Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YÖNETSEL İNSAN İLİŞKİLERİ BECERİSİ ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇEYE UYARLAMA ÇALIŞMASI

Yıl 2025, Cilt: 23 Sayı: 56, 738 - 758, 19.03.2025
https://doi.org/10.35408/comuybd.1532873

Öz

Bu çalışmanın amacı, yönetsel süreçlerin en önemli etkenlerinden biri olan kişilerarası iletişim ile ilgili olarak Beenen, Pichler, Livingston ve Riggio tarafından (2021) geliştirilen “Yönetsel Kişilerarası Beceriler” ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanmasıdır. Teşkilatlarda kişilerarası ilişkiler ya da insan ilişkileri becerilerinin geliştirilerek etkin kullanımı hem yönetsel başarı hem de bu becerileri geliştiren yöneticilerin kariyerleri açısından oldukça önemli bir parametredir. Ölçek orijinal olarak 3 boyut ve 21 maddeden oluşmaktadır. Ölçek maddelerine ilave olarak çalışma grubunun demografik özelliklerini belirlemek için 9 demografik soru ilave edilmiştir. Ayrıca orijinal ölçekte olduğu gibi 5’li Likert kullanılmıştır. Çalışmanın araştırma grubu, Ankara Valiliğine bağlı kamu teşkilatlarında görev yapan ve çalışmaya gönüllü katılan 434 kişiden oluşmaktadır. Ölçeğin geçerliği için Türkçeye uyarlama üç aşamada gerçekleşmiştir. İlk olarak araştırmacılar tarafından orijinal ölçek maddeleri Türkçeye çevrilmiştir. Ölçek maddelerinin orijinal ve Türkçe formu dilsel eşdeğerliğinin tespit edilmesi ve dil geçerliliğinin sağlanması için Türkçe ve İngilizce alanında 3 dil uzmanının görüşüne başvurulmuştur. Dil uzmanlarından alınan görüşler doğrultusunda maddelerin hepsi orijinal dile geri çevrilerek tekrar uzman görüşü alınmıştır. Ardından bu ölçek maddeleri hakkında örgütsel davranış, yönetim ve organizasyon alanında 3 uzmanın görüşü alınmıştır. Ardından Açımlayıcı ve Doğrulayıcı Faktör analizleri yapılmıştır. Açıklanan varyans, ölçeğin “Yönetsel İnsan İlişkileri Becerisi” denilen üç faktörlü değişkenini yüksek düzeyde ortaya koymuştur. Faktör yük değerleri, maddeler ile yönetsel kişilerarası ilişkiler becerisinin faktörleri arasında yüksek bir ilişkinin olduğunu göstermiştir. Madde-toplam korelasyonları ölçeğin iç tutarlılığının yüksek olduğunu, maddelerin Cronbach alfa değerleri ise ölçeğin yüksek güvenirlikte olduğunu tespit etmiştir. Sonuç olarak yönetim bilimi literatürüne önemli katkı sağlayabilecek, kamu yönetiminde teşkilat kalitesinin artırılmasında kullanılabilecek “Yönetsel İnsan İlişkileri Becerisi” ölçeği, belirlenen yönetsel beceriyi ölçebilecek geçerli ve güvenilir bir ölçek olarak Türkçeye uyarlanmıştır.

