Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2024, , 458 - 503, 30.04.2024
https://doi.org/10.14812/cuefd.1423638

Öz

Bu araştırmada hayat bilgisi dersinde otantik öğrenme uygulamalarının öğrencilerin zihinsel yapılarındaki kavramsal değişimine ve derse yönelik tutumlarına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nicel yöntemlerin kullanıldığı ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen ile modellenmiştir. Araştırma 2022-2023 öğretim yılında Bursa ili İnegöl İlçe merkezinde bulunan bir ilkokulda öğrenim gören iki farklı 3. sınıf şubesinin öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler Kişisel Bilgi Formu, Kelime İlişkilendirme Testi ve Hayat Bilgisi Dersine Yönelik Tutum Ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Öğrencilerin otantik öğrenme ortamlarında zihinsel yapılarındaki kavramsal değişimi ortaya koymak amacıyla uygulanan Kelime İlişkilendirme Testi sonuçları içerik analizi yapılarak analiz edilmiş ve Kesme Noktası tekniği kullanılarak kavram ağı haritalarına dönüştürülmüştür. Araştırmada tutum ölçeğinden elde edilen verilerin çözümlenmesinde t-testinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda hayat bilgisi dersinde sürdürülen otantik öğrenme uygulamalarının öğrencilerin zihinsel yapısını geliştirdiği, kavramsal değişime olumlu yönde etki ettiği ve anlamlı öğrenmeye katkı sağladığı ortaya çıkmıştır. Uygulanan otantik öğrenme ortamlarının ve etkinliklerinin öğrencilerin hayat bilgisi dersine yönelik tutumlarını olumlu yönde geliştirdiği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akça, N., & Ata, B. (2009, 18 Nisan). Lise tarih derslerinde otantik etkinliklerin uygulanması ve sorunları [Tam metin]. Eğitimde Yeni Yönelimler–5 Öğrenmenin Doğası ve Değerlendirme Sempozyumu, İzmir, Türkiye.
  • Bahar, M., Johnstone, A.H., & Sutcliffe, R. G. (1999). Investigation of students' cognitive structure in elementary genetics through word association tests. Journal of Biological Education, 33(3), 134-141. https://doi.org/10.1080/00219266.1999.9655653
  • Bahar, M. Nartgün, Z. Durmuş, S., & Bıçak B. (2006). Geleneksel-alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri öğretmen el kitabı. Pegem A Yayıncılık.
  • Bahar, M., & Özatlı, N. S. (2003). Kelime ı̇lişkilendirme test yöntemi ile lise 1. sınıf öğrencilerinin canlıların temel bileşenleri konusundaki bilişsel yapılarının araştırılması [Investigation of the cognitive structures of first year high school students on the basic components of living things using the word association test method]. BAÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(2), 75-85.
  • Beavers, E., Orange, A., & Kirkwood, D. (2017). Fostering critical and reflective thinking in an authentic learning situation. Journal of Early Childhood Teacher Education, 38(1), 3-18. https://doi.org/10.1080/10901027.2016.1274693
  • Bektaş, M., & Horzum, M. B. (2012). Otantik öğrenme. Pegem Akademi.
  • Belaid, A. M., & Murray, L. (2015). Using authentic materials in the foreign language classrooms: teacher attitudes and perceptions in Libyan Universities. International Journal of Learning and Development, 5(3), 25-37. https://doi.org/10.5296/ijld.v5i3.8218
  • Bolin, A.U., Khramtsova, İ., & Saarnio, D. (2005). Using student journals to stimulate authentic learning: Balancing Bloom’s cognitive and affective domains, Teaching of Psychology, 32(3), 154-159. https://doi.org/10.1207/s15328023top3203_3
  • Bruel‐Jungerman, E., Laroche, S., & Rampon, C. (2005). New neurons in the dentate gyrus are involved in the expression of enhanced long‐term memory following environmental enrichment. European Journal of Neuroscience, 21(2), 513-521. https://doi.org/10.1111/j.1460-9568.2005.03875.x
  • Büyüköztürk, Ş. (2014). Deneysel Desenler: Ön test- son test kontrol grubu desen ve veri analizi (4. Bs.). Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., & Demirel, F. (2020). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Callison, D. ve Lamb, A. (2004). Key words in instruction: Authentic learning. School Library Media Activities Monthly, 21(4), 34-39.
