Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Avrupa Birliği Ülkelerinde Dijital Becerilerin IQRBOW Tabanlı Multi-Moora Yaklaşımı ile Analizi

Yıl 2024, Cilt: 22 Sayı: 3, 225 - 239, 30.09.2024
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1471566

Öz

Bu çalışma, Avrupa ülkelerinin dijitalleşme düzeylerini bireylerin dijital becerileri perspektifinden incelemeyi amaçlamaktadır. Dijitalleşme süreçlerinde ana bileşen olan insan unsurunun önemini vurgulayarak literatürdeki bir boşluğu doldurmayı hedeflemektedir. Eurostat tarafından yayınlanan Dijital Beceriler Göstergesi verileri temel alınarak BİT kullanıcıları, BİT uzmanları ve BİT eğitimi gibi bileşenler analize dahil edilmiştir. Çalışmada IQRBOW tabanlı Multi-MOORA yaklaşımı uygulanmıştır. Bu özgün metodoloji, çok kriterli karar verme problemlerinde daha ekonomik ve güvenilir ağırlıklandırma sağlayarak analiz sonuçlarının geçerliliğini artırmıştır. 28 alt kriter baz alınarak kapsamlı bir değerlendirme yapılmış ve 36 ülke karşılaştırılmıştır. Analiz bulguları, Finlandiya'nın dijital beceriler açısından en üst sırada yer aldığını, Romanya'nın ise son sırada yer aldığını ortaya koymuştur. Sonuçlar, Avrupa Birliği'nin dijitalleşme stratejilerinin gözden geçirilmesine ve politika yapıcılar için tavsiyelerde bulunulmasına olanak tanımaktadır.

Kaynakça

  • Bakır, M., & Demirel, Y. T. (2024). Dijital devrim. International Journal of Educational and Social Sciences, 3(1), 59-67. https://doi.org/10.5281/zenodo.11316074
  • Balcıoğlu, Y. S. (2024). Digital economy: Türkiye’s development trends. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 24(1), 118-135. https://doi.org/10.11616/asbi.1391510
  • Bodor, Á., Grünhut, Z., & Horeczki, R. (2014). Socio-cultural cleavages in Europe. Regional Statistics, 4(2), 106-125. https://doi.org/10.15196/RS04207

Analysis of Digital Skills in European Union Countries with IQRBOW-Based Multi-Moora Approach

Yıl 2024, Cilt: 22 Sayı: 3, 225 - 239, 30.09.2024
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1471566

Öz

This study aims to examine the digitalization levels of European countries from the perspective of individuals' digital skills. It aims to fill a gap in the literature by emphasizing the importance of the human element, which is the main component in digitalization processes. Based on the Digital Skills Indicator data published by Eurostat, components such as ICT users, ICT specialists and ICT training included in the analysis. IQRBOW-based Multi-MOORA approach is applied in the study. This unique methodology has increased the validity of the analysis results by providing more economical and reliable weighting in multi-criteria decision-making problems. Based on 28 sub-criteria, a comprehensive assessment was carried out and 36 countries were compared. The findings of the analysis revealed that Finland ranked highest in terms of digital skills, while Romania ranked last. The results allow for a review of the European Union's digitalization strategies and recommendations for policymakers.

Kaynakça

  • Bakır, M., & Demirel, Y. T. (2024). Dijital devrim. International Journal of Educational and Social Sciences, 3(1), 59-67. https://doi.org/10.5281/zenodo.11316074
  • Balcıoğlu, Y. S. (2024). Digital economy: Türkiye’s development trends. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 24(1), 118-135. https://doi.org/10.11616/asbi.1391510
  • Bodor, Á., Grünhut, Z., & Horeczki, R. (2014). Socio-cultural cleavages in Europe. Regional Statistics, 4(2), 106-125. https://doi.org/10.15196/RS04207
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Bilgi Sistemleri Organizasyonu ve Yönetimi, İş Süreçleri Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Üzeyir Fidan 0000-0003-3451-4344

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 21 Nisan 2024
Kabul Tarihi 30 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Fidan, Ü. (2024). Analysis of Digital Skills in European Union Countries with IQRBOW-Based Multi-Moora Approach. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(3), 225-239. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1471566