Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Views of Traditional and Non-Traditional Psychology Students on Education, Social Relationships and Career

Yıl 2024, Cilt: 22 Sayı: 1, 216 - 237, 27.03.2024
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1422794

Öz

The aim of this study is to examine the major and career choices, social relationships at the university, academic motivations and learning processes of undergraduate psychology students. In this study using phenomenological design, semi-structured interviews were conducted with 11 traditional and 11 non-traditional psychology students. Findings of thematic analysis showed that personal interest/curiosity was the most influential factor in participants' decision to study psychology and similarity played an important role in friend choice; their academic motivation was high; the majority did not have any problems during educational life; and had career plans. It was concluded that non-traditional participants were more disciplined and worked more regularly than traditional participants; were trying to balance family life and educational responsibilities, and perceived gaining knowledge as a positive aspect of psychology education more. The results of the research are expected to contribute to experts working in the field of psychology, academics, career counselors and those who want to study psychology in the future.

Kaynakça

  • Adams, J., & Corbett, A. (2010). Experiences of traditional and non-traditional college students. Perspectives, 2(1), 1-29.
  • Ağcasulu, H. (2019). Yabancıdan arkadaşa: Üniversitenin ilk yılında arkadaşlık ağları üzerine bir araştırma. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(7), 83-96.
  • Arcan, K. (2018). Bir çekim alanı olarak psikoloji bilgisi ve eğitimi (Psikolojinin popülaritesi). T.C. Maltepe Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Dergisi, 1, 6-35.

Geleneksel Yaşta Olan ve Olmayan Psikoloji Öğrencilerinin Eğitime, Sosyal İlişkilere ve Kariyere İlişkin Görüşleri

Yıl 2024, Cilt: 22 Sayı: 1, 216 - 237, 27.03.2024
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1422794

Öz

Bu çalışmanın amacı psikoloji lisans öğrencilerinin bölüm ve kariyer tercihleri, üniversitedeki sosyal ilişkileri, akademik güdülenmeleri ve öğrenme süreçlerinin incelenmesidir. Fenomenolojik desenin kullanıldığı bu araştırmada 11'i geleneksel ve 11'i geleneksel olmayan psikoloji öğrencisi ile yarı-yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Tematik analizler sonucunda elde edilen bulgular, katılımcıların psikoloji eğitimi kararını almalarında en fazla kişisel ilgi/merak duygusunun etkili olduğunu ve akademik güdülenmelerinin yüksek olduğunu, arkadaş tercihlerinde benzer özelliklerin önemli rol oynadığını; çoğunluğunun eğitim yaşamlarında sorun yaşamadıklarını ve kariyerleri ile ilgili planlamaları olduğunu göstermiştir. Geleneksel yaşta olmayan katılımcıların geleneksel yaştaki katılımcılara göre daha düzenli ve disiplinli çalıştıkları; daha fazla aile yaşamı ile eğitsel sorumlulukları arasında denge kurmak için çabaladıkları ve bilgi edinmeyi psikoloji eğitiminin olumlu yönü olarak algıladıkları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın sonuçlarının psikoloji alanında çalışan uzmanlara, akademisyenlere, kariyer danışmanlarına ve ileride psikoloji eğitimi almak isteyenlere katkı sunması beklenmektedir.

Etik Beyan

Bu çalışma için Fenerbahçe Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimsel Araştırmalar Etik Kurulundan etik kurul izni alınmıştır. (Tarih: 03.11.2023 Protokol No:2023/11-2-fbu)

Kaynakça

  • Adams, J., & Corbett, A. (2010). Experiences of traditional and non-traditional college students. Perspectives, 2(1), 1-29.
  • Ağcasulu, H. (2019). Yabancıdan arkadaşa: Üniversitenin ilk yılında arkadaşlık ağları üzerine bir araştırma. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(7), 83-96.
  • Arcan, K. (2018). Bir çekim alanı olarak psikoloji bilgisi ve eğitimi (Psikolojinin popülaritesi). T.C. Maltepe Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Dergisi, 1, 6-35.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Sosyolojisi, Sosyoloji (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Petek Akman Özdemir 0000-0001-7797-0353

Gökçe Özkılıçcı 0000-0002-6451-7952

Rukiye Köroğlu 0000-0001-5232-4021

Yayımlanma Tarihi 27 Mart 2024
Gönderilme Tarihi 19 Ocak 2024
Kabul Tarihi 26 Şubat 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akman Özdemir, P., Özkılıçcı, G., & Köroğlu, R. (2024). Geleneksel Yaşta Olan ve Olmayan Psikoloji Öğrencilerinin Eğitime, Sosyal İlişkilere ve Kariyere İlişkin Görüşleri. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(1), 216-237. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1422794