  • Campbell, D. T., & Stanley, J. C. (2015). Experimental and quasi-experimental designs for research. Ravenio Books.
  • Choo, C. B. (2007). Activity-based approach to authentic learning in a vocational institute. Educational Media International, 44(3), 185-205. https://doi.org/10.1080/09523980701491633
  • Deveci, H., Çengelci Köse, T., & Gürdoğan-Bayır, Ö. (2014). Öğretmen adaylarının sosyal bilimler ve sosyal bilgiler kavramlarına ilişkin bilişsel yapıları: kelime ilişkilendirme testi uygulaması [Investigation of pre-service teachers’ cognitive sturctures on the concepts of social sciences and social studies through word association tests]. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7 (16), 101-124. https://doi.org/10.14520/adyusbd.732
  • Dolapçıoğlu S. D. (2015). Matematik dersinde otantik öğrenme yoluyla eleştirel düşünme becerisinin geliştirilmesi: Bir eylem araştırması [Yayımlanmamış doktora tezi]. Çukurova Üniversitesi.
  • Ercan, F., Taşdere, A., & Ercan, N. (2010). Kelime ilişkilendirme testi aracılığıyla bilişsel yapının ve kavramsal değişimin gözlenmesi [Observation of cognitive structure and conceptual change through word association test]. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 7(2), 136-154.
  • Fook, C. Y., & Sidhu, G. K. (2010). Authentic assessment and pedagogical strategies in higher education. Journal of Social Sciences, 6(2), 153-161.
  • Gatlin, L., & Edwards, R. (2007). Promoting authentic learning through a peaceful and positive perspective. Journal of Authentic Learning, 4(1), 1-8.
  • Grace, T. P. L., & Lee, T. K. T. (2014). Designing of authentic learning mediated by mobile technology for primary school learners. Journal of the International Society for Teacher Education, 18(1), 42-52.
  • Gündoğan, A. (2017). Hayat bilgisi dersinde otantik görev temelli öğrenme ortamlarının öğrencilerin derse yönelik tutumlarına ve öğrenme süreçlerine yansıması [Yayımlanmamış doktora tezi]. Anadolu Üniversitesi.
  • Güner, M. (2016). Türkçe dersinde otantik görev temelli otantik materyal kullanımının öğrencilerin okuduğunu anlama, yazman becerileri ve yazma motivasyonları üzerindeki etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Anadolu Üniversitesi.
  • Hamurcu, G. C. (2016). İlköğretim 7. sınıf türkçe dersinde otantik öğrenmenin öğrencilerin problem çözme ve okuduğunu anlama becerileri ile derse ilişkin tutumlarına etkisi [Yayımlanmamış doktora tezi]. İnönü Üniversitesi.
  • Herrington, J. (2006, October). Authentic e-learning in higher education: Design principles for authentic learning environments and tasks [Full paper]. World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare and Higher Education, Hawaii, USA.
  • Herrington, J., & Kervin, L. (2007). Authentic learning supported by technology: Ten suggestions and cases of integration in classrooms. Educational Media International, 44(3), 219-236. https://doi.org/10.1080/09523980701491666
  • Herrington, J., Oliver, R. ve Reeves, T.C. (2002, 7-10 July). Authentic activities and online learning [Full paper]. 25th HERDSA Annual Conference, 562-567, Perth, Western Australia.
  • Horzum, M. B., & Bektaş, M. (2012). Otantik öğrenmenin topluma hizmet uygulamaları dersini alan öğretmen adaylarının derse yönelik tutum ve memnuniyetine etkisi [The effect of authentic learning on preservice teachers’ attitude and satisfaction towards service learning]. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(1), 341-360.
  • Işıklı, M., Taşdere, A. ve Göz, N. L. (2011). Kelime ilişkilendirme testi aracılığıyla öğretmen adaylarının atatürk ilkelerine yönelik bilişsel yapılarının incelenmesi [Investigation teacher candidates’ cognitive structure about principles of ataturk through word association test]. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 50-72. https://doi.org/10.12780/UUSBD82
  • İneç, Z. F. (2017). Sosyal bilgiler dersinde geo-medya destekli otantik öğrenme ortamının öğrenmeye etkisi (Yayınlanmamış doktora tezi]. Erzincan Üniversitesi.
