Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Matematik Öğretmenlerinin 9. ve 10. Sınıf Programını Uygularken Karşılaştığı Sorunlar ve Çözüm Önerileri

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 52 - 67, 30.06.2018

Öz

Bu
araştırmanın amacı 2013 yılında değiştirilen ve şu anda 9. ve 10. sınıflarda
uygulanan matematik programının uygulanması sırasında öğretmenlerin
karşılaştığı sorunları ortaya çıkarmak ve çözüm önerileri getirmektir. Bu
çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Nitel araştırma; insan ve
grup davranışlarında “niçin” sorusuna cevap arar. Bu araştırmada öğretmenlerin
yeni matematik programını uygularken karşılaştıkları durumları incelediğinden
olgubilim deseni kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubu belirlenirken
amaçlı örnekleme yönteminden kritik durum örneklemesi kullanılmıştır. Sınıf
mevcutlarının kalabalık olmasından dolayı öğretmenlerin öğrencilerle birebir
ilgilenme imkanı bulamadıkları için kazanımlara ulaşmada sorunlar yaşadıkları
bu araştırmanın sonuçlarından biridir.

Kaynakça

  • Akpınar, B. (2012). Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: Data Yayınları.
  • Çay, E. (2012). Yeni 9. Sınıf Geometri Öğretim Programının Uygulamasında Matematik Öğretmenlerinin Karşılaştığı Sorunlar Ve Çözüm Önerileri. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=7d53ed97e31a8bd3a2299a654f557131d791ce0fdb2135c5e502efdfeca4584123569f89f37ea144 adresinden 10/10/2014 tarihinde indirilmiştir.
  • Çiftçi, Z., Akgün, L. ve Deniz, D. (2013). Dokuzuncu Sınıf Matematik Öğretim Programı İle İlgili Uygulamada Karşılaşılan Sorunlara Yönelik Öğretmen Görüşleri ve Çözüm Önerileri. http://www.ajesi.anadolu.edu.tr/articles/AJESI_3_1/AJESI_3_1_Article_1.pdf adresinden 25/10/2014 tarihinde alınmıştır.
  • Demirel, Ö. (2012). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Güzel, İ. (2010). Türkiye, Almanya, Kanada Ortaöğretim Matematik Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Değerlendirilmesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=7d53ed97e31a8bd3f0be111c8ea89664eea8b530a0846685c3c634114989fdef5fb1f255478f5f39 adresinden 22/11/2014 tarihinde indirilmiştir.
  • İşleyen, T ve Işık, A. (2005). Alt Vektör Uzayı Kavramının Kavramsal Öğrenilmesi Üzerine. Tevfik Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi Yıl: 2005 Sayı: 11. https://www.google.com.tr/?gws_rd=ssl#q=ALTVEKT%C3%96RUZAYIKAV~nrrNKAVRAMSAL adresinden 29/10/2014 tarihinde indirilmiştir.
  • Karakaya Ş. (2004). Eğitimde Program Geliştirme Çalışmaları ve Yeni Yönelimler. Ankara: Asil Yayın.
  • Konur, K. (2012). Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programının İçerik Öğesine İlişkin Öğretmen Görüşleri. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=7d53ed97e31a8bd307a257b743fb32ffb3171794c9a6193fd4757efc9521e897ece24d570616bef1 adresinden 10/10/2014 tarihinde indirilmiştir.
  • MEB, (2013). Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı. Pısa 2003 Nihai Değerlendirme Raporu. (2005). http://pisa.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2013/07/PISA-2003-Ulusal-Nihai-Rapor.pdf adresinden 10/10/2014 tarihinde alınmıştır.
  • Öncül, R. (2000). Eğitim ve Eğitim Bilimleri Sözlüğü. İstanbul. Milli Eğitim Basımevi.
  • TDK. (2011). Türkçe Sözlük. Ankara: TDK Yayınları.
  • TTKB. Ortaöğretim Matematik Programı. (2014).
  • Uşun, S. (2012). Eğitimde Program Değerlendirme Süreçler Yaklaşımlar Ve Modeller. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Yıldırım A. ve Şimşek H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.

