Araştırmanın temel amacı, beşinci sınıf öğrencilerinin yabancı dil konuşmalarını etkileyen faktörleri paydaş görüşleri doğrultusunda incelemektir. Nitel yaklaşıma dayalı çoklu durum çalışması olarak yapılan araştırma biri devlet, diğeri özel okulu olmak üzere farklı sosyo-ekonomik düzeylerden iki okuldan toplam sekiz öğretmen, 16 öğrenci, sekiz veli ile iki dil eğitimcisi akademisyen ile yürütülmüştür. Ayrıca, doküman incelemesi yoluyla önceki ve güncel öğretim programları arasındaki çalışma odağıyla ilgili hususlar betimsel olarak incelenmiştir. Bu açıdan program değerlendirme çalışması olarak da kabul edilebilir. Katılımcılardan elde edilen görüşme verileri içerik analizi yoluyla çözümlenmiş ve yedi farklı temaya ulaşılmıştır. Bulgular öğretim programının öğretmenler tarafından İngilizce konuşma becerileri açısından genel olarak etkili ve yeterli bulunduğunu gösteriyor olsa da; özel okul öğretmenlerinin resmi program yanında ekstra etkinlik ve materyallerle daha etkili bir İngilizce eğitimi sunduğunu göstermektedir. İngilizce konuşmaya etki eden program dışı faktörler olarak öğretmen etkisi, olumsuz akran etkisi, öğrencilerin yabancı dile karşı ilgisi, sosyo-ekonomik çevre ve öğrencilerin bireysel farklılıkları gibi çeşitli bulgular tespit edilmiştir. Araştırma sonuçları doğrultusunda etkili program okuryazarlığı, öğretmenlerin dil eğitiminde ve daha özelde konuşma becerilerine yönelik güncel-bilimsel araştırmaları takip etmeleri; sınıf ortamında İngilizce dilini günlük hayatta kullanmaya yönelik etkinlikleri çeşitlendirmeleri gerektiği önerilerinde bulunulmuştur.
İngilizce Konuşma Becerisi 5. Sınıf İngilizce Dersi İngilizce Öğretim Programı Program Değerlendirme
The main purpose of the study is to explore the factors affecting fifth grade students' foreign language speaking in line with stakeholder views. The research, which was conducted as a multiple case study based on a qualitative approach, was conducted with a total of eight teachers, 16 students, eight parents and two language education academicians from two schools with different socio-economic levels, one public and one private school. In addition, the issues related to the focus of study between the previous and current curricula were examined descriptively through document analysis. In this respect, it may also be considered as a curriculum evaluation study. The interview data obtained from the participants were analyzed through content analysis and seven different themes were reached. Although the findings show that the curriculum is generally found to be effective and sufficient in terms of English speaking skills by the teachers, it also shows that private school teachers offer a more effective English education with extra activities and materials besides the official curriculum. As non-curricular factors affecting English speaking, various findings were identified such as teacher influence, negative peer influence, students' interest in foreign language, socio-economic background and students' individual differences. In line with the results of the study, it was suggested that teachers should follow current scientific research on effective curriculum literacy, teachers should follow current scientific research on language education and more specifically on speaking skills, and teachers should diversify activities for using English language in daily life in the classroom environment.
English speaking skill Fifth Grade English Lesson English Curriculum Curriculum Evaluation
Danışmanlığını Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Kerim GÜNDOĞDU'nun yürüttüğü Doğan TOSUN'a ait "Yabancı Dil Konuşmayı Etkileyen Faktörlere İlişkin Eleştirel Bir Durum Çalışması" başlıklı araştırma 11.01.2021 tarih ve 2021/01 sayılı Eğitim Araştırmaları Etik Kurulu toplantımızda alınan IX nolu karar ile etik açıdan uygun bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İkinci Bir Dil Olarak İngilizce, Çocuğun Dil Edinimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 1 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 2 |
calessjournal@gmail.com https://dergipark.org.tr/en/pub/caless