  • İşman, A., Baytekin, Ç., Balkan, F., Horzum, B., & Kıyıcı, M. (2002). Fen bilgisi eğitimi ve yapısalcı yaklaşım [Science education and constructivist approach]. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 1(1), 41-47.
  • Kempa, R. F., & Nicholls, C. E. (1983). Problem‐solving ability and cognitive structure‐an exploratory investigation. European Journal of Science Education, 5(2), 171-184. https://doi.org/10.1080/0140528830050205
  • Koçyiğit, S., & Zembat, R. (2013). Otantik görevlerin öğretmen adaylarının başarılarına etkisi [The Effects of the Authentic Task on Preservice Teachers’ Achievement]. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28-3), 291-303.
  • Lee, S., & Goh, G. (2012). Action research to address the transition from kindergarten to primary school: Children's authentic learning, construction play, and pretend play. Early Childhood Research & Practice. 14(1).
  • Maddox, L. E., & Saye, J. W. (2014). Authentic pedagogy and the acquisition of lower order knowledge in History. Social Studies Research and Practice, 9(1), 1-17.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). An expanded source book qualitative data analysis. (2nd Edition). Thous and Oaks, Sage Publications.
  • Nakiboğlu, C. (2008). Using word associations for assessing non major science students’ knowledge structure before and after general chemistry ı̇nstruction: the case of atomic structure. Chemistry Education Research and Practice, 9, 309–322. https://doi.org/10.1039/B818466F
  • Oker, D., & Tay, B. (2020). Hayat bilgisi dersi tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve öğrencilerin hayat bilgisi dersine yönelik tutumları [Developing an attitude scale for the life science lesson and students’ attitudes]. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 10(2), 731-756. https://doi.org/10.23863/kalem.2020.173
  • Pajares, M. F. (1992). Teachers’ beliefs and educational research: Cleaning up a messy construct. Review of Educational Research, 62(3), 307-332.
  • Sabancı, A., & Şahin, A. (2005, 1416 Kasım). Öğretmen etkinlik odaklı hayat bilgisi öğretiminde sınıf yönetimi değişkenleri açısından değerlendirilmesi: Bilen öğretmenden bulduran öğretmene doğru [Tam Metin]. Eğitimde Yansımalar VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Kayseri, Türkiye.
  • Smeds, P., Jeronen, E., & Kurppa, S. (2015). Farm education and the value of learning in an authentic learning environment. International Journal of Environmental and Science Education, 10(3), 381-404. https://doi.org/10.12973/ijese.2015.251a
  • Sönmez, V. (2010). Hayat bilgisi öğretimi ve öğretmen kılavuzu. (6. Baskı). Anı Yayıncılık.
  • Taşdere, A., & Kaya, M. F. (2016). İlkokul türkçe eğitimi için alternatif bir ölçme değerlendirme tekniği: Kelime ilişkilendirme testi (KİT) [An alternative measurement and assessment method for elementary Turkish education: word association test (WAT)]. Journal of Turkish Studies, 11(9), 803-820. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9499
  • Taşdere, A., Özsevgeç, T., & Türkmen, L. (2014). Bilimin doğasına yönelik tamamlayıcı bir ölçme aracı: kelime ilişkilendirme testi [A complementary measurement tool for the nature of science: word association test]. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 2 (2), 129-144.
  • Thompson-Krug, M. E. (2014). The effects of authentic learning experiences on female students’ perceptions of science and confidence in attaining a stemcareer [Unpublished dissertation thesis]. Montana State University.
  • Yalvaç Hastürk, G. (2013). Öğretmen adaylarının bazı çevre konularına ilişkin zihinsel yapılarındaki değişimlerin otantik öğrenme ortamlarında incelenmesi ve değerlendirilmesi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Yıldırım, R. (2020). Otantik öğrenme yaklaşımının sosyal bilgiler dersinde uygulanması: Bir karma yöntem araştırması [Yayımlanmamış doktora tezi]. Afyonkarahisar Üniversitesi.

