İnsan hayatı boyunca diğer canlılarla
iletişim içindedir ve bu iletişim araçlarından biri de konuşma becerisidir.
Konuşmada kaygı yaşayan bir öğretmen ise düşündüklerini yeterli bir şekilde
öğrencilerine aktaramayabilir. Bu doğrultuda araştırmanın
amacı, sınıf öğretmeni
adaylarının konuşma kaygılarının incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini,
İstanbul'da bir devlet üniversitesinde
öğrenim gören 239 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmada betimsel
yöntem kullanılmıştır. Kınay ve Özkan’ın (2014) geliştirdiği “Öğretmen
Adaylarının Konuşma Kaygısı Ölçeği” veri toplama aracı olarak kullanılmıştır.
Bu ölçek, ‘Psikolojik Durum’,
‘Fizyolojik Belirtiler’ ve ‘Beceri İle İlgili Kaygı’ alt boyutlarını
içeren toplam 40 maddeden oluşmaktadır. İstatistiksel çözümler SPSS 16.0
kullanılarak yapılmıştır. Verilerin analizi için, İlişkisiz Grup t Testi, Tek
Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Öğretmen adaylarının konuşma
kaygıları düşük seviyededir. Ölçek alt boyutları ve ölçek toplam puan ortalamalarının cinsiyete göre
farklılaşmadığı ve bulundukları sınıflara göre ise farkın anlamlı olduğu
bulunmuştur. Sınıf düzeyi arttıkça konuşma kaygılarının düştüğü sonucuna
ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Beşeri Bilimler Sayısı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 16 Sayı: 3 |