Küreselleşen Dünya’da Türkiye’nin sinema sektörü ve animasyon yapımlarının gelişim seviyesi artmaktadır. Artık uluslararası ölçekte başarı sağlayabilecek yapımlar üretilmektedir. Son on senede animasyon filmlerin izlenme oranları ve ihraç edilme oranları arasında paralel bir ilişkinin kurulup kurulamayacağını analiz etmek üzere tasarlanan makalenin asıl amacı bu konuda duruma açıklık getirmektir. Hem animasyon stüdyolarının hem de prodüksiyon şirketlerinin yerelde başarılı işler ürettiği varsayılabilir mi sorusuna cevap arayan çalışmanın ana sorunsalını bu konu kapsamaktadır. Ayrıca yerelde başarılı ise bile bu başarıyı uluslararası anlamda da sağlayabilir mi? Makalenin bir diğer hedefi de eğer yerelde üretilen uzun metraj animasyon filmleri belirli seviyede bir başarıya sahipse bu durumu yurtdışına ihraç ikame potansiyeli açısından kullanabilecek mi, bu durumu açıklığa kavuşturmaktır. Makale de analiz edilen birçok sayısal veri grafikler eşliğinde görselleştirilecek ve genel eğilim bu verisel analizlerden elde edilecektir. Dünyanın hızla ilerlediği küresel endüstriyel yapılarda var olabilecek yerel altyapıların animasyon sineması alanında ne şekilde ilerlediği ve Türkiye ekonomisine ne şekilde katkı sağlayabileceğinin araştırılacağı makalenin sonuçları güzel sanatlar, iletişim, medya ve yönetim bilimleri gibi birçok alana hem akademik hem de endüstriyel anlamda katkı sağlayabilecek ve Türkiye’nin sahip olduğu ihracat potansiyelini gözler önüne serebilecektir.
Makaledeki tüm veriler ve grafikler yazar tarafından üretilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Uluslararası Finans, İletişim Ekonomisi, İletişim ve Medya Politikası, Ekonomik Demografi, Strateji, Yönetim ve Örgütsel Davranış (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 24 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 23 Sayı: 56 |