Dumlupınar Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, Kütahya Dumlupınar Üniversitesi tarafından yayımlanan uluslararası bir dergidir. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Eğitim Bilimleri alanındaki özgün ve nitelikli bilimsel çalışmaları araştırmacılara ulaştırarak, bilginin yayılmasına öncülük etmeyi amaçlamaktadır.
Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, Eğitim Bilimleri alanının tüm dallarında kuram ve uygulamaya katkı sağlayan, Türk eğitim sisteminin sorunlarını bilimsel bir bakış açısıyla ele alan ve bu sorunlara çözüm önerileri getiren özgün makaleleri ve derleme çalışmalarını kapsamaktadır.
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ DERGİSİ MAKALE YAZIM KURALLARI
Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü dergisine gönderilen yazılar, referans sistemi, dipnot gösterme biçimi ve kaynakça düzenlenmesinde American Psychological Association'ın (APA) 7.sürümüne göre hazırlanmalıdır.
Makale ilk gönderim şablonuna ulaşmak için: DEBDER Makale Şablonu
Etik İlkeler ve Yayın Politikası
Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi’ne çalışma gönderen araştırmacıların etik sorumlulukları bulunmaktadır. Bu sorumluluklar aşağıdadır:
Yazarların Etik Sorumlulukları
Yazarların alıntı ve referans kurallarına uygun eserler ortaya koymaları beklenmektedir.
Yazarlardan değerlendirme süreçleri çerçevesinde makalelerine ilişkin ham veri talep edilebilir, böyle bir durumda yazar(lar) beklenen veri ve bilgileri editör kuruluna sunmaya hazır olmalıdır.
Yazarlar kullanılan verilerin kullanım haklarına, gerekli izinlere (araştırma, etik vs.) sahip olmalıdır.
Yazarlar çalışmalarını süreci tamamlanmadan birden fazla dergiye yükleyemez. Başka bir dergide yayınlanmış çalışma dergimize gönderilemez.
Değerlendirme süreci başlamış bir çalışmanın yazar sorumluluklarında değişiklik (yazar ekleme, yazar sırası değiştirme, yazar çıkartma gibi) teklif edilemez.
Kişisel verilerin korunması
Editörler; değerlendirilen çalışmalarda yer alan katılımcılara veya görsellere ilişkin kişisel verilerin korunmasını sağlamakla sorumludur. Editör kurulu; dergide yer alan yazar, hakem ve okuyucuların bireysel verilerini korumakla sorumludur.
Hakemlerin Etik Sorumlulukları
Dergi politikamız gereği tüm çalışmaların "kör hakemlik” ile değerlendirilmesi yayın kalitesini doğrudan etkilediğine inanmaktayız. Bu süreç yayının dergimizin işlem süreçlerindeki güvenirliğini garanti edecektir. Dergimizde değerlendirme süreci çift-kör hakemlik ilkesiyle yürütülmektedir. Hakemler yazarlar ile doğrudan iletişime geçemez, değerlendirme ve yorumlar dergi yönetim sistemi aracılığıyla iletilir. Bu süreçte değerlendirme formları ve tam metinler üzerindeki hakem değerlendirmeleri editör aracılığıyla yazar(lar)a iletilir.
Yayın Etiği
Yazarlar makale gönderim aşamasında etik kurul bilgisi gereken çalışmalarda ek dosya olarak Etik Kurul Onay Belgesi sunmalıdır. Bu belgenin yanında yazarlar ilgili makaleye etik kurul adı, yayın tarihi ve sayı numarasını içeren bilgileri eklemelidir.
Yazarlar makale gönderim aşamasında ek dosya olarak intihal raporu sunmalıdır. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi maksimum %20 benzerlik oranına (kaynakça listesi ve doğrudan alıntılar hariç) sahip makaleleri kabul etmekte ve yayımlamaktadır. Benzerlik raporu Turnitin ve IThenticate yazılımları kullanılarak alınabilir. Yayımlanmak üzere kabul edilen makalelerin son haline ait intihal raporu da sisteme yazarlar tarafından yüklenmelidir.
