BibTex RIS Kaynak Göster

In Progressing Model of Multicultural Religious Education an Essay to Process Stages

Yıl 2003, Cilt: 1 Sayı: 1, 19 - 42, 01.01.2003

Öz

Multiculturalism includes all theories that aim to a peaceful life in
which these dissimilarities can participate “as they are”. Of course, the Religion
have a role in realizing such a life too. On the one hand, while religions will make
a contribution in surviving the ethnical and the cultural dissimilarities, all together,
on the other hand they may produce some programmes which depends on
a common consent, so that these religious dissimilarities, may have a chance to live.
In this article the process stages have been discussed, which will be used for developing
a multicultural religious education. These suggestions can be also established
through the references of the different religions. But this essay has been written
especially to be as an introduction for the multicultural arrangments, rather
than being a theory.

Kaynakça

  • Adam, B. (1998). Yahudiliğin Hıristiyanlığa ve islama bakışı. Dinler tarihi araştırmaları I içinde (s. 147-177). Ankara: Dinler Tarihi Derneği Yayınları.
  • Bilgin, B. (1995). Eğitim bilimi ve din eğitimi. Ankara: Yeni Çizgi Yayınları.
  • Bossart, D. E. (1980). Creative conşict in religious education and church administration. Birmingham AL: Religious Education Press.
  • Buhari. (1312). es-Sahih. Bulak, Mısır: Matbaatu’l-Kubra el-Emiriyye.
  • Büyükkaragöz, S. (1988). Öğretmenlik mesleğine giriş. Konya: Mikro Yayınları.
  • Coşkun, H. (1997). Kültürlerarası eğitim. Ankara: Hacettepe Taş yayınları.
  • Davies, G. (1999). Should world religions be thought to primary school children in predominantly white traditionally Christian areas? Journal of Beliefs & Values, 20, 76-77.
  • Eliot, T. S. (1981). Kültür üzerine düşünceler (Çev. S. Kantarcıoğlu). Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • Erçetin, ş. (2000). Lider sarmalında vizyon. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Esed, M. (1998). Kur’an mesajı.( Çev. C. Koytak & A. Ertürk). istanbul: işaret Yayınları.
  • Evans, A. F., Evans, R. A., & Kennedy, W. B. (1987). Pedagogies for the non-Poor. New York: Orbis Books.
  • Gündüz, ş. (Nisan-Mayıs 2001). Çağdaş hiristiyan düşüncesinde öteki’nin inklusivist yorumu. Tezkire, 10 (20), 91-116.
  • Güngör, A. i. (1997). Vatikan, misyon, diyalog. Ankara: Töre Yayınları.
  • Huntington, S. P. (1995). Medeniyetler çatışması. M. Yılmaz (Ed.), Medeniyetler çatışması içinde (s. 13-42). Ankara: Vadi Yayınları.
  • ibn ishak, Muhammed (öl. 151 H./768 M.) (1981). es-Sire (Tah. Muhammed Hamidullah). Konya.
  • İncil (2000). istanbul: Lütuf Yayıncılık.
  • King, W. L. (1996). Din çalışması üzerine (Çev. Ü. Ok). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Semineri, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kitab-ı Mukaddes- Eski ve Yeni Ahit (1991). istanbul: Kitabı Mukaddes şirketi.
  • Küng, H. & Kuschel, K. J. (1995). Evrensel bir ahlaka doğru (Çev. N. Aşıkoğlu, C. Tosun & R. Doğan). Ankara: Gün Yayıncılık.
  • Lahnemann, J. (Ed.). (1986) Erziehung zur Kulturbegegnung. Hamburg.
  • Lewis, L. B., Cram, R. H., & Lee, J. M. (1997). Curriculum and multicultural religious education, In B. Wilkerson (Ed.), Multicultural religious education (pp. 323-389). Birmingham Alabama: Religious Education Press.
  • Little, S. (1989) The Place of education in the sanctuary event. In N. G. Slater (Ed.), Tensions between citizenship and discipleship (pp. 189-190) New York: Pilgrim Books
  • Müjde-incil’in çağdaş bir çevirisi (1987). istanbul: Yeni Yaşam Yayınları.
  • Nelson, C. E. (1989). Some educational aspects of conşict. In N. G. Slater (Ed.), Tensions between citizenship and discipleship (pp. 209-213). New York: Pilgrim
  • Nieto, S. (1992). Affirming diversity: The sociopolitical context of multicultural education . New York: Longman
  • Özden, Y. (1998). Eğitimde dönüşüm. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Paley, V. G. (1995). Kwanzaa and me: A teacher’s story. Cambridge: Harvard University Press.
  • Ülken, H. Z. (1967). Eğitim felsefesi. istanbul: Millî Eğitim Basımevi.
  • Weinstein, G., & Obear, K. (1992). Bias issues in the classroom: Encounters with the teaching self. In M. Adams (Ed.), Promoting diversity in college classrooms: Innovative responses for the curriculum, faculty and institutions. New Directions for Teaching and Learning ( N o : 52, pp. 39-51). San-Francisco: Jossey-Bass.
  • Wickwire, D. (1999). Yahudi, Hıristiyan ve islam Kaynaklarına göre kutsal kitabin değişmezliği. istanbul: Lütuf Yayıncılık.
  • Wilkerson B. (1997). Goals of multicultural Religious Education, In B. Wilkerson (Ed.), Multicultural religious education (pp. 11-55). Birmingham, Alabama: Religious Education Press.
  • Wlodkowski, R., & Ginsberg, M. (1995). Diversity and motivation, San Francisco: Jossey Bass.
  • Wurzel, J. S. (1988). Multiculturalism and multicultural education, In J. S. Wurzel (Ed.), Toward multiculturalism: A reader in multicultural education (pp. 1-13). Yarmouth, ME: Intercultural Press.
  • Yitik, A. i. (1998). Hinduizm’in diğer dinlere bakışı. Dinler tarihi araştırmaları I içinde (s. 129-146). Ankara: Dinler Tarihi Derneği Yayınları.

