Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Görev Odaklı Değerler Eğitimi (GODE): Örnek Bir Uygulamaya İlişkin Veli Görüşleri

Yıl 2021, Cilt: 19 Sayı: 41, 245 - 276, 25.06.2021
https://doi.org/10.34234/ded.866098

Öz

Bu çalışma, velilerin değerler eğitimi ve uygulanan görev odaklı değerler eğitimi (GODE) çalışmalarına yönelik görüşlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda hazırlanan GODE, beşinci sınıfta öğrenim gören otuz öğrenciyle yürütülmüştür. GODE, yedi aylık bir eğitim sürecini kapsamaktadır. Bu süreçte öğrenciler çiçek yetiştirmişlerdir. Ayrıca 7 defa öğrencilerle 4 defa da velilerle çalışmaya yönelik oturum düzenlenmiştir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim (fenomoloji) deseni çerçevesinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma grubunu 7’si erkek, 12’si kadın toplam 19 öğrenci velisidir. Çalışmada veri toplama aracı olarak velilerinin görüşlerini belirlemek amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin çalışma bittikten sonra da çiçek bakım işlerini yapmaya devam ettikleri saptanmıştır. Veliler değerler eğitimini “değerlerin eğitimi”, “ahlaklı olmak”, “toplumsal davranış eğitimi” ve “edepli olmak” şeklinde tanımlamışlardır. Velilere göre, “değerlerin yaşanması”, “iyi bir gelecek ”, “kişisel gelişim ”, “bireysel hayat”, “toplum huzuru ” için değerler eğitimi gereklidir. Veliler GODE süresince öğrencilerde “sahiplenme”, “sorumluluk bilinci kazanma”, “çiçeklere karşı duyarlılık”, “araştırmacı bir kişilik” gibi davranış değişiklikleri gözlemlemişlerdir. Öğrencilerde “sorumluluk bilinci gelişmesi”, “çiçeklere karşı ilgilerinin artması” ve “yaparak yaşayarak öğrenmeleri”ni sağladığı için faydalı olarak belirtilmiştir. Velilere göre öğrenciler bu süreçten “sorumluluk sahibi olma”, “emek verme”, “sahiplenme” ve “başarabilme” gibi kazanımlar elde etmişlerdir.

