Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenin yazı farkındalığı becerilerine ilişkin koçluk desteği almasının öğretmenin bu beceriye ilişkin uygulamalarına ve öğretmenin yazı farkındalığına ilişkin uygulamalarının ise çocukların yazı farkındalığı becerilerine etkisinin belirlenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 1 öğretmen ve 2 anasınıfı çocukları (toplam 29 çocuk) oluşturmaktadır. Araştırma deseni NİC+NİT şeklinde karma desendir. Araştırmanın nicel deseni deneysel araştırma türlerinden biri olan ön test - son test ve kalıcılık testi deney - kontrol gruplu yarı deneysel desen olarak belirlenmiştir. Çocuklardan elde edilecek veriler nicel veri grubunu oluşturmaktadır. Nitel veri grubunu ise öğretmenin araştırma öncesi, sırası ve sonrasında yarı yapılandırılmış görüşme, gözlem, öğretmen günlükleri, araştırmacı ile yapılan geri bildirim oturumlarından elde edilmiştir. Araştırmanın sonucuna göre koçluk desteği alan öğretmenin yazı farkındalığı becerilerine yönelik farkındalık düzeyinin arttığı ve bununla birlikte öğretmenin yazı farkındalığı becerilerine yönelik uygulamalarının ise çocukların yazı farkındalığı becerilerinin gelişimine katkı sağladığı ortaya koyulmuştur.
Yazı farkındalığı becerileri koçluk okuryazarlık koçluğu mesleki gelişim öğretmen eğitimi okul öncesi eğitimi.
The aim of this study is to determine the effect of coaching support provided to a preschool teacher regarding print awareness skills on the teacher’s related instructional practices, as well as the effect of these practices on children’s print awareness skills. The study group consists of one teacher and two preschool classes (a total of 29 children). The research employs a mixed-methods design in the form of a QUAN+QUAL model. The quantitative dimension of the study is designed as a quasi-experimental pretest–posttest–retention test model with experimental and control groups, which is one of the experimental research designs. The data obtained from the children constitute the quantitative data set, while the qualitative data set consists of data collected through semi-structured interviews, observations, teacher journals, and feedback sessions conducted with the researcher before, during, and after the intervention. The results of the study indicate that the teacher who received coaching support demonstrated an increased level of awareness regarding print awareness skills. Furthermore, the teacher’s enhanced instructional practices related to print awareness contributed positively to the development of children’s print awareness skills..
print awareness skills coaching literacy coaching professional development teacher education
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Gönderilme Tarihi | 22 Ekim 2025 |
| Kabul Tarihi | 4 Aralık 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 19 Aralık 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 2 |