This study aimed to evaluate the knowledge and skills of nursing students about infection control and vital signs applications and to examine the relationship between students' knowledge and skills and test anxiety. The research was conducted in a descriptive and cross-sectional manner, with 122 first-year students enrolled in the Nursing Department of the Faculty of Health Sciences of a university. The students' test anxiety scale total score average is 104.6±20.74 (Min:55-Max:158), the average knowledge score for applications is 17.43±6.79 (Min:3-Max:32), and the average skill score is 28,48±11.24 (Min:6-max:56). It was concluded that the total scores showed a statistically significant difference according to the type of test anxiety and that the total knowledge and skill scores of people with low anxiety levels were higher than those of people with medium anxiety scores (p<0.05). 90.9% of the students with low test anxiety were in the infection control practice group; 60% of those with high test anxiety are in the vital signs group. In conclusion it was determined that the total scores showed a statistically significant difference according to the type of test anxiety, and the total knowledge and skill scores of people with low anxiety levels were higher than those of people with medium anxiety scores.
Bu araştırmada hemşirelik öğrencilerinin enfeksiyon kontrolü ve yaşamsal bulgular uygulamaları konusunda bilgi ve becerilerinin değerlendirilmesi ve öğrencilerin bilgi ve becerilerinin sınav kaygısı ile ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, tanımlayıcı ve kesitsel nitelikte, bir üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünde birinci sınıfa kayıtlı 122 öğrenci ile yapılmıştır. Öğrencilerin sınav kaygısı ölçeği toplam puan ortalaması 104,6±20,74 (Min:55-Max:158), uygulamalara bilgi puanı ortalaması 17,43±6,79 (Min:3-Max:32), beceri puanı ortalaması ise 28,48±11,24 (Min:6-Max:56) olarak hesaplanmıştır. Toplam puanların sınav kaygısı türüne göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gösterdiği ve kaygı düzeyi düşük olan kişilerin toplam bilgi ve beceri puanının, kaygı puanı orta olan kişilere göre daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır (p<0,05). Öğrencilerden sınav kaygısı düşük olanların %90,9’u enfeksiyon kontrol uygulama grubunda iken; sınav kaygısı yüksek olanların %60’ı yaşamsal bulgular grubunda yer almaktadır. Öğrencilerin sınav kaygısı ile uygulama türü arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin bilgi ve beceri puanlarının sınav kaygı düzeyine göre karşılaştırılması incelendiğinde bilgi ve beceri puanlarının sınav kaygısı türüne göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir (p>0,05).
Enfeksiyon kontrolü hemşirelik öğrencileri sınav kaygısı yaşamsal bulgular
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Hizmetleri ve Sistemleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 12 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 8 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 3 |