Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Pandemi (Covid-19) Sürecinde Öğretim Programlarının Uygulanabilirliğine İlişkin Öğretmenlerin Görüşleri

Yıl 2024, Cilt: 53 Sayı: 3, 987 - 1042, 31.12.2024
https://doi.org/10.14812/cuefd.1355438

Öz

Bu araştırmanın amacı, pandemiden (Covid-19) kaynaklı yaşanan zorunlu uzaktan eğitim sürecinde öğretim programlarının uygulanabilirliğine ilişkin öğretmenlerin görüşlerini belirlemektir. Araştırma, betimsel yöntem kapsamında tekil tarama modeline göre tasarlanmıştır. Araştırmanın evrenini, Ankara ilinde üç farklı sosyoekonomik gelişmişlik düzeyinde bulunan Çankaya, Elmadağ ve Bala ilçelerinde ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim (Anadolu liseleri) kademelerinde görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmada veriler anket ile toplanmış, çözümlenmesinde frekans ve yüzde kullanılmıştır. Öğretim programlarının dört temel ögesinden (kazanım, içerik, öğretme-öğrenme süreci, ölçme-değerlendirme) kazanımlarla ilgili olarak öğretmenler, Covid-19 döneminde öğretim faaliyetlerini planlarken öğretim programlarından yararlandıklarını fakat programda yer alan kazanımları uzaktan eğitim sürecine uygun bulmadıklarını, kazanımların tamamının gerçekleştirilebilir olmadığını düşündükleri için yeniden düzenleme ihtiyacı duyduklarını belirtmişlerdir. Öğretim programlarının içeriğinin uzaktan eğitim sürecine uygunluğu konusundaki görüşler ise öğretmenlerin branşlarına göre farklılaşmıştır. Öğretim programlarının öğretme-öğrenme yaşantıları ögesiyle ilgili, öğrencilerin derse katılımının öğretmenlerin branşı ve okulun bulunduğu bölgenin sosyoekonomik düzeyine göre farklılaştığı öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda belirlenmiştir. Yine bu kapsamda uygulamalı çalışmaların yeterince yapılamadığı öğretmenler tarafından ifade edilmiştir. Ölçme-değerlendirme ögesiyle ilgili ise, özellikle ortaokul ve ortaöğretim (Anadolu liseleri) kademelerinde görev yapan öğretmenlerin çoğu ortak sınavların kaldırılmasının, öğrencilerin derse katılımını olumsuz yönde etkilediğini ifade etmişlerdir. Yine bu kapsamda öğretmenlerin çoğu sınıf içi değerlendirme çalışmalarının kısmen yapılabildiğini ifade etmiştir. İleride herhangi bir sebepten ötürü yaşanabilecek acil uzaktan eğitim sürecine yönelik öğretim programlarının uyarlanmasına, özellikle içeriğin ve ölçme-değerlendirme çalışmalarının geliştirilmesine ihtiyaç vardır. Ayrıca günümüzde hâlen kısıtlı imkânlara sahip öğretmenlere ve öğrencilere teknolojik destek sağlanması, teknoloji kullanımı konusunda eğitim verilmesi önerilmektedir.