The Effect Of Authentic Learning Practices On To The Mental Structures Conceptual Change And Of Attitudes Of Students In Life Science Course

Yıl 2024, , 458 - 503, 30.04.2024
https://doi.org/10.14812/cuefd.1423638

Öz

In this study, it is aimed to determine the effect of authentic learning practices in Life Science lesson on the conceptual change of students and their attitudes towards the course. The research was modelled with a semi-experimental design with pre-test post-test control group using quantitative methods. The research was carried out with the students of two different 3rd grade branches studying in a primary school located in the center of İnegöl District of Bursa Province in the 2022-2023 academic year. In the study, data were collected through the Personal Information Form, Word Association Test and Attitude Scale Towards Life Science Lesson. The results of the Word Association Test, which was applied to reveal the conceptual change in the mental structures of the students in authentic learning environments, were analyzed by content analysis. The data obtained in the Word Association Test were converted into concept network maps using the Breakpoint technique. In the study, t-test, which is one of the parametric tests, was used to analyze the data obtained from the attitude scale. In the research, conclusions were reached about the effect on the conceptual change of the students and their attitudes towards the course. In this context, it has been revealed that authentic learning practices carried out in the Life Science lesson improve the mental structure of the students, have a positive effect on concept change and contribute to meaningful learning. It was concluded that the authentic learning environments and activities applied positively improved the attitudes of the students towards the Life Studies lesson.