Kaynakça

  • Acar, F. (2002). Duygusal Zeka ve Liderlik. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12, 53-68.
  • Aguilar Reátegui, L. M. ve Pinedo Mego, M. (2021). Assertive communication as a strategy to improve customer service in the company. Tarapoto: Dr. PC. SAC.
  • Alves da Silva, V., de Souza Silva, J. C. ve Gilberto Dos-Santos, M. (2024). Managerial Skills and Learning Modalities of Family Business Managers. Revista Pensamento Contemporâneo em Administração, 18(1), 128-145.
  • Arslan, F. ve Yaşar Uğurlu, Ö. (2017). 1997-2017 Yılları Arasında Liderlik Becerileri İle İlgili Araştırmaların İçerik Analizi İle İncelenmesi. Journal of Management & Economics Research, 15(2), 62-80.
  • Ateş, H. ve Banazılı, A. M. (2021). Peter Ferdinand Drucker’ın Yönetim Yaklaşımı: Teorik Bir İnceleme. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 12(2), 206-222.
  • Başol, O. ve Çömlekçi, M. F. (2022). Uzaktan çalışma tutumu ölçeği geçerlik-güvenirlik çalışması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(1), 243-261. https://doi.org/10.30798/makuiibf.862439
  • Bayhan, P. (2002). Kadın Yöneticilerde Liderlik Davranışlarının Toplumsal Roller Açısından İncelenmesine Yönelik Bir Alan Araştırması. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Beenen, G., Pichler, S., Livingston, B. ve Riggio, R. (2021). The good manager: development and validation of the managerial interpersonal skills. Frontiers in Psychology, 12: 631390, 1-18. doi: 10.3389/fpsyg.2021.631390
  • Beenen, G. ve Pichler, S. (2016). A discussion forum on managerial interpersonal skills. Journal of Management Development, 35(5), 706-716.
  • Bommer, W. H., Rubin, R. S. ve Bartels, L. K. (2005). Assessing the unassessable: Interpersonal and managerial skills. Assessment of student learning in business schools: Best practices each step of the way, 1, 103-129.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Faktör analizi: Temel kavramlar ve ölçek geliştirmede kullanımı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 32(3), 470-483. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kuey/issue/10365/12687
  • Byansi, P. K. (2023). Health Leadership and Management Practices That Support Accountability for Results. Doctoral dissertation, Walden University.
  • Calp, Ş. Ve Edis, A. (2020). Sınıf Öğretmenlerinin Yaşam Becerileri İle İlgili Bilgi ve Deneyimleri. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 10(2), 549-565.
  • Celep, C. (2004). Dönüşümsel Liderlik. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Čulková, K., Hrehová, D., Seňová, A., & Teplická, K. (2021). Managerial skills in the globalized world in chosen EU countries. In SHS Web of Conferences (Vol. 129, 02003). EDP Sciences.
  • Deniz, Ü. (2020). Verimlilik ve İnsan İlişkileri Söylemleri Arakesitinde Eğitim Yönetiminin Bilgi Temeli Oluşumu: Chester Barnard ve Etkileri. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1209-1219.
  • Drucker, P.F. (1999). 21. Yüzyıl İçin Yönetim Tartışmaları. (Çev. İ. Bahçıvangil ve G. Gordon). İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Duman, M. Ç. (2020). Yöneticilerin İnsan İlişkileri Becerisi Üzerine Bir İnceleme. Malatya Turgut Özal Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 1(2), 23-45.
  • Durukan, H. (2003). Yönetimde İnsan İlişkileri. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 11 (2), 277-284.
  • Eraslan, M., Karafi̇l, A. Y., Akgül, M. H. ve Korkmaz, S. (2017). Üniversiteler arası spor müsabakalarına katılan Muay Thai sporcularının şiddet eğilimlerinin değerlendirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (22), 404-412
  • Eskici, G. Y., & Özsevgeç, T. (2019). Yaşam becerileri ile ilgili çalışmaların tematik içerik analizi: bir meta-sentez çalışması. International e-Journal of Educational Studies, 3(5), 1-15.
  • Fornell C. ve Larcker D. F. (1981). Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error. Journal of Marketing Research, 18(1), 39-51. https://doi.org/10.2307/3151312
  • Kalfa, M. (2023). Yönetim Bilimi ve Kamu Yönetiminde Kaliteli Yönetim. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
  • Karayaman, S. (2021). Yönetimde Duygusal Zekâ Ve İşyeri Mutluluğu İlişkisi: Okul Yöneticileri Örneği. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 51-66.
  • Katz, R. L. (1955). Skills of An Effective Administrator. Harvard Business Review, 33(1), 33–42.
  • Kaya, A. (2014). Yönetimde İnsan İlişkilerinin Sırları. Ankara: Eğitim Yayınevi.
  • Kayaduman, S. (2024). Meslek Lisesi Öğrencilerinin Yaşam Becerilerinin İncelenmesi. Nizip Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 29-48.
  • Klein, C., DeRouin, R. E. ve Salas, E. (2006). Uncovering workplace interpersonal skills: a review, framework, and research agenda. Intern. Rev. Indust. Organ. Psychol. 21, 79–126. doi: 10.1002/9780470696378.ch3
  • Mintzberg, H. (1973). The Nature of Managerial Work. New York: Harper & Row.
  • Modric, P., Samardzija, J. ve Vejzagic, V. (2024). The Role Of Interpersonal Skills In Effective Management. In Economic and Social Development (Book of Proceedings), 112th International Scientific Conference on Economic and Social Development (p. 532).
  • Mumford, T. V., Campion, M. A. ve Morgeson, F. P. (2007). The Leadership Skills Strataplex: Leadership Skill Requirements Across Organizational Levels. The Leadership Quarterly, 18(2), 154-166.
  • Özel, E. (2008). Farklı Kültürlerden Yöneticilerin Müzakere Tarzlarının Karşılaştırılması (Türk ve Amerikan Yöneticilerinin Karşılaştırılması). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Özkanan, A. (2023). Orta Kademe Yöneticiler Gözüyle Yönetici Ve Yöneticilik Becerileri. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 19(3), 664-683
  • Pichler, S. (2020). Managing Diversity and Inclusion through Managerial Interpersonal Skills (MIPS). Pushing our Understanding of Diversity in Organizations, 183.
  • Rahim, A. R., Rasulong, I. ve Wahjono, S. I. (2020). Interpersonal Skills and the Impact of Managerial Performance Through Organizational Commitments. Glob Acad J Econ Buss; 2 (4), 59-67.
  • Riggio, R. E. ve Tan, S. J. (Eds.). (2013). Leader interpersonal and influence skills: The soft skills of leadership. Routledge.
  • Sahi, C. A. I., Khalid, M., Butt, M. F. T. ve Rasheed, A. (2023). Examining the relationship between Managerial Ability and Credit Ratings: A Case Study of USA Oil and Gas Sectors. Audit and Accounting Review, 3(1), 52-77.
  • Salam, Md. A. (2017). Effects of psychological capital on job satisfaction and turnover intention: Thai higher education perspective. Journal of Asia Pacific Studies, 4 (3), 203-218
  • Serinkan, C. (2008). Liderlik ve Motivasyon Geleneksel ve Güncel Yaklaşımlar. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Simon, H.A., Smithburg D.W. ve Thompson V.A. (1985). Kamu Yönetimi (Çev. C. Mıhçıoğlu). Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları No 547.
  • Sismanto, A. ve Yusrizal, P. (2023). Soft skıll, hard skıll dan motıvası kerja terhadap kınerja karyawan pada rbtv kota bengkulu. Jurnal Entrepreneur dan Manajemen Sains (JEMS), 4(1), 245-251.
  • Sökmen, A. (2010). Yönetim ve Organizasyon. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Spitzberg, B. H. ve Cupach, W. R. (2011). Interpersonal skills. SageHandb. Interp. Commun. 4, 481–527.
  • Şahin, F. Y. ve Yılmaz, R. (2016). Yöneticilerin Dönüştürücü Liderlik Düzeylerinin Psikolojik İyi Oluş ve Bazı Kişisel Değişkenlere Göre Yordanması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(3), 595-615.
  • Tuncer, D., Ayhan, D. Y. ve Varoğlu, D. (2011). Genel İşletmecilik Bilgileri. Ankara: Siyasal Kitabevi, 4. Baskı. WHO [World Health Organization]. (1999). Partners in life skills education conclusions from a united nations interagency meeting, (WHO/MNH/MHP/99.2).
  • Yurdasever, E. ve Fidan, Y. (2020). Yöneticilerde Yeni Liderlik Becerileri İle Stres ilişkisi: KOMB (VUCA) ve Öz Yeterlilik Etkileşimi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8, 119-130.
  • Yüksel, S., Işık, O., Uğurluoğlu, Ö. ve Kahraman, G. (2016). Hastane Yöneticilerinin Yönetsel Beceri Düzeylerinin İncelenmesi. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 19(3), 241-254.

