Bu çalışmanın amacı, 4-6 Yaş Grubu Kur'an Kursları’nda görev yapan öğreticilerin eğitim ihtiyaçlarını belirlemektir. Bu amaçla, 20 lisansüstü tez ve 18 makale seçilerek meta-sentez yöntemiyle analiz edilmiştir. Öğreticilerin eğitime yönelik ihtiyaçları “Çocuk Gelişimi”, “Program Okuryazarlığı”, “Öğrenme Öğretme Süreci”, “Ölçme ve Değerlendirme”, “Değerler Eğitimi”, “Kur’an Eğitimi” ve “Velilerle İlişkiler” temalarında toplanmıştır. Bu temalar incelendiğinde öğreticilerin çocuğu tanıma, çocuğun gelişim aşamalarını ve hazır bulunuşluk düzeylerini anlama, program okuryazarlığı, dersi planlama, materyal hazırlama, strateji-yöntem-teknik kullanma, öğrenme ortamını düzenleme, ölçme ve değerlendirme alanlarında gelişim ihtiyaçları ortaya çıkmıştır. Değerler ve Kur’an eğitimi konusunda; uygun yöntem-teknik kullanma, yaşa uygun somutlaştırma ve farklılaştırma yapma gibi ihtiyaçlar tespit edilmiştir. Ayrıca, velilerle iletişim, aile katılımı ve veli eğitimleri konularında desteğe ihtiyaç duyulduğu belirlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına dayanarak; öğreticilerin, dört yıllık dini yükseköğretim me-zunu olmaları, pedagojik formasyona sahip olmaları, okul öncesi öğretmenleriyle birlikte çalışmaları ve okul öncesi eğitim ve eğitim bilimleri uzmanları tarafından hazırlanan hizmet içi eğitim programlara katılmaları önerilmiştir.
4-6 Yaş Kur’an Kursu 4-6 Yaş Kur’an Kursu Öğreticileri Eğitim İhtiyaçları İhtiyaç Analizi
This study aims to determine the educational needs of instructors working in Qur'an courses for the ages 4–6 group. For this purpose, 20 graduate theses and 18 articles were selected and analyzed using the meta-synthesis method. The educational needs of the instructors were categorized into the following themes: "Child Development," "Curriculum Literacy," "Teaching and Learning Process," "Assessment and Evaluation," "Values Education," "Qur'an Education," and "Relations with Parents." Upon examining these themes, it was identified that instructors require development in areas such as understanding early childhood characteristics, recognizing developmental stages and readiness levels, curriculum literacy, lesson planning, material preparation, using strategies, methods, and techniques, organizing learning environments, and assessment and evaluation. Regarding values and Qur'an education, needs were identified in the use of effective methods and techniques, in making content age-appropriate, and in differentiating teaching strategies. Furthermore, instructors were found to require support in communication with parents, fostering family involvement, and organizing parent education programs. Based on the study's findings, several recommendations have been proposed. It is suggested that instructors should hold a relevant four-year degree, possess pedagogical training, collaborate with preschool teachers, and participate in in-service training programs designed by specialists in preschool education and educational sciences.
4-6 Year Old Qur 4-6 Year Old Qur Training Needs Needs Analysis
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Din Eğitimi |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Gönderilme Tarihi | 10 Ekim 2024 |
| Kabul Tarihi | 7 Temmuz 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 23 Sayı: 50 |