Kaynakça

  • Aslan, S. (2022). Ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi Kars ili örneği [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Kafkas Üniversitesi.
  • Bakioğlu, B., & Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109–129.
  • Barron, M., Cobo, C., Munoz-Najar, A., & Sanchez Ciarrusta, I. (2021). The changing role of teachers and technologies amidst the COVID 19 pandemic: Key findings from a cross-country study. World Bank Blog. https://blogs.worldbank.org/education/changing-role-teachers-andtechnologies-amidst-covid-19-pandemic-key-findings-cross
  • Berksoy, İ. (2021). Zorunlu sosyal izolasyon sürecindeki uzaktan eğitim eğilimleri [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çakın, M., & Külekçi Akyavuz, E. (2020). Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: Öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165–186.
  • Çıngı, H. (1990). Örnekleme kuramı. Hacettepe Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları.
  • Dejong, L. (1999). Learning through projects in early childhood teacher education. Journal of Early Childhood Teacher Education, 20(3), 317–326. https://doi.org/10.1080/0163638990200309
  • Dünya Sağlık Örgütü. (DSÖ). (2020). Coronavirus disease (Covid-19) pandemic. https://www.euro.who.int/en/health-topics/health-emergencies/coronavirus-covid-19
  • Ergezen, A. (2022). Özel gereksinimli bireylerin eğitiminde uzaktan eğitim uygulamalarının özel eğitim öğretmenlerinin görüşlerine göre incelenmesi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Han, F., Demirbilek, N., & Demirtaş, H. (2021). Okul yöneticisi ve öğretmenlerin koronavirüs (covid-19) salgını sürecinde yürütülen uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 10(3), 1168–1193.
  • Hoadley, U. (2020). Schools in the time of covid-19; impacts of the pandemic on curriculum. Resep Non Economic Working Paper, Research on Socio-Economic Policy (RESEP). Stellenbosch University.
  • İpekli, N. (2022). Öğretmenlerin covid-19 pandemisi öncesi ve sonrasındaki uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi (Sakarya ili örneği) [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Sakarya Üniversitesi.
  • Kan, A. Ü., & Fidan, E. K. (2016). Türk dili dersinin uzaktan eğitimle yürütülmesine ilişkin öğrenci algıları. Turkish Journal of Educational Studies, 3(2), 23–44.
  • Kaptan, S. (1985). Bilimsel araştırma teknikleri ve istatistik yöntemleri. Bilim Yayınları.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar ilkeler teknikler (31. bs.). Nobel Yayıncılık.
  • Kınalıoğlu, İ. H., & Güven, Ş. (2011). Uzaktan eğitim sisteminde öğrenci başarısını ölçülmesinde karşılaşılan güçlükler ve çözüm önerileri. XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri içinde (ss. 637-644). İnönü Üniversitesi.
  • Kırmızıgül, H. G. (2020). Covid-19 salgını ve beraberinde getirdiği eğitim süreci. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 283–289.
  • Koylu, P. D. (2022). Uzaktan eğitimde kullanılabilecek öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin öğretmen görüşleri (karma yöntem araştırması) [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi], Adıyaman Üniversitesi.
  • König, J., Jäger-Biela, D. J., & Glutsch, N. (2020). Adapting to online teaching during COVID-19 school closure: Teacher education and teacher competence effects among early career teachers in Germany. European Journal of Teacher Education, 43(4), 608–622.
  • Kör, H., Çataloğlu, E., & Erbay, H. (2013). Uzaktan ve örgün eğitimin öğrenci başarısı üzerine etkisinin araştırılması. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 267–279.
  • Küçükkırmızı, Y. (2021). Beden eğitimi öğretmenlerinin uzaktan eğitimde işlenen beden eğitimi ve spor derslerine bakış açılarının incelenmesi: bir karma yöntem araştırması [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi.
  • Li, Y., Zhang, X., Dai, D. Y., & Hu, W. (2021). Curriculum innovation in times of the COVID-19 pandemic: The thinking-based instruction theory and its application. Frontiers in Psychology, 12, 601–607.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). Öğretim programları. http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx
  • Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı. (2021). Millî Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2021/2022. https://sgb.meb.gov.tr/www/icerik_goruntule.php?KNO=460
  • Mouchantaf, M. (2020). The COVID-19 pandemic: Challenges faced and lessons learned regarding distance learning in Lebanese higher education institutions. Theory and Practice in Language Studies, 10(10), 1259–1266.
  • Organisation for Economic Co-operation and Development.(2020). Back to the future of education four OECD scenarios for schooling. https://www.oecd-ilibrary.org/education/back-to-the-future-s-of-education_178ef527en
  • Ornstein, A. C., & Hunkins, F. P. (2018). Curriculum: Foundations, principles and issues (7th Ed.). Pearson Education Limited.
  • Posner, G. J. (1995). Analyzing the curriculum. McGraw-Hill, Inc.
  • Saygı, H. (2021). Covid-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(2). 109–129.
  • Tanta, A. (2021). Pandemiden kaynaklı uzaktan eğitim sürecinde sosyal bilgiler derslerine yönelik öğretmen görüşleri [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Kalkınma Ajansları Genel Müdürlüğü. (2019). İlçelerin sosyoekonomik gelişmişlik sıralaması araştırması SEGE 2017. Kalkınma Ajansları Genel Müdürlüğü Yayını.
  • Türk Eğitim Derneği Düşünce Kuruluşu. (2020). Covid-19 sürecinde eğitim: uzaktan öğrenme, sorunlar ve çözüm önerileri (TEDMEM Analiz Dizisi 7). Türk Eğitim Derneği Yayınları.
  • Telli, S. G. ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25–34.
  • The World Bank, UNESCO & UNICEF (2021). The State of the Global Education Crisis: A Path to Recovery. The World Bank, UNESCO, and UNICEF.
  • Tuncer, M. ve Tanaş, R. (2011). Akademisyenlerin uzaktan eğitim programlarına yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi (Fırat ve Tunceli Üniversiteleri örneği). İlköğretim Online Dergisi, 10(2), 776–784.
  • Tütüncü, E. (2022). Uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme uygulamalarının sınıf öğretmenlerinin görüşleri çerçevesinde incelenmesi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Ordu Üniversitesi.
  • United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. (2020). National education responses to COVID-19: Summary report of UNESCO’s online survey. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000373322/PDF/373322eng.pdf.multi
  • UNESCO, UNICEF, The World Bank & OECD (2021). What’s next? lessons on education recovery: Findings from a survey of ministries of education amid the covid-19 pandemic. UNESCO, UNICEF, World Bank.
  • Yadigar, G. (2010). Uzaktan eğitim programlarının etkililiğinin değerlendirilmesi (G.Ü. bilişim sistemleri uzaktan eğitim tezsiz yüksek lisans programı örneği) [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Yılmaz, E., Mutlu, H., Güner, B., Doğanay, G., & Yılmaz, D. (2020). Veli algısına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin niteliği. Palet Yayınları.
  • Yılmaz, R., & Keser, H. (2015). Transactional distance perception and its reflections on distance education practices. Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences, 45(2), 37–59.
  • Yoon, B. (2020). The global pandemic as learning opportunities about the world: Extending school curriculum. Middle Grades Review, 6(2). https://scholarworks.uvm.edu/mgreview/vol6/iss2/7
  • Zan, N. (2021). Kimya öğretmenlerinin covid-19 sürecinde uzaktan eğitim uygulamaları hakkında görüşleri. Journal of Turkish Chemical Society Section C: Chemical Education (JOTCSC), 6(2), 241–284.