ADAPTATION STUDY OF MANAGERIAL INTERPERSONAL SKILLS SCALE INTO TURKISH

Yıl 2025, Cilt: 23 Sayı: 56, 738 - 758, 19.03.2025
https://doi.org/10.35408/comuybd.1532873

Öz

The purpose of this study is to adapt the "Managerial Interpersonal Skills" scale, developed by Beenen, Pichler, Livingston, and Riggio (2021) regarding interpersonal communication, one of the most important factors of managerial processes, into Turkish. The development and effective use of interpersonal or human relations skills in organizations is a very important parameter in terms of both managerial success and the careers of managers who develop these skills. The scale originally consisted of 3 dimensions and 21 items. 9 demographic questions were added to the 5-point Likert scale. The research group of the study consists of 434 people working in public organizations affiliated with Ankara Governorship and participating in the study voluntarily. Adaptation to Turkish for the validity of the scale was carried out in three stages. First, the original scale items were translated into Turkish by the researchers. Then, three language experts were consulted about Turkish and English. Later, the opinions of 3 experts in the fields of organizational behavior, management and organization were received. Then, Exploratory and Confirmatory Factor analyses were conducted. The explained variance revealed the three-factor variable of the scale called "Managerial Interpersonal Relations Skill" at a high level. Factor loading values showed that there was a high relationship between the items and the factors of managerial interpersonal relations skills. Item-total correlations showed that the internal consistency of the scale was high, and Cronbach's Alpha values of the items showed that the scale was highly reliable. As a result, the "Managerial Interpersonal Relations Skill" scale, which can make a significant contribution to the management science literature and can be used to increase organizational quality in public administration, has been adapted to Turkish as a valid and reliable scale that can measure the determined managerial skill.

