Amaç:
Hemşirelik birinci sınıf öğrencilerinin beceri uygulama sınavındaki sınav
kaygısı ve problem çözme beceri düzeylerini ve bunların ilişkisini incelemek
amacı ile yapıldı.
Yöntem:
Tanımlayıcı ve ilişki arayıcı tipteki araştırmanın örneklemini bir
üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesi hemşirelik bölümünde okuyan birinci
sınıf öğrencileri (n= 68) oluşturdu. Verilerin toplanmasında; Revize Edilmiş Sınav
Kaygı Ölçeği ve Problem Çözme Envanteri kullanıldı. Araştırmanın verileri 2018
tarihinde toplandı.
Bulgular:
Öğrencilerin sınav kaygısı toplam puan ortalamasının 41,04±9,60
(Min.=24-Mak.=66), problem çözme toplam puan ortalamasının 87,82±17,15
(Min.=46-Mak.=127) olduğu saptandı. Problem Çözme Envanteri’nin Aceleci
Yaklaşım, Düşünen Yaklaşım alt boyutları ve toplam puanı ile Sınav Kaygı
Ölçeği’nin Sınavla İlgisiz Düşünceler alt boyutu arasında istatistiksel anlamlı
ilişkiler olduğu belirlendi (p<0,05). Ayrıca erkek öğrencilerin kızlara göre
istatistiksel anlamlı farklılıkla daha fazla sınav endişesi yaşadıkları ve
problem çözmede daha aceleci oldukları bulundu (p<0,05).
Sonuç:
Hemşirelik birinci sınıf öğrencilerinde hemşirelik birinci sınıf öğrencilerinin
problem çözme becerileri öğrencilerin sınav kaygısını azaltabilir. Ancak beceri
uygulama puanlarının da birlikte değerlendirilebileceği daha büyük örneklem
grupları ile yapılacak çalışmalara gereksinim vardır.
Beceri sınavı Hemşirelik öğrencileri Problem çözme becerisi Sınav kaygısı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 4 |