Kaynakça

  • Akça, N., & Ata, B. (2009, 18 Nisan). Lise tarih derslerinde otantik etkinliklerin uygulanması ve sorunları [Tam metin]. Eğitimde Yeni Yönelimler–5 Öğrenmenin Doğası ve Değerlendirme Sempozyumu, İzmir, Türkiye.
  • Bahar, M., Johnstone, A.H., & Sutcliffe, R. G. (1999). Investigation of students' cognitive structure in elementary genetics through word association tests. Journal of Biological Education, 33(3), 134-141. https://doi.org/10.1080/00219266.1999.9655653
  • Bahar, M. Nartgün, Z. Durmuş, S., & Bıçak B. (2006). Geleneksel-alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri öğretmen el kitabı. Pegem A Yayıncılık.
  • Bahar, M., & Özatlı, N. S. (2003). Kelime ı̇lişkilendirme test yöntemi ile lise 1. sınıf öğrencilerinin canlıların temel bileşenleri konusundaki bilişsel yapılarının araştırılması [Investigation of the cognitive structures of first year high school students on the basic components of living things using the word association test method]. BAÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(2), 75-85.
  • Beavers, E., Orange, A., & Kirkwood, D. (2017). Fostering critical and reflective thinking in an authentic learning situation. Journal of Early Childhood Teacher Education, 38(1), 3-18. https://doi.org/10.1080/10901027.2016.1274693
  • Bektaş, M., & Horzum, M. B. (2012). Otantik öğrenme. Pegem Akademi.
  • Belaid, A. M., & Murray, L. (2015). Using authentic materials in the foreign language classrooms: teacher attitudes and perceptions in Libyan Universities. International Journal of Learning and Development, 5(3), 25-37. https://doi.org/10.5296/ijld.v5i3.8218
  • Bolin, A.U., Khramtsova, İ., & Saarnio, D. (2005). Using student journals to stimulate authentic learning: Balancing Bloom’s cognitive and affective domains, Teaching of Psychology, 32(3), 154-159. https://doi.org/10.1207/s15328023top3203_3
  • Bruel‐Jungerman, E., Laroche, S., & Rampon, C. (2005). New neurons in the dentate gyrus are involved in the expression of enhanced long‐term memory following environmental enrichment. European Journal of Neuroscience, 21(2), 513-521. https://doi.org/10.1111/j.1460-9568.2005.03875.x
  • Büyüköztürk, Ş. (2014). Deneysel Desenler: Ön test- son test kontrol grubu desen ve veri analizi (4. Bs.). Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., & Demirel, F. (2020). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Callison, D. ve Lamb, A. (2004). Key words in instruction: Authentic learning. School Library Media Activities Monthly, 21(4), 34-39.
  • Campbell, D. T., & Stanley, J. C. (2015). Experimental and quasi-experimental designs for research. Ravenio Books.
  • Choo, C. B. (2007). Activity-based approach to authentic learning in a vocational institute. Educational Media International, 44(3), 185-205. https://doi.org/10.1080/09523980701491633
  • Deveci, H., Çengelci Köse, T., & Gürdoğan-Bayır, Ö. (2014). Öğretmen adaylarının sosyal bilimler ve sosyal bilgiler kavramlarına ilişkin bilişsel yapıları: kelime ilişkilendirme testi uygulaması [Investigation of pre-service teachers’ cognitive sturctures on the concepts of social sciences and social studies through word association tests]. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7 (16), 101-124. https://doi.org/10.14520/adyusbd.732
  • Dolapçıoğlu S. D. (2015). Matematik dersinde otantik öğrenme yoluyla eleştirel düşünme becerisinin geliştirilmesi: Bir eylem araştırması [Yayımlanmamış doktora tezi]. Çukurova Üniversitesi.
  • Ercan, F., Taşdere, A., & Ercan, N. (2010). Kelime ilişkilendirme testi aracılığıyla bilişsel yapının ve kavramsal değişimin gözlenmesi [Observation of cognitive structure and conceptual change through word association test]. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 7(2), 136-154.
  • Fook, C. Y., & Sidhu, G. K. (2010). Authentic assessment and pedagogical strategies in higher education. Journal of Social Sciences, 6(2), 153-161.
  • Gatlin, L., & Edwards, R. (2007). Promoting authentic learning through a peaceful and positive perspective. Journal of Authentic Learning, 4(1), 1-8.
  • Grace, T. P. L., & Lee, T. K. T. (2014). Designing of authentic learning mediated by mobile technology for primary school learners. Journal of the International Society for Teacher Education, 18(1), 42-52.
  • Gündoğan, A. (2017). Hayat bilgisi dersinde otantik görev temelli öğrenme ortamlarının öğrencilerin derse yönelik tutumlarına ve öğrenme süreçlerine yansıması [Yayımlanmamış doktora tezi]. Anadolu Üniversitesi.
  • Güner, M. (2016). Türkçe dersinde otantik görev temelli otantik materyal kullanımının öğrencilerin okuduğunu anlama, yazman becerileri ve yazma motivasyonları üzerindeki etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Anadolu Üniversitesi.
  • Hamurcu, G. C. (2016). İlköğretim 7. sınıf türkçe dersinde otantik öğrenmenin öğrencilerin problem çözme ve okuduğunu anlama becerileri ile derse ilişkin tutumlarına etkisi [Yayımlanmamış doktora tezi]. İnönü Üniversitesi.
  • Herrington, J. (2006, October). Authentic e-learning in higher education: Design principles for authentic learning environments and tasks [Full paper]. World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare and Higher Education, Hawaii, USA.
  • Herrington, J., & Kervin, L. (2007). Authentic learning supported by technology: Ten suggestions and cases of integration in classrooms. Educational Media International, 44(3), 219-236. https://doi.org/10.1080/09523980701491666
  • Herrington, J., Oliver, R. ve Reeves, T.C. (2002, 7-10 July). Authentic activities and online learning [Full paper]. 25th HERDSA Annual Conference, 562-567, Perth, Western Australia.
