Devletler için yargı sisteminin verimlilik temel hedeflerden biri olmalıdır. Çünkü hukuki açıdan oluşan belirsizlikler birçok sorunu da beraberinde getirir. Hukuki belirsizliğin olduğu bir ortamda yabancı sermaye yatırım yapmak istemez, ülke vatandaşlarının can ve mal güvenliği olmaz. Verimlilik ise iktisat teorisi genel olarak kaynakları kullanma yeteneğinden oluşur. Mevcut olanaklarla maksimum miktarda çıktı elde etmek için üretim faktörlerini kullanmak veya önceden belirlenmiş bir ürünü üretmek için en iyi girdi miktarını kullanarak en iyi çıktı miktarını üretmektir. Bu çalışmanın amacı da Türkiye’deki yargı sisteminin verimliliği seçili ülkelerle birlikte karşılaştırmalı olarak incelemektir. Bu amaçla karar performansını değerlendirmede yaygın olarak kullanılan Malmquist yönteminden yararlanılmış. Elde edilen bulgulara göre 2018 yılında Türkiye 4 modelin tümünde verimli olduğu, 2020 yılında ise sadece model 4’e göre verimli olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Bu çalışma 27.08.2024 tarihinde Manisa Celal Bayar Üniversitesi Lisansüstü Enstitüsünde Maliye Anabilim Dalında savunulmuş doktora tezimden türetilmiştir.
The productivity of the judicial system should be one of the main goals for the countries. Because legal uncertainties bring many problems with them. In an environment where there is legal uncertainty, foreign capital does not want to invest, and the life and property of the country's citizens are not safe. Productivity, on the other hand, is generally the ability to use resources in economic theory. It is to use production factors to obtain the maximum amount of output with existing possibilities or to produce the best amount of output by using the best amount of input to produce a predetermined product. The purpose of this study is to examine the efficiency of the judicial system in Turkey comparatively with selected countries. For this purpose, the Malmquist method, which is widely used in evaluating decision performance, was used. According to the findings, it was concluded that Turkey was efficient in all 4 models in 2018, and only in 2020 according to model 4.
Bu çalışma 27.08.2024 tarihinde Manisa Celal Bayar Üniversitesi Lisansüstü Enstitüsünde Maliye Anabilim Dalında savunulmuş doktora tezimden türetilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Maliye Politikası |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Bu çalışma 27.08.2024 tarihinde Manisa Celal Bayar Üniversitesi Lisansüstü Enstitüsünde Maliye Anabilim Dalında savunulmuş doktora tezimden türetilmiştir. |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 4 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 4 |