Araştırmada, mesleki doyum, iş-aile çatışması ile aile-iş
çatışmasının öğretmenlerin algıladıkları stres üzerindeki etkileri incelenmiştir.
Örneklem 333 öğretmenden oluşturmuştur. Çalışmada korelasyonel-ilişkisel
yöntem, mesleki doyum ölçeği, algılanan stres ölçeği, iş-aile çatışması ölçeği
ve aile-iş çatışması ölçeği uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda,
algılanan stresi mesleki doyumun negatif yönde, iş-aile çatışması ile aile-iş
çatışmasının ise pozitif yönde etkilediği tespit edilmiştir. Öğretmenlerin,
iş-aile çatışması ile orta düzeyde, aile-iş çatışması ile düşük düzeyde karşı
karşıya kaldıkları ve yüksek düzeyde mesleki doyum yaşadıkları ve düşük düzeyde
bir stres algıladıkları tespit edilmiştir. Çalışmanın demografik değişkenlere
göre öğretmenlerin algıladıkları stres düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık
bulunmamıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2018 |
Gönderilme Tarihi | 13 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 16 Sayı: 32 |