Çokkültürlü Din Eğitimi Modeli Geliştirmede İşlem Basamakları İçin Bir Deneme

Yıl 2003, Cilt: 1 Sayı: 1, 19 - 42, 01.01.2003

Öz

Çokkültürlülük, farklılıkların kendilerine özgü olanları giderek daha fazla ortaya koymaları sonucu son yıllarda insan yaşamının önde gelen olgularından biri olmuştur. Çokkültürcülük ise bu farklılıkların "kendisi olarak katıldığı" barışçıl bir yaşam hedeşeyen teorilerin tümüdür. Elbette böyle bir yaşamın oluşturulmasında dinin de katkıları olacaktır. Etnik ve kültürel farklılıkların birlikte yaşamasına dinler bizatihi katkıda bulunabileceği gibi dinsel farklılıkların birlikte yaşaması için de "kabul"e dayalı programlar üretebilirler. Makalede, çokkültürlü anlayışa dayalı bir din eğitimi modeli geliştirmede kullanılabilecek işlem basamakları tartışmaya açılmaktadır. Buradaki öneriler, farklı dinlerin kendi referanslarıyla da temellendirilebilir. Ancak bu deneme için teorik bir altyapı oluşturarak çokkültürlü uygulamalara başlangıç olabilme çabası da ön plana çıkmıştır.

