2006-2017 tarihleri arasında Sosyal Bilgiler Eğitimi alanında coğrafya konuları üzerine yapılmış yüksek lisans ve doktora tezlerinin incelenerek lisansüstü araştırma eğilimlerinin belirlenmesi araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Çalışmanın bir diğer amacı ise 2000-2017 yılları arasında sosyal bilgilerde coğrafya konuları üzerine yapılmış lisansüstü tezlerin kronolojik bir bibliyografyasını oluşturmaktır. Araştırmada tarama modeline dayalı Nitel Araştırma deseni kullanılmıştır. Lisansüstü tezlere Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) “Ulusal Tez Merkezi” adlı internet veri tabanından taranarak ulaşılmıştır. Ulaşılan tezler İçerik Analizi tekniği ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda Sosyal Bilgiler eğitimi alanında coğrafya konuları üzerine yapılmış 70 lisansüstü teze ulaşılmış, bunların 57’si yüksek lisans, 13’ü ise Doktora tezidir. En fazla lisansüstü tezlerin Gazi, Marmara ve Atatürk üniversitelerinde yapıldığı; ele alınan konuların ağırlıklı olarak Kavram Öğretimi, Öğrenme-Öğretme Süreci ile Yöntem ve Teknikler olduğu; büyük çoğunluğunun Nicel Araştırma yaklaşımı ile desenlendiği ve buna bağlı olarak da en fazla Tarama ve Deneme modellerinin kullanıldığı tespit edilmiştir. Konuya ilişkin bibliyografya oluşturma amacıyla ise 84 lisansüstü teze ulaşılmıştır.
Sosyal bilgiler eğitimi coğrafya konuları lisansüstü tezler bibliyografya
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Özgün Çalışma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 34 Sayı: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.