Kaynakça

  • Acar, F. (2002). Duygusal Zeka ve Liderlik. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12, 53-68.
  • Aguilar Reátegui, L. M. ve Pinedo Mego, M. (2021). Assertive communication as a strategy to improve customer service in the company. Tarapoto: Dr. PC. SAC.
  • Alves da Silva, V., de Souza Silva, J. C. ve Gilberto Dos-Santos, M. (2024). Managerial Skills and Learning Modalities of Family Business Managers. Revista Pensamento Contemporâneo em Administração, 18(1), 128-145.
  • Arslan, F. ve Yaşar Uğurlu, Ö. (2017). 1997-2017 Yılları Arasında Liderlik Becerileri İle İlgili Araştırmaların İçerik Analizi İle İncelenmesi. Journal of Management & Economics Research, 15(2), 62-80.
  • Ateş, H. ve Banazılı, A. M. (2021). Peter Ferdinand Drucker’ın Yönetim Yaklaşımı: Teorik Bir İnceleme. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 12(2), 206-222.
  • Başol, O. ve Çömlekçi, M. F. (2022). Uzaktan çalışma tutumu ölçeği geçerlik-güvenirlik çalışması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(1), 243-261. https://doi.org/10.30798/makuiibf.862439
  • Bayhan, P. (2002). Kadın Yöneticilerde Liderlik Davranışlarının Toplumsal Roller Açısından İncelenmesine Yönelik Bir Alan Araştırması. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Beenen, G., Pichler, S., Livingston, B. ve Riggio, R. (2021). The good manager: development and validation of the managerial interpersonal skills. Frontiers in Psychology, 12: 631390, 1-18. doi: 10.3389/fpsyg.2021.631390
  • Beenen, G. ve Pichler, S. (2016). A discussion forum on managerial interpersonal skills. Journal of Management Development, 35(5), 706-716.
  • Bommer, W. H., Rubin, R. S. ve Bartels, L. K. (2005). Assessing the unassessable: Interpersonal and managerial skills. Assessment of student learning in business schools: Best practices each step of the way, 1, 103-129.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Faktör analizi: Temel kavramlar ve ölçek geliştirmede kullanımı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 32(3), 470-483. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kuey/issue/10365/12687
  • Byansi, P. K. (2023). Health Leadership and Management Practices That Support Accountability for Results. Doctoral dissertation, Walden University.
  • Calp, Ş. Ve Edis, A. (2020). Sınıf Öğretmenlerinin Yaşam Becerileri İle İlgili Bilgi ve Deneyimleri. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 10(2), 549-565.
  • Celep, C. (2004). Dönüşümsel Liderlik. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Čulková, K., Hrehová, D., Seňová, A., & Teplická, K. (2021). Managerial skills in the globalized world in chosen EU countries. In SHS Web of Conferences (Vol. 129, 02003). EDP Sciences.
  • Deniz, Ü. (2020). Verimlilik ve İnsan İlişkileri Söylemleri Arakesitinde Eğitim Yönetiminin Bilgi Temeli Oluşumu: Chester Barnard ve Etkileri. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1209-1219.
  • Drucker, P.F. (1999). 21. Yüzyıl İçin Yönetim Tartışmaları. (Çev. İ. Bahçıvangil ve G. Gordon). İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Duman, M. Ç. (2020). Yöneticilerin İnsan İlişkileri Becerisi Üzerine Bir İnceleme. Malatya Turgut Özal Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 1(2), 23-45.
  • Durukan, H. (2003). Yönetimde İnsan İlişkileri. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 11 (2), 277-284.
  • Eraslan, M., Karafi̇l, A. Y., Akgül, M. H. ve Korkmaz, S. (2017). Üniversiteler arası spor müsabakalarına katılan Muay Thai sporcularının şiddet eğilimlerinin değerlendirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (22), 404-412
  • Eskici, G. Y., & Özsevgeç, T. (2019). Yaşam becerileri ile ilgili çalışmaların tematik içerik analizi: bir meta-sentez çalışması. International e-Journal of Educational Studies, 3(5), 1-15.
  • Fornell C. ve Larcker D. F. (1981). Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error. Journal of Marketing Research, 18(1), 39-51. https://doi.org/10.2307/3151312
  • Kalfa, M. (2023). Yönetim Bilimi ve Kamu Yönetiminde Kaliteli Yönetim. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