Kaynakça

  • Adam, B. (1998). Yahudiliğin Hıristiyanlığa ve islama bakışı. Dinler tarihi araştırmaları I içinde (s. 147-177). Ankara: Dinler Tarihi Derneği Yayınları.
  • Bilgin, B. (1995). Eğitim bilimi ve din eğitimi. Ankara: Yeni Çizgi Yayınları.
  • Bossart, D. E. (1980). Creative conşict in religious education and church administration. Birmingham AL: Religious Education Press.
  • Buhari. (1312). es-Sahih. Bulak, Mısır: Matbaatu’l-Kubra el-Emiriyye.
  • Büyükkaragöz, S. (1988). Öğretmenlik mesleğine giriş. Konya: Mikro Yayınları.
  • Coşkun, H. (1997). Kültürlerarası eğitim. Ankara: Hacettepe Taş yayınları.
  • Davies, G. (1999). Should world religions be thought to primary school children in predominantly white traditionally Christian areas? Journal of Beliefs & Values, 20, 76-77.
  • Eliot, T. S. (1981). Kültür üzerine düşünceler (Çev. S. Kantarcıoğlu). Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • Erçetin, ş. (2000). Lider sarmalında vizyon. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Esed, M. (1998). Kur’an mesajı.( Çev. C. Koytak & A. Ertürk). istanbul: işaret Yayınları.
  • Evans, A. F., Evans, R. A., & Kennedy, W. B. (1987). Pedagogies for the non-Poor. New York: Orbis Books.
  • Gündüz, ş. (Nisan-Mayıs 2001). Çağdaş hiristiyan düşüncesinde öteki’nin inklusivist yorumu. Tezkire, 10 (20), 91-116.
  • Güngör, A. i. (1997). Vatikan, misyon, diyalog. Ankara: Töre Yayınları.
  • Huntington, S. P. (1995). Medeniyetler çatışması. M. Yılmaz (Ed.), Medeniyetler çatışması içinde (s. 13-42). Ankara: Vadi Yayınları.
  • ibn ishak, Muhammed (öl. 151 H./768 M.) (1981). es-Sire (Tah. Muhammed Hamidullah). Konya.
  • İncil (2000). istanbul: Lütuf Yayıncılık.
  • King, W. L. (1996). Din çalışması üzerine (Çev. Ü. Ok). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Semineri, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kitab-ı Mukaddes- Eski ve Yeni Ahit (1991). istanbul: Kitabı Mukaddes şirketi.
  • Küng, H. & Kuschel, K. J. (1995). Evrensel bir ahlaka doğru (Çev. N. Aşıkoğlu, C. Tosun & R. Doğan). Ankara: Gün Yayıncılık.
  • Lahnemann, J. (Ed.). (1986) Erziehung zur Kulturbegegnung. Hamburg.
  • Lewis, L. B., Cram, R. H., & Lee, J. M. (1997). Curriculum and multicultural religious education, In B. Wilkerson (Ed.), Multicultural religious education (pp. 323-389). Birmingham Alabama: Religious Education Press.
  • Little, S. (1989) The Place of education in the sanctuary event. In N. G. Slater (Ed.), Tensions between citizenship and discipleship (pp. 189-190) New York: Pilgrim Books
  • Müjde-incil’in çağdaş bir çevirisi (1987). istanbul: Yeni Yaşam Yayınları.
  • Nelson, C. E. (1989). Some educational aspects of conşict. In N. G. Slater (Ed.), Tensions between citizenship and discipleship (pp. 209-213). New York: Pilgrim
  • Nieto, S. (1992). Affirming diversity: The sociopolitical context of multicultural education . New York: Longman
  • Özden, Y. (1998). Eğitimde dönüşüm. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Paley, V. G. (1995). Kwanzaa and me: A teacher’s story. Cambridge: Harvard University Press.
  • Ülken, H. Z. (1967). Eğitim felsefesi. istanbul: Millî Eğitim Basımevi.
  • Weinstein, G., & Obear, K. (1992). Bias issues in the classroom: Encounters with the teaching self. In M. Adams (Ed.), Promoting diversity in college classrooms: Innovative responses for the curriculum, faculty and institutions. New Directions for Teaching and Learning ( N o : 52, pp. 39-51). San-Francisco: Jossey-Bass.
  • Wickwire, D. (1999). Yahudi, Hıristiyan ve islam Kaynaklarına göre kutsal kitabin değişmezliği. istanbul: Lütuf Yayıncılık.
  • Wilkerson B. (1997). Goals of multicultural Religious Education, In B. Wilkerson (Ed.), Multicultural religious education (pp. 11-55). Birmingham, Alabama: Religious Education Press.
  • Wlodkowski, R., & Ginsberg, M. (1995). Diversity and motivation, San Francisco: Jossey Bass.
  • Wurzel, J. S. (1988). Multiculturalism and multicultural education, In J. S. Wurzel (Ed.), Toward multiculturalism: A reader in multicultural education (pp. 1-13). Yarmouth, ME: Intercultural Press.
  • Yitik, A. i. (1998). Hinduizm’in diğer dinlere bakışı. Dinler tarihi araştırmaları I içinde (s. 129-146). Ankara: Dinler Tarihi Derneği Yayınları.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA93ED33AN
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nurullah Altaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Altaş, N. (2003). Çokkültürlü Din Eğitimi Modeli Geliştirmede İşlem Basamakları İçin Bir Deneme. Değerler Eğitimi Dergisi, 1(1), 19-42.