  • Horzum, M. B., & Bektaş, M. (2012). Otantik öğrenmenin topluma hizmet uygulamaları dersini alan öğretmen adaylarının derse yönelik tutum ve memnuniyetine etkisi [The effect of authentic learning on preservice teachers’ attitude and satisfaction towards service learning]. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(1), 341-360.
  • Işıklı, M., Taşdere, A. ve Göz, N. L. (2011). Kelime ilişkilendirme testi aracılığıyla öğretmen adaylarının atatürk ilkelerine yönelik bilişsel yapılarının incelenmesi [Investigation teacher candidates’ cognitive structure about principles of ataturk through word association test]. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 50-72. https://doi.org/10.12780/UUSBD82
  • İneç, Z. F. (2017). Sosyal bilgiler dersinde geo-medya destekli otantik öğrenme ortamının öğrenmeye etkisi (Yayınlanmamış doktora tezi]. Erzincan Üniversitesi.
  • İşman, A., Baytekin, Ç., Balkan, F., Horzum, B., & Kıyıcı, M. (2002). Fen bilgisi eğitimi ve yapısalcı yaklaşım [Science education and constructivist approach]. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 1(1), 41-47.
  • Kempa, R. F., & Nicholls, C. E. (1983). Problem‐solving ability and cognitive structure‐an exploratory investigation. European Journal of Science Education, 5(2), 171-184. https://doi.org/10.1080/0140528830050205
  • Koçyiğit, S., & Zembat, R. (2013). Otantik görevlerin öğretmen adaylarının başarılarına etkisi [The Effects of the Authentic Task on Preservice Teachers’ Achievement]. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28-3), 291-303.
  • Lee, S., & Goh, G. (2012). Action research to address the transition from kindergarten to primary school: Children's authentic learning, construction play, and pretend play. Early Childhood Research & Practice. 14(1).
  • Maddox, L. E., & Saye, J. W. (2014). Authentic pedagogy and the acquisition of lower order knowledge in History. Social Studies Research and Practice, 9(1), 1-17.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). An expanded source book qualitative data analysis. (2nd Edition). Thous and Oaks, Sage Publications.
  • Nakiboğlu, C. (2008). Using word associations for assessing non major science students’ knowledge structure before and after general chemistry ı̇nstruction: the case of atomic structure. Chemistry Education Research and Practice, 9, 309–322. https://doi.org/10.1039/B818466F
  • Oker, D., & Tay, B. (2020). Hayat bilgisi dersi tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve öğrencilerin hayat bilgisi dersine yönelik tutumları [Developing an attitude scale for the life science lesson and students’ attitudes]. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 10(2), 731-756. https://doi.org/10.23863/kalem.2020.173
  • Pajares, M. F. (1992). Teachers’ beliefs and educational research: Cleaning up a messy construct. Review of Educational Research, 62(3), 307-332.
  • Sabancı, A., & Şahin, A. (2005, 1416 Kasım). Öğretmen etkinlik odaklı hayat bilgisi öğretiminde sınıf yönetimi değişkenleri açısından değerlendirilmesi: Bilen öğretmenden bulduran öğretmene doğru [Tam Metin]. Eğitimde Yansımalar VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Kayseri, Türkiye.
  • Smeds, P., Jeronen, E., & Kurppa, S. (2015). Farm education and the value of learning in an authentic learning environment. International Journal of Environmental and Science Education, 10(3), 381-404. https://doi.org/10.12973/ijese.2015.251a
  • Sönmez, V. (2010). Hayat bilgisi öğretimi ve öğretmen kılavuzu. (6. Baskı). Anı Yayıncılık.
  • Taşdere, A., & Kaya, M. F. (2016). İlkokul türkçe eğitimi için alternatif bir ölçme değerlendirme tekniği: Kelime ilişkilendirme testi (KİT) [An alternative measurement and assessment method for elementary Turkish education: word association test (WAT)]. Journal of Turkish Studies, 11(9), 803-820. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9499
  • Taşdere, A., Özsevgeç, T., & Türkmen, L. (2014). Bilimin doğasına yönelik tamamlayıcı bir ölçme aracı: kelime ilişkilendirme testi [A complementary measurement tool for the nature of science: word association test]. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 2 (2), 129-144.
  • Thompson-Krug, M. E. (2014). The effects of authentic learning experiences on female students’ perceptions of science and confidence in attaining a stemcareer [Unpublished dissertation thesis]. Montana State University.
  • Yalvaç Hastürk, G. (2013). Öğretmen adaylarının bazı çevre konularına ilişkin zihinsel yapılarındaki değişimlerin otantik öğrenme ortamlarında incelenmesi ve değerlendirilmesi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Yıldırım, R. (2020). Otantik öğrenme yaklaşımının sosyal bilgiler dersinde uygulanması: Bir karma yöntem araştırması [Yayımlanmamış doktora tezi]. Afyonkarahisar Üniversitesi.
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Sınıf Eğitimi, Temel Eğitim (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Medine Özyılmaz 0009-0009-5042-3953

Ömür Gürdoğan Bayır 0000-0002-7455-7237

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2024
Gönderilme Tarihi 22 Ocak 2024
Kabul Tarihi 29 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Özyılmaz, M., & Gürdoğan Bayır, Ö. (2024). The Effect Of Authentic Learning Practices On To The Mental Structures Conceptual Change And Of Attitudes Of Students In Life Science Course. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 53(1), 458-503. https://doi.org/10.14812/cuefd.1423638

Copyright © 2011

Cukurova University Faculty of Education

All rights reserved