BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DEKİ EĞİTİM YÖNETİCİLERİNİN PROFİLİ

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 2, 1 - 18, 01.10.2016

Öz

Bu çalışma nicel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilen betimsel bir durun saptama çalışmasıdır. Araştırmanın yöneticilere ilişkin sayısal verileri Milli Eğitim Bakanlığı Bilgi Sisteminden (MEBBİS) sağlanmış ve Excel ve SPSS 15.0 programı ile analiz edilmiştir. Frekans ve yüzdeleri hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda ülkemizde kadın yönetici oranının düşük olduğu, sistemde görev yapan yöneticilerin büyük çoğunluğu lisans mezunu olmakla birlikte, 2 yıllık yüksek okul mezunu yönetici sayısının küçümsenmeyecek kadar fazla olduğu, yüksek lisans yapmış yönetici oranı çok düşük, doktoralı yönetici sayısının ise yok denecek kadar az olduğu, eğitim yöneticiliğini daha çok sosyal branş öğretmenlerinin tercih ettiği, yöneticilerin % 20.18‘nin görevlendirme olarak çalıştığı saptanmıştır

ADMINISTRATOR PROFILE OF EDUCATION IN TURKEY

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 2, 1 - 18, 01.10.2016

Öz

This research is a quantitative deceriptive case study. Data were gathered from MEBSİS data set and analysed by using EXCEL and SPPS program. Data analysed due to determining their frequency and percentage. It was found that the percentage of female administrators are low, the majority of the administrators have bachelor degrees, still there are number of administrators who were graduated 2 year univerity degree programs. It was also found administrators who have master degree is still low and there is little number of administrators who have doctoral degree. Another findings are related to whom prefer becoming administrators. It was found that classroom teaching branch and social science graduates usually prefer becoming administrators. Morever, only 20.18% current administrators work as substitute

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA29VR54DH
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nermin Çelenk Bu kişi benim

Sadegül Akbaba Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2016
Gönderilme Tarihi 1 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çelenk, N., & Akbaba, S. (2016). TÜRKİYE’DEKİ EĞİTİM YÖNETİCİLERİNİN PROFİLİ. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 1-18.

Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması, tam metnin yazar bilgilerini içermemesi, makale şablonuna göre yazılması, benzerlik raporunun yüklenmesi ve telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi gerekmektedir.  Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından düzeltmeleri yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir. Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için in Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.