Kaynakça

  • Acar, M. C. (2012). Varoluşçu yaklaşım odaklı sorumluluk eğitimi programının ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin sorumluluk düzeylerine etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep
  • Aktepe, V. (2015). Etkinlik temelli değer eğitiminin öğrencilerin yardımseverlik tutumlarına etkisi. Researcher: Social Science Studies, 3, 17-49. http://dx.doi.org/10.18301/rss.13
  • Altas, S. (2009). Türkçe dil bilgisi öğretiminin tarihi ve içerik odaklı dil bilgisi öğretimi ile görev odaklı dil bilgisi öğretiminin uygulamalı karşılaştırılması (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Althof, W., & Berkowitz, M. W. (2006). Moral education and character education: their relationship and roles in citizenship education. Journal of Moral Education, 35 (4), 495–518. https://doi.org/10.1080/03057240601012204
  • Altunok Çam, İ., & Yeşil, R (2019). Sorumluluk Eğitimi Uygulamaları Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik İncelemesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (1),1442-1462. http://dx.doi.org/10.23891/efdyyu.2019.167
  • Atabey, D. (2014). Okul öncesi sosyal değerler kazanımı ölçeğinin geliştirilmesi ve sosyal değerler eğitimi programının anasınıfına devam eden çocukların sosyal değerler kazanımına etkisinin incelenmesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Aydın Aşk, Z. A., & Bay, E. (2018). 7. sınıf matematik dersinde otantik görev odaklı öğrenme süreçlerinin etkililiğinin değerlendirilmesi (eylem araştırması). Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9 (1), 95-112. http://dergipark.gov.tr/aduefebder
  • Aydın-Aşk, Z. (2016). Matematik dersinde otantik görev odaklı öğrenme süreçlerinin incelenmesi: Bir eylem araştırması (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Bada, S. O., & Olusegun, S. (2015). Constructivism learning theory: A paradigm for teaching and learning. IOSR Journal of Research & Method in Education, 5(6), 66–70. https://doi.org/10.9790/7388-05616670.
  • Bandura, A. (1977). Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavioral change. Psychological Review, 84 (2), 191-215. http://dx.doi.org/10.1037/0033- 295X.84.2.191
  • Barson, J., Frommer, J., & Schwartz, M. (1993). Foreign language learning using e-mail in a task-oriented perspective: Interuniversity experiments in communication and collaboration. Journal of science education and technology, 2(4), 565-584.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9 (1), 23-28. http://acikerisim.pau.edu.tr:8080/xmlui/handle/11499/27221
  • Bolin, A. U., Khramtsova, I., & Saarnio, D. (2005). Using student journals to stimulate authentic learning: Balancing Bloom's cognitive and affective domains. Teaching of Psychology, 32(3), 154-159. http://dx.doi.org/10.1207/s15328023top3203_3
  • Brophy, J. ve Alleman, J. (1991). Activities as instructional tools:A framework for analysis and evaluation.” Educational Researcher, 20 (4), 9-23. https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.880.7485&rep=rep1&type=pdf
  • CD Whittington & LM Campbell (1999) Task‐Oriented Learning on the Web, Innovations in Education & Training International, 36 (1), 26-33, https://doi.org/ 10.1080/1355800990360105
  • Cholewinski, M. (2009). An Introduction to constructivism and authentic activity. Journal of The School of Contemporary International Studies Nagoya University of Foreign Studies, 5, 283-316.
  • Coeckelbergh, M. (2006).Regulation or responsibility? Autonomy, moral imagination, and engineering. Science, Technology, & Human Values, 31(3), 237-260. http://dx.doi.org/10.1177/0162243905285839
  • Covington, M. V., & Omelich, C. L. (1984). Task-oriented versus competitive learning structures: Motivational and performance consequences. Journal of Educational Psychology, 76(6), 1038–1050. https://doi.org/10.1037/0022-0663.76.6.1038
  • Çalışkan, H., & Yıldırım, Y. (2020). The effect of elective law and justice course on being-fair and responsibility values of secondary school students. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 4(2), 34-48.
  • Ellis, R. (2000). Task-based research and language pedagogy. Language Teaching Reseach, 4(3), 193-200. https://doi.org/10.1177/136216880000400302
  • Engin, G. (2014). Türkçe ve beden eğitimi öğretim programları ile bütünleştirilmiş değerler eğitimi programının etkililiği. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Ertürk, S. (1988). Türkiye'de eğitim felsefesi sorunu. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(3),11-16. http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/1483-published.pdf
  • Germaine, R. W. (2001). Values education ınfluence on elementary students’ self-esteem. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). San Diego Üniversitesi, ABD.
  • Guba, E. G., & Lincoln, Y. S. (1982). Epistemological and methodological bases of naturalistic inquiry. Educational Communication and Technology Journal, 30 (4), 233-252. https://avys.omu.edu.tr/storage/app/public/ismailgelen/116687/19.PDF
  • Halstead, J. M. (1996). Values in education and education in values. (Halstead ve Taylor ed.), Values and values education in schools. London, Washington, D.C.: The Falmer Press. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED393218.pdf#page=11
