Bu çalışmada matematikte başarılı
olmanın, matematik öğretmen adaylarının görüşleri doğrultusunda incelenmesi
amaçlanmıştır. Bu kapsamda çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden durum
çalışması olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ilköğretim
matematik öğretmenliği 2. sınıfında öğrenim gören 60 matematik öğretmen adayı
oluşturmuştur. Öğretmen adaylarıyla yapılan yapılandırılmış görüşmeler
doğrultusunda elde edilen veriler, içerik analizi ile analiz edilmiştir. Elde
edilen verilerin analizi sonucunda matematikte başarılı olmanın özellikleri 6
tema altında belirlenmiştir. Bu temalar günlük
yaşam, matematik öğretimi, matematiğin yapısı, zihinsel süreçler, kişisel
özellikler ve duyuşsal özellikler
olarak ifade edilmiştir. Belirlenen temalardan günlük yaşam teması kapsamında
matematiği günlük hayatta kullanabilme özelliğinin en çok ifade edildiği
görülürken, matematik öğretim temasında problem çözebilme ifadesinin yer aldığı
belirlenmiştir. Matematiğin yapısı temasında matematiği sevme, zihinsel
süreçler temasında çok yönlü düşünme, kişisel özellikler temasında
araştırabilme ve duyuşsal özellikler temasında ise özgüven kazanma ifadelerinin
çoğunlukla kullanıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda
matematikte başarılı olmanın matematiğin günlük yaşamda kullanımı ile bireyin
özelliklerine yönelik olarak çok faydasının olduğu söylenebilir. Bu nedenle
öğretmen adaylarının bu bilinç doğrultusunda eğitimlerini almalarının sağlanması
etkili bir eğitim öğretim açısından oldukça faydalı olacağı düşünülmektedir.
In this study, it is aimed to examine
the success of mathematics in line with the opinions of preservice mathematics
teachers. In this context, the study was designed as a case study of
qualitative research methods. The study group of the study consisted of 60
preservice mathematics teachers studying in the second grade of elementary
mathematics teaching. Based on structured interviews with preservice teachers,
data were analyzed by content analysis. As a result of the analysis of the data
obtained, the characteristics of being successful in mathematics are determined
under 6 themes. While it is seen that the usage of mathematics in daily life is
the most expressed in the themes of daily life, it is determined that the
problem solving in mathematics teaching is included in the theme. In the theme
of mathematics, it is concluded that liking mathematics, multi-faceted thinking
in the theme of mental processes, researching in the contact with personal
characteristics and self-confidence in the theme of affective features are
mostly used. In the light of these results, it can be said that being
successful in mathematics has a great benefit in terms of the use of
mathematics in daily life and the characteristics of the individual. For this
reason, it is thought that it will be quite useful for the preservice teachers
to get their education in line with this awareness.
Mathematics Being successful Preservice Mathematics teachers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | DASED |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 |