Amaç: Hemşirelik birinci sınıf öğrencilerinin beceri uygulama sınavındaki sınav kaygısı ve problem çözme beceri düzeylerini ve bunların ilişkisini incelemek amacı ile yapıldı.
Yöntem: Tanımlayıcı ve ilişki arayıcı tipteki araştırmanın örneklemini bir üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesi hemşirelik bölümünde okuyan birinci sınıf öğrencileri (n= 68) oluşturdu. Verilerin toplanmasında; Revize Edilmiş Sınav Kaygı Ölçeği ve Problem Çözme Envanteri kullanıldı. Araştırmanın verileri 2018 tarihinde toplandı.
Bulgular: Öğrencilerin sınav kaygısı toplam puan ortalamasının 41,04±9,60 (Min.=24-Mak.=66), problem çözme toplam puan ortalamasının 87,82±17,15 (Min.=46-Mak.=127) olduğu saptandı. Problem Çözme Envanteri’nin Aceleci Yaklaşım, Düşünen Yaklaşım alt boyutları ve toplam puanı ile Sınav Kaygı Ölçeği’nin Sınavla İlgisiz Düşünceler alt boyutu arasında istatistiksel anlamlı ilişkiler olduğu belirlendi (p<0,05). Ayrıca erkek öğrencilerin kızlara göre istatistiksel anlamlı farklılıkla daha fazla sınav endişesi yaşadıkları ve problem çözmede daha aceleci oldukları bulundu (p<0,05).
Sonuç: Hemşirelik birinci sınıf öğrencilerinde hemşirelik birinci sınıf öğrencilerinin problem çözme becerileri öğrencilerin sınav kaygısını azaltabilir. Ancak beceri uygulama puanlarının da birlikte değerlendirilebileceği daha büyük örneklem grupları ile yapılacak çalışmalara gereksinim vardır.
Beceri sınavı, Hemşirelik öğrencileri, Problem çözme becerisi, Sınav kaygısı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2019, Cilt 6, Sayı 4 |
Bibtex | @araştırma makalesi { cbusbed604108, journal = {Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi}, issn = {}, eissn = {2147-9607}, address = {Celal Bayar Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Uncubozköy Kampüsü, 45080 Manisa, Türkiye}, publisher = {Celal Bayar Üniversitesi}, year = {2019}, volume = {6}, pages = {289 - 296}, doi = {10.34087/cbusbed.604108}, title = {Hemşirelik Birinci Sınıf Öğrencilerinin Beceri Uygulama Sınavındaki Sınav Kaygısı ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi}, key = {cite}, author = {Terzi, Banu and Daş Geçim, Gözde Yıldız and Topuz, İbrahim} } |
APA | Terzi, B. , Daş Geçim, G. Y. & Topuz, İ. (2019). Hemşirelik Birinci Sınıf Öğrencilerinin Beceri Uygulama Sınavındaki Sınav Kaygısı ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi . Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi , 6 (4) , 289-296 . DOI: 10.34087/cbusbed.604108 |
MLA | Terzi, B. , Daş Geçim, G. Y. , Topuz, İ. "Hemşirelik Birinci Sınıf Öğrencilerinin Beceri Uygulama Sınavındaki Sınav Kaygısı ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi" . Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 6 (2019 ): 289-296 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/cbusbed/issue/51007/604108> |
Chicago | Terzi, B. , Daş Geçim, G. Y. , Topuz, İ. "Hemşirelik Birinci Sınıf Öğrencilerinin Beceri Uygulama Sınavındaki Sınav Kaygısı ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi". Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 6 (2019 ): 289-296 |
RIS | TY - JOUR T1 - Hemşirelik Birinci Sınıf Öğrencilerinin Beceri Uygulama Sınavındaki Sınav Kaygısı ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi AU - Banu Terzi , Gözde Yıldız Daş Geçim , İbrahim Topuz Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - doi: 10.34087/cbusbed.604108 DO - 10.34087/cbusbed.604108 T2 - Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 289 EP - 296 VL - 6 IS - 4 SN - -2147-9607 M3 - doi: 10.34087/cbusbed.604108 UR - https://doi.org/10.34087/cbusbed.604108 Y2 - 2019 ER - |
EndNote | %0 Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi Hemşirelik Birinci Sınıf Öğrencilerinin Beceri Uygulama Sınavındaki Sınav Kaygısı ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi %A Banu Terzi , Gözde Yıldız Daş Geçim , İbrahim Topuz %T Hemşirelik Birinci Sınıf Öğrencilerinin Beceri Uygulama Sınavındaki Sınav Kaygısı ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi %D 2019 %J Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi %P -2147-9607 %V 6 %N 4 %R doi: 10.34087/cbusbed.604108 %U 10.34087/cbusbed.604108 |
ISNAD | Terzi, Banu , Daş Geçim, Gözde Yıldız , Topuz, İbrahim . "Hemşirelik Birinci Sınıf Öğrencilerinin Beceri Uygulama Sınavındaki Sınav Kaygısı ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi". Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 6 / 4 (Aralık 2019): 289-296 . https://doi.org/10.34087/cbusbed.604108 |
AMA | Terzi B. , Daş Geçim G. Y. , Topuz İ. Hemşirelik Birinci Sınıf Öğrencilerinin Beceri Uygulama Sınavındaki Sınav Kaygısı ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. CBU-SBED. 2019; 6(4): 289-296. |
Vancouver | Terzi B. , Daş Geçim G. Y. , Topuz İ. Hemşirelik Birinci Sınıf Öğrencilerinin Beceri Uygulama Sınavındaki Sınav Kaygısı ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 2019; 6(4): 289-296. |
IEEE | B. Terzi , G. Y. Daş Geçim ve İ. Topuz , "Hemşirelik Birinci Sınıf Öğrencilerinin Beceri Uygulama Sınavındaki Sınav Kaygısı ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi", Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 6, sayı. 4, ss. 289-296, Ara. 2019, doi:10.34087/cbusbed.604108 |