  • Healey, M., & Jenkins, A. (2000) Kolb’s experiential learning theory and ıts application in geography in higher education. Journal of Geography, 99 (5), 185-195, https://doi.org/10.1080/00221340008978967
  • Horzum, M. B., & Bektaş, M. (2012). Otantik öğrenmenin topluma hizmet uygulamaları dersini alan öğretmen adaylarının derse yönelik tutum ve memnuniyetine etkisi. Kastamonu eğitim dergisi, 20 (1), 341-360. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/806944
  • Kapkın, B. (2018). Etkinlik temelli değerler eğitimi programının 5-6 yaş çocukların sosyal becerilerine etkisinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Katılmış, A., Ekşi, H., & Öztürk, C. (2011). Sosyal bilgiler ders kazanımlarıyla bütünleştirilmiş karakter eğitimi programının etkililiği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 11 (2), 839- 859.
  • Koçyiğit, S. (2011). Otantik görev odaklı yapılandırmacı yaklaşımın öğretmen adaylarının başarılarına, derse karşı tutumlarına ve problem çözme becerilerine etkisi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Kropp, E. H. (2006). The effects of a cognitive-moral development program on ınmates in a correctional educational environment (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Virginia Üniversitesi, ABD.
  • Marshall, Martin N (1996). Sampling for qualitative research. Family Practice, 13(6), 522–526. doi:10.1093/fampra/13.6.522
  • MEB (2017). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 4, 5, 6 ve 7. Sınıflar). http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=354
  • Oğuz, E. (2012). Öğretmen adaylarının değerler ve değerler eğitimine ilişkin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi (KUYEB), 12 (2), 1309-1325.
  • Öncü Çelebi, E. (2002). Erken çocukluk döneminde sorumluluk eğitimi. Çoluk Çocuk Dergisi Aylık Anne Baba ve Eğitimci Dergisi, 21, 14-17
  • Özkan, H. H. (2005). Öğrenme Öğretme Modelleri Açısından Modüler Öğretim. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 117-128.
  • Pane, M. M. & Patriana, R. (2016). The significance of environmental contents in character education for quality of life. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 222, 244-252. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.05.153
  • Ramos, R.C., & Tolentino-Anonuevo, M.J. (2011). Engagement-promoting aspects of teacher’s instructional style and academic self regulated learning. The International Journal of Research and Review, 7(2), 51-61.
  • Risko, V. J., Osterman, J. C., & Schussler, D. (2002). Educating Future Teachers by Inviting Critical Inquiry. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED466471.pdf
  • Schein, E. H. (1996). Kurt Lewin’s change theory in the field and in the classroom: Notes toward a model of managed learning. Systems Practice, 9(1), 27–47. https://doi.org/10.1007/bf02173417
  • Schwartz, S. H. (1992). Unıversals ın the content and structure of values: theoretıcal advances and empırıcal tests ın 20 countrıes. Advances ın experımental socıal psychology, 25, 1-65. https://doi.org/10.1016/S0065-2601(08)60281-6
  • Selçuk, R., Tarakçı, D., Taşkıran, H., & Algun, Z. C. (2008). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklarda çift görev odaklı denge egzersizlerinin denge ve öğrenme üzerine etkisi. Journal of Exercise Therapy and Rehabilitation, 5(2), 65-73. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/507062
  • Soran, H., Akkoyunlu, B., & Kavak, Y. (2006) yaşam boyu öğrenme becerileri ve eğiticilerin eğitimi programı: Hacettepe üniversitesi örneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 201–210.
  • Uzunkol, E. (2014). Hayat bilgisi öğretiminde uygulanan değerler eğitimi programının öğrencilerin özsaygı düzeyleri, sosyal problem çözme becerileri ve empati düzeylerine etkisi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Ülger, M., Yiğittir, S., & Ercan, O. (2014). Secondary school teachers’ beliefs on character education competency. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 131(4310), 442-449.
  • Veugelers, W. (2000). Different ways of teaching values. Educational Review, 52(1), 37- 46, https://doi.org/10.1080/00131910097397
  • Veugelers, W., &der, P. (2003). Values in teaching. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 9 (4), 377-389. https://doi.org/10.1080/1354060032000097262
  • Yıldırım A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9.baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, F., & Er, O. (2013). Türkçe Dersi Öğretim Programı Dinleme/İzleme Alanı Amaç ve Kazanımlar Boyutunun Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 2(2), 231-250.
  • Yıldırım, Y. (2019). Okul dışı etkinlik temelli değerler eğitimi programının öğrencilerin etkin vatandaşlık değerlerine etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Yıldırım, Y., & Çalışkan, H. (2018). 2005 ile 2017 sosyal bilgiler dersi öğretim programlarındaki değerlere ve değerler eğitimine ilişkin öğretmen görüşleri. Journal of Multidisciplinary Studies in Education 1(1), 7-23. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/427222
  • Yoon, S. H. (2000). Using learning style and goal accomplishment style to predict academic achievement in middle school geography students in Korea (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Pittsburgh Üniversitesi, ABD.