Etik Olmayan Bir Durumla Karşılaşırsanız
Yukarıda bahsedilen etik sorumluluklar ve dışında etik olmayan bir davranış veya içerikle karşılaşırsanız lütfen e-posta yoluyla bildiriniz.
Dergiye makale gönderimi ücretsizdir.
https://kursadyilmaz.blogspot.com/p/ozgecmis.html
Doç. Dr. Çınar Kaya, rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanında çalışmalar yapan bir akademisyendir. Lisans eğitimini 2009 yılında Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (İngilizce) programında tamamlamıştır. Yüksek lisans derecesini 2013 yılında Sakarya Üniversitesi’nde, duygusal dışavurum ve sosyal iyi oluş ilişkileri konulu teziyle almıştır. Doktora derecesini ise 2019 yılında Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü’nden almış; tez çalışmasında bağlamsal pozitif psikoloji temelli grupla psikolojik danışmanın bireylerin psikolojik işlevselliği üzerindeki etkilerini incelemiştir. 2024 yılında doçentlik unvanını almış ve Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı’na atanmıştır.
Akademik kariyerine 2012 yılında Sakarya Üniversitesi’nde araştırma görevlisi olarak başlamıştır. 2015 yılında Bartın Üniversitesi'nde kısa süreli görev yaptıktan sonra, aynı yıl doktora eğitimi için Marmara Üniversitesi’ne geçerek ÖYP kadrosuyla araştırma görevliliğini burada sürdürmüştür. Doktora sürecinin ardından 2018 yılında Bartın Üniversitesi'ne dönmüş ve öğretim elemanı olarak ders vermeye başlamıştır. 2020 yılında Kütahya Dumlupınar Üniversitesi’ne öğretim üyesi olarak atanmış, 2024 itibarıyla doçent olarak aynı kurumda görevine devam etmektedir.
Dr. Kaya'nın çalıştığı akademik alanlar arasında pozitif psikoloji, kabul ve kararlılık terapisi (ACT), bağlamsal davranış bilimi, psikolojik danışma kuram ve uygulamaları, eğitim psikolojisi ve insan ilişkileri yer almaktadır. Psikolojik esneklik, karakter güçleri, değer temelli yönelimler ve psikolojik dayanıklılık gibi konulara odaklanan araştırmalar yürütmektedir. Çalışmalarında, pozitif psikolojinin ikinci dalga yaklaşımıyla, bireylerin anlam, değer ve bağlam temelinde gelişimini destekleyen kuramsal ve uygulamalı modellere yer vermektedir.
Öğretim deneyimine Bartın Üniversitesi’nde başlayan Kaya, 2019’dan bu yana Bartın Üniversitesi’nde psikolojik danışman adaylarına ve Kütahya Dumlupınar Üniversitesi’nde öğretmen adaylarına yönelik çeşitli dersler yürütmüştür. Bu dersler arasında Pozitif Psikoloji Uygulamaları, Sosyal Beceri Eğitimi, Bireyle Psikolojik Danışma Uygulamaları, Kurum Deneyimi, Karakter ve Değer Eğitimi, Rehberlik ve Psikolojik Danışma Semineri ve Topluma Hizmet Uygulamaları, Okullarda Rehberlik, Eğitim Psikolojisi ve Çocuk Psikolojisi bulunmaktadır.
Akademik yaşamı öncesinde 2010–2012 yılları arasında Millî Eğitim Bakanlığı bünyesinde kadrolu rehber öğretmen olarak görev yapmış; bu süreçte ilkokul ve ortaokul düzeyinde öğrencilere yönelik rehberlik hizmeti sunmuştur. Ayrıca bir yıl süreyle Esenler Rehberlik ve Araştırma Merkezi'nde (RAM) psikolojik danışman olarak görev alarak özel gereksinimli bireyler ve aileleriyle çalışmıştır. Doktora eğitimi sırasında Marmara Üniversitesi Psikolojik Danışma Uygulama ve Araştırma Merkezi’nde (MARPAM) bireysel psikolojik danışmanlık hizmetleri vermiştir.
