BibTex RIS Kaynak Göster

ilköğretim Müfettişlerinin Yapılandırmacı Program ile Öğretmenlerin Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Oluşturma Düzeylerine ilişkin Görüşleri

Yıl 2010, Cilt: 19 Sayı: 2, 31 - 46, 01.06.2010

Öz

This research is aimed at determining the perceptions of the primary education inspectors concerning the constructivist curriculum and the level of creating constructivist learning environment by the teachers The perceptions of primary education inspectors concerning the constructivist curriculum is measured by 8220;Constructivist Curriculum Inventory 8221; which is developed by researchers and the level of creating constructivist learning environment by the teachers is measured by 8220;Constructivist Learning Environment Scale 8221; which is developed by Tenenbaum Naidu Jegede and Austin 2001 and adapted to Turkish by Fer and Cırık 2006 The measurement instrument was administered on 403 primary education inspectors attending to the 8220;The Course of Improving Instruction Process 8221; in 2008 As a result of the study it was shown that inspectors 8217; opinion about constructivism shows parallelism with the literature of the constructivist learning In reference to the results of the research most of the inspectors agree on that teachers create the constructivist learning environment partially and mid level Most of the inspectors strongly agree that families have lack of information about constructivist curriculum teachers cannot give up teacher centered education and carrying educational materials gives students extra load Besides at the end of the study experienced inspectors perceive learning environment more constructivist than the inexperienced inspectors Key words: Constructivism learning environment primary education inspectors teachers elementary education

ilköğretim Müfettişlerinin Yapılandırmacı Program ile Öğretmenlerin Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Oluşturma Düzeylerine ilişkin Görüşleri

Yıl 2010, Cilt: 19 Sayı: 2, 31 - 46, 01.06.2010

Öz

Bu çalışmada ilköğretim müfettişlerinin yapılandırmacı programı ve öğretmenlerin yapılandırmacı öğrenme ortamı oluşturma düzeylerini nasıl algıladıkları tespit edilmeye çalışılmıştır Araştırmada müfettişlerin yapılandırmacı program hakkındaki görüşleri araştırmacılar tarafından oluşturulan 8220;Yapılandırmacı Program Anketi 8221; ile öğretmenlerin yapılandırmacı öğrenme ortamı oluşturma düzeyleri ise Tenenbaum Naidu Jegede ve Austin 2001 tarafından geliştirilen Fer ve Cırık 2006 tarafından Türkçe 8217;ye uyarlanan 8220;Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği 8221; YÖOÖ ile ölçülmüştür Ölçme araçları 2008 yılında 8220;Öğretim sürecini Geliştirme Kursu 8221;na katılan 403 ilköğretim müfettişine uygulanmıştır Araştırma sonucunda müfettişlerin yapılandırmacılık hakkındaki görüşlerinin yapılandırmacı öğrenmeye ilişkin literatür ile paralellik gösterdiği ortaya konmuştur Araştırma sonuçlarına göre müfettişlerin bakış açısından öğretmenler yapılandırmacı öğrenme ortamını orta düzeyde oluşturabilmektedir Müfettişlerin büyük çoğunluğu ailelerin yapılandırmacı programa ilişkin bilgilerinin eksik olduğu öğretmenlerin öğretmen merkezli eğitimden vazgeçemediği ve eğitim materyallerinin taşınmasının öğrencilere yük getirdiği fikrine tamamen katıldıklarını belirtmişlerdir Ayrıca araştırma sonucunda mesleki kıdemi yüksek olan müfettişlerin düşük olanlara göre oluşturulan öğrenme ortamını daha fazla yapılandırmacı olarak algıladıkları ortaya konmuştur Anahtar Kelimeler: İlköğretim müfettiş yapılandırmacılık öğrenme ortamı

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Prof. Dr. Tuğba Yanpar Yelken Bu kişi benim

Yrd. Doç. Dr Lütfi Üredi Bu kişi benim

Yrd. Doç. Dr İşıl Tanrıseven Bu kişi benim

Yrd. Doç. Dr Figen Kılıç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yelken, P. D. T. Y., Üredi, Y. D. D. L., Tanrıseven, Y. D. D. İ., Kılıç, Y. D. D. F. (2010). ilköğretim Müfettişlerinin Yapılandırmacı Program ile Öğretmenlerin Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Oluşturma Düzeylerine ilişkin Görüşleri. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2), 31-46.