Task Oriented Value Education (TOVE): Parent Opinions on a Sample Implementation

Yıl 2021, Cilt: 19 Sayı: 41, 245 - 276, 25.06.2021
https://doi.org/10.34234/ded.866098

Öz

This study aims to examine parents' views on values education and applied task-oriented values education (TOVE). Prepared for this purpose, TOVE was conducted with thirty fifth grade students. TOVE, consists of seven months of training. In this process, students have grown flowers. In addition, 7 sessions were held to work with students and 4 times with parents. The research was carried out within phenomenology design, one of the qualitative research methods. The research group consists of a total of 19 students’ parents (7 male and 12 female). In the study, semi-structured interview form was used as a data collection tool. The data were analyzed with the descriptive analysis method. According to the results of the research, it was determined that the students continued to do flower care after the study was completed. Parents defined values education as "education of values", "being moral", "social behavior education" and "being decent", respectively. According to the parents, they stated that values education is necessary "for the living of values", "for a good future", "for personal development", "for the life of the individual" and "for the peace of the society". Parents stated that they observed behavioral changes such as "ownership", "gaining responsibility", "sensitivity to flowers", "an investigative personality" during TOVE. All of the parents participating in the interview defined TOVE as a "useful activity". The reasons for expressing it as a useful activity were stated as "development of responsibility ", "increased interest in flowers" and "learning by doing". Students have gained from this process such as "having responsibility", "nothing will happen without effort", "ownership" and "being able to succeed".