Doç. Dr. Kaya’nın çalışmaları ulusal ve uluslararası bilimsel dergilerde yayımlanmış, bazıları SSCI kapsamındaki yayın organlarında yer almıştır. Psikolojik kırılganlık, karakter güçleri, psikolojik esneklik ve değer temelli yönelimler üzerine makaleler yazmıştır. Ayrıca pozitif psikoloji, ACT ve manevi yönelimli psikolojik danışma alanlarında kitap bölümleri kaleme almış, uygulayıcı eğitim materyallerine katkıda bulunmuş ve editörlük görevleri üstlenmiştir. “Pozitif Psikolojide Yeni Yönelimler: Bağlam Odaklı Grupla Psikolojik Danışma” adlı bir kitabı mevcuttur.
Mesleki gelişimine önem veren Kaya, çeşitli ulusal ve uluslararası eğitim programlarına katılmıştır. Kabul ve Kararlılık Terapisi (ACT) alanındaki eğitimini, bu yaklaşımın kurucularından Prof. Dr. Kelly G. Wilson tarafından İstanbul’da düzenlenen “An Experiential Workshop for ACT” adlı üç günlük uygulamalı eğitimle geliştirmiştir. Ayrıca Russ Harris tarafından verilen altı haftalık çevrimiçi “Trauma-Focused ACT” programını 2023 yılında tamamlamıştır. 2022’de katıldığı 1. İstanbul ACT Günleri kapsamında Robyn Walser’in sunduğu “ACT Beyond the Basics” ve Louise McHugh’un yürüttüğü “Language as Clinical Tool ve CBS Account of The Self” atölyelerine katılmıştır.
Danışma ve psikoterapi alanındaki birikimini güçlendiren bir diğer deneyimi ise Amerikan Grup Terapileri Derneği'nin standartlarına uygun şekilde Dr. Anne Mc Enneaney tarafından verilen toplam 24 saatlik (12 saat kuramsal, 12 saat uygulamalı) Grup Psikoterapisi İlkeleri Eğitimi olmuştur. Ayrıca MEF Üniversitesi’nde Prof. Dr. Bradley T. Erford’un sunduğu “Her Danışmanın Bilmesi Gereken 40 Teknik” seminerine de katılmıştır. Marmara Üniversitesi’nde TÜBİTAK desteğiyle gerçekleştirilen “Sosyal ve Beşerî Bilimlerde Uygulamalı Proje Yazma Eğitimi”ne katılım sağlamıştır. Bunlara ek olarak, MEB tarafından düzenlenen çeşitli hizmet içi eğitim programlarına (örneğin, Travma Sonrası Psikososyal Müdahale) katılarak bilgi ve becerilerini pekiştirmiştir.
Çınar Kaya, ulusal ve uluslararası araştırma projelerinde de görev almıştır. TÜBİTAK ve üniversite destekli projelerde öğrenci tükenmişliği, öz-duyarlılık temelli psiko-eğitim programları, değerler eğitimi uygulamaları ve engelli kardeşe sahip çocuklar için psikolojik destek programları gibi çeşitli konularda çalışmıştır. Bağlamsal Davranış Bilimleri Derneği (Türkiye) ve Association for Contextual Behavioral Science (ACBS) isimli mesleki kuruluşa üyedir.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünden 2003 yılında mezun olan araştırmacı aynı yıl Millî Eğitim Bakanlığında öğretmen olarak Eskişehir’de göreve başlamıştır. Öğretmenlik mesleğiyle beraber Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünde yüksek lisans çalışmalarına devam etmiştir. Dumlupınar Üniversitesi’nde 2006-2007 yılında araştırma görevlisi olarak akademik çalışmalarına başlamış, 2013 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı Eğitim Teknolojisi Doktora programını tamamlamıştır. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Öğretim Teknolojileri Anabilim Dalında çalışmalarına devam eden araştırmacı aynı zamanda Bilişim Teknolojileri Eğitimcileri (BTE) Derneği’nde Başkan Yardımcısı olarak görev yapmaktadır. Araştırmacının eğitim teknolojisi alanında çeşitli çalışmaları bulunmaktadır.