Teacher Views on the Applicability of Curricula During the Covid-19 Pandemic

Yıl 2024, Cilt: 53 Sayı: 3, 987 - 1042, 31.12.2024
https://doi.org/10.14812/cuefd.1355438

Öz

This study aims to determine teacher views on the applicability of curricula during the Covid-19 pandemic compulsory remote education. The study adopts the descriptive method and is based on the single survey model. The population comprises teachers working at primary, secondary and Anatolian high school levels in Çankaya, Elmadağ and Bala districts of Ankara, each of which represents three different socioeconomic development levels. The data were collected by using a questionnaire, and frequency and percentage values were used for analysis. Regarding the four basic curriculum components (objectives, content, teaching-learning process and measurement and evaluation), teachers stated that while they used the curriculum when planning instructional activities during the Covid-19 pandemic, they found the objectives unsuitable for the remote education process and felt the need for revision as they believed not all outcomes could be achieved. Teacher views on the suitability of the curriculum content for remote education varied based on their branches of teaching. Regarding teaching-learning experiences, teacher views about student participation in classes also varied based on their branches of teaching and the socioeconomic level of the school's location. Teachers reported practical activities to be insufficient. Regarding the measurement and evaluation component, most teachers, particularly those working in secondary and Anatolian high schools, stated that the cancellation of common exams negatively affected student participation in their classes. Most teachers also reported that classroom assessment activities could only be partially conducted. There is a need to adapt curricula for future emergency remote education events, particularly in terms of developing content and designing measurement and evaluation activities. Additionally, it is recommended that technological support should be provided to teachers and students who still have limited resources today and that training should be provided on technology use.