Kaynakça

  • Acar, M. C. (2012). Varoluşçu yaklaşım odaklı sorumluluk eğitimi programının ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin sorumluluk düzeylerine etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep
  • Aktepe, V. (2015). Etkinlik temelli değer eğitiminin öğrencilerin yardımseverlik tutumlarına etkisi. Researcher: Social Science Studies, 3, 17-49. http://dx.doi.org/10.18301/rss.13
  • Altas, S. (2009). Türkçe dil bilgisi öğretiminin tarihi ve içerik odaklı dil bilgisi öğretimi ile görev odaklı dil bilgisi öğretiminin uygulamalı karşılaştırılması (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Althof, W., & Berkowitz, M. W. (2006). Moral education and character education: their relationship and roles in citizenship education. Journal of Moral Education, 35 (4), 495–518. https://doi.org/10.1080/03057240601012204
  • Altunok Çam, İ., & Yeşil, R (2019). Sorumluluk Eğitimi Uygulamaları Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik İncelemesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (1),1442-1462. http://dx.doi.org/10.23891/efdyyu.2019.167
  • Atabey, D. (2014). Okul öncesi sosyal değerler kazanımı ölçeğinin geliştirilmesi ve sosyal değerler eğitimi programının anasınıfına devam eden çocukların sosyal değerler kazanımına etkisinin incelenmesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Aydın Aşk, Z. A., & Bay, E. (2018). 7. sınıf matematik dersinde otantik görev odaklı öğrenme süreçlerinin etkililiğinin değerlendirilmesi (eylem araştırması). Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9 (1), 95-112. http://dergipark.gov.tr/aduefebder
  • Aydın-Aşk, Z. (2016). Matematik dersinde otantik görev odaklı öğrenme süreçlerinin incelenmesi: Bir eylem araştırması (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Bada, S. O., & Olusegun, S. (2015). Constructivism learning theory: A paradigm for teaching and learning. IOSR Journal of Research & Method in Education, 5(6), 66–70. https://doi.org/10.9790/7388-05616670.
  • Bandura, A. (1977). Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavioral change. Psychological Review, 84 (2), 191-215. http://dx.doi.org/10.1037/0033- 295X.84.2.191
  • Barson, J., Frommer, J., & Schwartz, M. (1993). Foreign language learning using e-mail in a task-oriented perspective: Interuniversity experiments in communication and collaboration. Journal of science education and technology, 2(4), 565-584.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9 (1), 23-28. http://acikerisim.pau.edu.tr:8080/xmlui/handle/11499/27221
  • Bolin, A. U., Khramtsova, I., & Saarnio, D. (2005). Using student journals to stimulate authentic learning: Balancing Bloom's cognitive and affective domains. Teaching of Psychology, 32(3), 154-159. http://dx.doi.org/10.1207/s15328023top3203_3
  • Brophy, J. ve Alleman, J. (1991). Activities as instructional tools:A framework for analysis and evaluation.” Educational Researcher, 20 (4), 9-23. https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.880.7485&rep=rep1&type=pdf
  • CD Whittington & LM Campbell (1999) Task‐Oriented Learning on the Web, Innovations in Education & Training International, 36 (1), 26-33, https://doi.org/ 10.1080/1355800990360105
  • Cholewinski, M. (2009). An Introduction to constructivism and authentic activity. Journal of The School of Contemporary International Studies Nagoya University of Foreign Studies, 5, 283-316.
  • Coeckelbergh, M. (2006).Regulation or responsibility? Autonomy, moral imagination, and engineering. Science, Technology, & Human Values, 31(3), 237-260. http://dx.doi.org/10.1177/0162243905285839
  • Covington, M. V., & Omelich, C. L. (1984). Task-oriented versus competitive learning structures: Motivational and performance consequences. Journal of Educational Psychology, 76(6), 1038–1050. https://doi.org/10.1037/0022-0663.76.6.1038
  • Çalışkan, H., & Yıldırım, Y. (2020). The effect of elective law and justice course on being-fair and responsibility values of secondary school students. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 4(2), 34-48.
  • Ellis, R. (2000). Task-based research and language pedagogy. Language Teaching Reseach, 4(3), 193-200. https://doi.org/10.1177/136216880000400302
  • Engin, G. (2014). Türkçe ve beden eğitimi öğretim programları ile bütünleştirilmiş değerler eğitimi programının etkililiği. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Ertürk, S. (1988). Türkiye'de eğitim felsefesi sorunu. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(3),11-16. http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/1483-published.pdf
  • Germaine, R. W. (2001). Values education ınfluence on elementary students’ self-esteem. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). San Diego Üniversitesi, ABD.
  • Guba, E. G., & Lincoln, Y. S. (1982). Epistemological and methodological bases of naturalistic inquiry. Educational Communication and Technology Journal, 30 (4), 233-252. https://avys.omu.edu.tr/storage/app/public/ismailgelen/116687/19.PDF
  • Halstead, J. M. (1996). Values in education and education in values. (Halstead ve Taylor ed.), Values and values education in schools. London, Washington, D.C.: The Falmer Press. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED393218.pdf#page=11
  • Healey, M., & Jenkins, A. (2000) Kolb’s experiential learning theory and ıts application in geography in higher education. Journal of Geography, 99 (5), 185-195, https://doi.org/10.1080/00221340008978967