  • Karayaman, S. (2021). Yönetimde Duygusal Zekâ Ve İşyeri Mutluluğu İlişkisi: Okul Yöneticileri Örneği. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 51-66.
  • Katz, R. L. (1955). Skills of An Effective Administrator. Harvard Business Review, 33(1), 33–42.
  • Kaya, A. (2014). Yönetimde İnsan İlişkilerinin Sırları. Ankara: Eğitim Yayınevi.
  • Kayaduman, S. (2024). Meslek Lisesi Öğrencilerinin Yaşam Becerilerinin İncelenmesi. Nizip Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 29-48.
  • Klein, C., DeRouin, R. E. ve Salas, E. (2006). Uncovering workplace interpersonal skills: a review, framework, and research agenda. Intern. Rev. Indust. Organ. Psychol. 21, 79–126. doi: 10.1002/9780470696378.ch3
  • Mintzberg, H. (1973). The Nature of Managerial Work. New York: Harper & Row.
  • Modric, P., Samardzija, J. ve Vejzagic, V. (2024). The Role Of Interpersonal Skills In Effective Management. In Economic and Social Development (Book of Proceedings), 112th International Scientific Conference on Economic and Social Development (p. 532).
  • Mumford, T. V., Campion, M. A. ve Morgeson, F. P. (2007). The Leadership Skills Strataplex: Leadership Skill Requirements Across Organizational Levels. The Leadership Quarterly, 18(2), 154-166.
  • Özel, E. (2008). Farklı Kültürlerden Yöneticilerin Müzakere Tarzlarının Karşılaştırılması (Türk ve Amerikan Yöneticilerinin Karşılaştırılması). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Özkanan, A. (2023). Orta Kademe Yöneticiler Gözüyle Yönetici Ve Yöneticilik Becerileri. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 19(3), 664-683
  • Pichler, S. (2020). Managing Diversity and Inclusion through Managerial Interpersonal Skills (MIPS). Pushing our Understanding of Diversity in Organizations, 183.
  • Rahim, A. R., Rasulong, I. ve Wahjono, S. I. (2020). Interpersonal Skills and the Impact of Managerial Performance Through Organizational Commitments. Glob Acad J Econ Buss; 2 (4), 59-67.
  • Riggio, R. E. ve Tan, S. J. (Eds.). (2013). Leader interpersonal and influence skills: The soft skills of leadership. Routledge.
  • Sahi, C. A. I., Khalid, M., Butt, M. F. T. ve Rasheed, A. (2023). Examining the relationship between Managerial Ability and Credit Ratings: A Case Study of USA Oil and Gas Sectors. Audit and Accounting Review, 3(1), 52-77.
  • Salam, Md. A. (2017). Effects of psychological capital on job satisfaction and turnover intention: Thai higher education perspective. Journal of Asia Pacific Studies, 4 (3), 203-218
  • Serinkan, C. (2008). Liderlik ve Motivasyon Geleneksel ve Güncel Yaklaşımlar. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Simon, H.A., Smithburg D.W. ve Thompson V.A. (1985). Kamu Yönetimi (Çev. C. Mıhçıoğlu). Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları No 547.
  • Sismanto, A. ve Yusrizal, P. (2023). Soft skıll, hard skıll dan motıvası kerja terhadap kınerja karyawan pada rbtv kota bengkulu. Jurnal Entrepreneur dan Manajemen Sains (JEMS), 4(1), 245-251.
  • Sökmen, A. (2010). Yönetim ve Organizasyon. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Spitzberg, B. H. ve Cupach, W. R. (2011). Interpersonal skills. SageHandb. Interp. Commun. 4, 481–527.
  • Şahin, F. Y. ve Yılmaz, R. (2016). Yöneticilerin Dönüştürücü Liderlik Düzeylerinin Psikolojik İyi Oluş ve Bazı Kişisel Değişkenlere Göre Yordanması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(3), 595-615.
  • Tuncer, D., Ayhan, D. Y. ve Varoğlu, D. (2011). Genel İşletmecilik Bilgileri. Ankara: Siyasal Kitabevi, 4. Baskı. WHO [World Health Organization]. (1999). Partners in life skills education conclusions from a united nations interagency meeting, (WHO/MNH/MHP/99.2).
  • Yurdasever, E. ve Fidan, Y. (2020). Yöneticilerde Yeni Liderlik Becerileri İle Stres ilişkisi: KOMB (VUCA) ve Öz Yeterlilik Etkileşimi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8, 119-130.
  • Yüksel, S., Işık, O., Uğurluoğlu, Ö. ve Kahraman, G. (2016). Hastane Yöneticilerinin Yönetsel Beceri Düzeylerinin İncelenmesi. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 19(3), 241-254.
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kamu Yönetimi, Liderlik
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Selda Kocamaz Adaş 0000-0002-7368-9780