Kaynakça

  • Aslan, S. (2022). Ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi Kars ili örneği [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Kafkas Üniversitesi.
  • Bakioğlu, B., & Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109–129.
  • Barron, M., Cobo, C., Munoz-Najar, A., & Sanchez Ciarrusta, I. (2021). The changing role of teachers and technologies amidst the COVID 19 pandemic: Key findings from a cross-country study. World Bank Blog. https://blogs.worldbank.org/education/changing-role-teachers-andtechnologies-amidst-covid-19-pandemic-key-findings-cross
  • Berksoy, İ. (2021). Zorunlu sosyal izolasyon sürecindeki uzaktan eğitim eğilimleri [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çakın, M., & Külekçi Akyavuz, E. (2020). Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: Öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165–186.
  • Çıngı, H. (1990). Örnekleme kuramı. Hacettepe Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları.
  • Dejong, L. (1999). Learning through projects in early childhood teacher education. Journal of Early Childhood Teacher Education, 20(3), 317–326. https://doi.org/10.1080/0163638990200309
  • Dünya Sağlık Örgütü. (DSÖ). (2020). Coronavirus disease (Covid-19) pandemic. https://www.euro.who.int/en/health-topics/health-emergencies/coronavirus-covid-19
  • Ergezen, A. (2022). Özel gereksinimli bireylerin eğitiminde uzaktan eğitim uygulamalarının özel eğitim öğretmenlerinin görüşlerine göre incelenmesi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Han, F., Demirbilek, N., & Demirtaş, H. (2021). Okul yöneticisi ve öğretmenlerin koronavirüs (covid-19) salgını sürecinde yürütülen uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 10(3), 1168–1193.
  • Hoadley, U. (2020). Schools in the time of covid-19; impacts of the pandemic on curriculum. Resep Non Economic Working Paper, Research on Socio-Economic Policy (RESEP). Stellenbosch University.
  • İpekli, N. (2022). Öğretmenlerin covid-19 pandemisi öncesi ve sonrasındaki uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi (Sakarya ili örneği) [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Sakarya Üniversitesi.
  • Kan, A. Ü., & Fidan, E. K. (2016). Türk dili dersinin uzaktan eğitimle yürütülmesine ilişkin öğrenci algıları. Turkish Journal of Educational Studies, 3(2), 23–44.
  • Kaptan, S. (1985). Bilimsel araştırma teknikleri ve istatistik yöntemleri. Bilim Yayınları.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar ilkeler teknikler (31. bs.). Nobel Yayıncılık.
  • Kınalıoğlu, İ. H., & Güven, Ş. (2011). Uzaktan eğitim sisteminde öğrenci başarısını ölçülmesinde karşılaşılan güçlükler ve çözüm önerileri. XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri içinde (ss. 637-644). İnönü Üniversitesi.
  • Kırmızıgül, H. G. (2020). Covid-19 salgını ve beraberinde getirdiği eğitim süreci. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 283–289.
  • Koylu, P. D. (2022). Uzaktan eğitimde kullanılabilecek öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin öğretmen görüşleri (karma yöntem araştırması) [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi], Adıyaman Üniversitesi.
  • König, J., Jäger-Biela, D. J., & Glutsch, N. (2020). Adapting to online teaching during COVID-19 school closure: Teacher education and teacher competence effects among early career teachers in Germany. European Journal of Teacher Education, 43(4), 608–622.
  • Kör, H., Çataloğlu, E., & Erbay, H. (2013). Uzaktan ve örgün eğitimin öğrenci başarısı üzerine etkisinin araştırılması. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 267–279.
  • Küçükkırmızı, Y. (2021). Beden eğitimi öğretmenlerinin uzaktan eğitimde işlenen beden eğitimi ve spor derslerine bakış açılarının incelenmesi: bir karma yöntem araştırması [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi.
  • Li, Y., Zhang, X., Dai, D. Y., & Hu, W. (2021). Curriculum innovation in times of the COVID-19 pandemic: The thinking-based instruction theory and its application. Frontiers in Psychology, 12, 601–607.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). Öğretim programları. http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx
  • Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı. (2021). Millî Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2021/2022. https://sgb.meb.gov.tr/www/icerik_goruntule.php?KNO=460
  • Mouchantaf, M. (2020). The COVID-19 pandemic: Challenges faced and lessons learned regarding distance learning in Lebanese higher education institutions. Theory and Practice in Language Studies, 10(10), 1259–1266.
  • Organisation for Economic Co-operation and Development.(2020). Back to the future of education four OECD scenarios for schooling. https://www.oecd-ilibrary.org/education/back-to-the-future-s-of-education_178ef527en
  • Ornstein, A. C., & Hunkins, F. P. (2018). Curriculum: Foundations, principles and issues (7th Ed.). Pearson Education Limited.
  • Posner, G. J. (1995). Analyzing the curriculum. McGraw-Hill, Inc.
  • Saygı, H. (2021). Covid-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(2). 109–129.
  • Tanta, A. (2021). Pandemiden kaynaklı uzaktan eğitim sürecinde sosyal bilgiler derslerine yönelik öğretmen görüşleri [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Kalkınma Ajansları Genel Müdürlüğü. (2019). İlçelerin sosyoekonomik gelişmişlik sıralaması araştırması SEGE 2017. Kalkınma Ajansları Genel Müdürlüğü Yayını.
  • Türk Eğitim Derneği Düşünce Kuruluşu. (2020). Covid-19 sürecinde eğitim: uzaktan öğrenme, sorunlar ve çözüm önerileri (TEDMEM Analiz Dizisi 7). Türk Eğitim Derneği Yayınları.
  • Telli, S. G. ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25–34.
  • The World Bank, UNESCO & UNICEF (2021). The State of the Global Education Crisis: A Path to Recovery. The World Bank, UNESCO, and UNICEF.
  • Tuncer, M. ve Tanaş, R. (2011). Akademisyenlerin uzaktan eğitim programlarına yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi (Fırat ve Tunceli Üniversiteleri örneği). İlköğretim Online Dergisi, 10(2), 776–784.
  • Tütüncü, E. (2022). Uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme uygulamalarının sınıf öğretmenlerinin görüşleri çerçevesinde incelenmesi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Ordu Üniversitesi.
  • United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. (2020). National education responses to COVID-19: Summary report of UNESCO’s online survey. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000373322/PDF/373322eng.pdf.multi
  • UNESCO, UNICEF, The World Bank & OECD (2021). What’s next? lessons on education recovery: Findings from a survey of ministries of education amid the covid-19 pandemic. UNESCO, UNICEF, World Bank.
  • Yadigar, G. (2010). Uzaktan eğitim programlarının etkililiğinin değerlendirilmesi (G.Ü. bilişim sistemleri uzaktan eğitim tezsiz yüksek lisans programı örneği) [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Yılmaz, E., Mutlu, H., Güner, B., Doğanay, G., & Yılmaz, D. (2020). Veli algısına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin niteliği. Palet Yayınları.
  • Yılmaz, R., & Keser, H. (2015). Transactional distance perception and its reflections on distance education practices. Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences, 45(2), 37–59.
  • Yoon, B. (2020). The global pandemic as learning opportunities about the world: Extending school curriculum. Middle Grades Review, 6(2). https://scholarworks.uvm.edu/mgreview/vol6/iss2/7
  • Zan, N. (2021). Kimya öğretmenlerinin covid-19 sürecinde uzaktan eğitim uygulamaları hakkında görüşleri. Journal of Turkish Chemical Society Section C: Chemical Education (JOTCSC), 6(2), 241–284.
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitimde Program Geliştirme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Birsen Çavuş 0009-0005-8148-7440

Canay Demirhan İşcan 0000-0001-5548-4717

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 5 Eylül 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 53 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çavuş, B., & Demirhan İşcan, C. (2024). Teacher Views on the Applicability of Curricula During the Covid-19 Pandemic. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 53(3), 987-1042. https://doi.org/10.14812/cuefd.1355438

Copyright © 2011

Cukurova University Faculty of Education

All rights reserved