  • Horzum, M. B., & Bektaş, M. (2012). Otantik öğrenmenin topluma hizmet uygulamaları dersini alan öğretmen adaylarının derse yönelik tutum ve memnuniyetine etkisi. Kastamonu eğitim dergisi, 20 (1), 341-360. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/806944
  • Kapkın, B. (2018). Etkinlik temelli değerler eğitimi programının 5-6 yaş çocukların sosyal becerilerine etkisinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Katılmış, A., Ekşi, H., & Öztürk, C. (2011). Sosyal bilgiler ders kazanımlarıyla bütünleştirilmiş karakter eğitimi programının etkililiği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 11 (2), 839- 859.
  • Koçyiğit, S. (2011). Otantik görev odaklı yapılandırmacı yaklaşımın öğretmen adaylarının başarılarına, derse karşı tutumlarına ve problem çözme becerilerine etkisi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Kropp, E. H. (2006). The effects of a cognitive-moral development program on ınmates in a correctional educational environment (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Virginia Üniversitesi, ABD.
  • Marshall, Martin N (1996). Sampling for qualitative research. Family Practice, 13(6), 522–526. doi:10.1093/fampra/13.6.522
  • MEB (2017). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 4, 5, 6 ve 7. Sınıflar). http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=354
  • Oğuz, E. (2012). Öğretmen adaylarının değerler ve değerler eğitimine ilişkin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi (KUYEB), 12 (2), 1309-1325.
  • Öncü Çelebi, E. (2002). Erken çocukluk döneminde sorumluluk eğitimi. Çoluk Çocuk Dergisi Aylık Anne Baba ve Eğitimci Dergisi, 21, 14-17
  • Özkan, H. H. (2005). Öğrenme Öğretme Modelleri Açısından Modüler Öğretim. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 117-128.
  • Pane, M. M. & Patriana, R. (2016). The significance of environmental contents in character education for quality of life. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 222, 244-252. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.05.153
  • Ramos, R.C., & Tolentino-Anonuevo, M.J. (2011). Engagement-promoting aspects of teacher’s instructional style and academic self regulated learning. The International Journal of Research and Review, 7(2), 51-61.
  • Risko, V. J., Osterman, J. C., & Schussler, D. (2002). Educating Future Teachers by Inviting Critical Inquiry. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED466471.pdf
  • Schein, E. H. (1996). Kurt Lewin’s change theory in the field and in the classroom: Notes toward a model of managed learning. Systems Practice, 9(1), 27–47. https://doi.org/10.1007/bf02173417
  • Schwartz, S. H. (1992). Unıversals ın the content and structure of values: theoretıcal advances and empırıcal tests ın 20 countrıes. Advances ın experımental socıal psychology, 25, 1-65. https://doi.org/10.1016/S0065-2601(08)60281-6
  • Selçuk, R., Tarakçı, D., Taşkıran, H., & Algun, Z. C. (2008). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklarda çift görev odaklı denge egzersizlerinin denge ve öğrenme üzerine etkisi. Journal of Exercise Therapy and Rehabilitation, 5(2), 65-73. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/507062
  • Soran, H., Akkoyunlu, B., & Kavak, Y. (2006) yaşam boyu öğrenme becerileri ve eğiticilerin eğitimi programı: Hacettepe üniversitesi örneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 201–210.
  • Uzunkol, E. (2014). Hayat bilgisi öğretiminde uygulanan değerler eğitimi programının öğrencilerin özsaygı düzeyleri, sosyal problem çözme becerileri ve empati düzeylerine etkisi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Ülger, M., Yiğittir, S., & Ercan, O. (2014). Secondary school teachers’ beliefs on character education competency. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 131(4310), 442-449.
  • Veugelers, W. (2000). Different ways of teaching values. Educational Review, 52(1), 37- 46, https://doi.org/10.1080/00131910097397
  • Veugelers, W., &der, P. (2003). Values in teaching. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 9 (4), 377-389. https://doi.org/10.1080/1354060032000097262
  • Yıldırım A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9.baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, F., & Er, O. (2013). Türkçe Dersi Öğretim Programı Dinleme/İzleme Alanı Amaç ve Kazanımlar Boyutunun Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 2(2), 231-250.
  • Yıldırım, Y. (2019). Okul dışı etkinlik temelli değerler eğitimi programının öğrencilerin etkin vatandaşlık değerlerine etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Yıldırım, Y., & Çalışkan, H. (2018). 2005 ile 2017 sosyal bilgiler dersi öğretim programlarındaki değerlere ve değerler eğitimine ilişkin öğretmen görüşleri. Journal of Multidisciplinary Studies in Education 1(1), 7-23. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/427222
  • Yoon, S. H. (2000). Using learning style and goal accomplishment style to predict academic achievement in middle school geography students in Korea (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Pittsburgh Üniversitesi, ABD.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yusuf Yıldırım 0000-0003-0035-8443

Hüseyin Çalışkan 0000-0001-6849-1318

Yayımlanma Tarihi 25 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 19 Sayı: 41

Kaynak Göster

APA Yıldırım, Y., & Çalışkan, H. (2021). Görev Odaklı Değerler Eğitimi (GODE): Örnek Bir Uygulamaya İlişkin Veli Görüşleri. Değerler Eğitimi Dergisi, 19(41), 245-276. https://doi.org/10.34234/ded.866098