Nurcan Çetiner 0000-0002-0108-5849

Murat Kalfa 0000-0001-9809-7282

Yayımlanma Tarihi 19 Mart 2025
Gönderilme Tarihi 13 Ağustos 2024
Kabul Tarihi 28 Şubat 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 23 Sayı: 56

Kaynak Göster

APA Kocamaz Adaş, S., Çetiner, N., & Kalfa, M. (2025). YÖNETSEL İNSAN İLİŞKİLERİ BECERİSİ ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇEYE UYARLAMA ÇALIŞMASI. Yönetim Bilimleri Dergisi, 23(56), 738-758. https://doi.org/10.35408/comuybd.1532873

Sayın Araştırmacı;

Dergimize gelen yoğun talep nedeniyle Ocak ve Mart 2025 sayısı için öngörülen kontenjan dolmuştur, gönderilen makaleler ilerleyen sayılarda değerlendirilebilecektir. Bu hususa dikkat ederek yeni makale gönderimi yapmanızı rica ederiz.

Dergimize göndereceğiniz çalışmalar linkte yer alan taslak dikkate alınarak hazırlanmalıdır. Çalışmanızı aktaracağınız taslak dergi yazım kurallarına göre düzenlenmiştir. Bu yüzden biçimlendirmeyi ve ana başlıkları değiştirmeden çalışmanızı bu taslağa aktarmanız gerekmektedir.
İngilizce Makale Şablonu için tıklayınız...

Saygılarımızla,