Examination of the Relationships between University Student’s Risk Taking Attitudes, Identity Status and Some Demographic Variables

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 52 - 67, 30.06.2018

Öz

The purpose of this study is to find out and bring forward solution suggestions for the difficulties encountered by the teachers during the implementation of the current 9th and 10th grade syllabus which went into effect in 2013. Qualitative research method was used for this study. Qualitative research seeks answers for the question “why” in people and group behaviors. Since the difficulties the mathematics teacher encounter during the implementation of the new syllabus, the study made use of phenomenologic design. The study group of this research was determined by the use of purposive sampling method, more specifically; critical case sampling. It is a conclusion of the study that because the populations of the classes are dense, the teachers do not have the possibility to take care of each student, and have difficulty in reaching towards the outcomes.

Kaynakça

  • Akpınar, B. (2012). Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: Data Yayınları.
  • Çay, E. (2012). Yeni 9. Sınıf Geometri Öğretim Programının Uygulamasında Matematik Öğretmenlerinin Karşılaştığı Sorunlar Ve Çözüm Önerileri. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=7d53ed97e31a8bd3a2299a654f557131d791ce0fdb2135c5e502efdfeca4584123569f89f37ea144 adresinden 10/10/2014 tarihinde indirilmiştir.
  • Çiftçi, Z., Akgün, L. ve Deniz, D. (2013). Dokuzuncu Sınıf Matematik Öğretim Programı İle İlgili Uygulamada Karşılaşılan Sorunlara Yönelik Öğretmen Görüşleri ve Çözüm Önerileri. http://www.ajesi.anadolu.edu.tr/articles/AJESI_3_1/AJESI_3_1_Article_1.pdf adresinden 25/10/2014 tarihinde alınmıştır.
  • Demirel, Ö. (2012). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Güzel, İ. (2010). Türkiye, Almanya, Kanada Ortaöğretim Matematik Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Değerlendirilmesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=7d53ed97e31a8bd3f0be111c8ea89664eea8b530a0846685c3c634114989fdef5fb1f255478f5f39 adresinden 22/11/2014 tarihinde indirilmiştir.
  • İşleyen, T ve Işık, A. (2005). Alt Vektör Uzayı Kavramının Kavramsal Öğrenilmesi Üzerine. Tevfik Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi Yıl: 2005 Sayı: 11. https://www.google.com.tr/?gws_rd=ssl#q=ALTVEKT%C3%96RUZAYIKAV~nrrNKAVRAMSAL adresinden 29/10/2014 tarihinde indirilmiştir.
  • Karakaya Ş. (2004). Eğitimde Program Geliştirme Çalışmaları ve Yeni Yönelimler. Ankara: Asil Yayın.
  • Konur, K. (2012). Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programının İçerik Öğesine İlişkin Öğretmen Görüşleri. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=7d53ed97e31a8bd307a257b743fb32ffb3171794c9a6193fd4757efc9521e897ece24d570616bef1 adresinden 10/10/2014 tarihinde indirilmiştir.
  • MEB, (2013). Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı. Pısa 2003 Nihai Değerlendirme Raporu. (2005). http://pisa.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2013/07/PISA-2003-Ulusal-Nihai-Rapor.pdf adresinden 10/10/2014 tarihinde alınmıştır.
  • Öncül, R. (2000). Eğitim ve Eğitim Bilimleri Sözlüğü. İstanbul. Milli Eğitim Basımevi.
  • TDK. (2011). Türkçe Sözlük. Ankara: TDK Yayınları.
  • TTKB. Ortaöğretim Matematik Programı. (2014).
  • Uşun, S. (2012). Eğitimde Program Değerlendirme Süreçler Yaklaşımlar Ve Modeller. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Yıldırım A. ve Şimşek H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sulhiye Ulusoy

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ulusoy, S. (2018). Matematik Öğretmenlerinin 9. ve 10. Sınıf Programını Uygularken Karşılaştığı Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 52-67.

Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

2017