İlk olarak özel sektörün kuruluşlarının işlevlerini etkin yürütmek ve geliştirmek üzere tesis edilmiş olan iç denetim mekanizması kamu kurumları tarafından da aynı amaçlar doğrultusunda uygulanmaya başlanılmıştır. Kamu kurumları söz konusu olduğunda değerlendirmeye toplum çıkarları ve kamu kaynaklarının kullanımı dahil olmaktadır.
İç denetim, kurumun faaliyetlerine değer katmak ve
bunları geliştirmek amacıyla tasarlanmış bağımsız,
nesnel güvence sağlama ve danışmanlık faaliyetidir.
İç denetim faaliyeti, uygunluk, performans, mali, bilgi
teknolojileri ve sistem denetimi uygulamalarını içermektedir.
İç denetçiler görev sonuçlarını raporlamalıdırlar. Raporlarda,
varılan sonuçlar, yapılan tavsiyeler ve önerilen
eylem planlarının yanında, görevin hedeflerini ve
kapsamını ve sonuçları, iç denetçinin görüş ve kanaatleri
de bulunmalıdır.
İç denetim iç denetçiler tarafından yerine getirilmekte
olduğundan ve bunun sonucunda denetim raporu
hazırlandığından iç denetçi ile iç denetim raporları
arasında kuvvetli bir bağlantının olması gerektiği söylenebilir.
İç denetçi ile iç denetim raporları arasındaki
ilişkiyi kurumlar itibariyle veriler üzerinden genel olarak
değerlendirmek mümkündür.
Bu çalışmamızda, genel değerlendirmeler haricinde
mevcut verilerin ekonometrik olarak (regresyon) analiz
edilerek elde edilen sonuçlara göre iç denetçi ile iç
denetim raporları arasındaki ilişki değerlendirilecektir.
İç denetim iç denetçi iç denetim raporu regeresyon analizi korelasyon
Diğer ID | JA47TP37TC |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 6 |
TR Dizin'de yer alan Denetişim dergisi yayımladığı çalışmalarla; alanındaki profesyoneller, akademisyenler ve düzenleyiciler arasında etkili bir iletişim ağı kurarak, etkin bir denetim ve yönetim sistemine ulaşma yolculuğunda önemli mesafelerin kat edilmesine katkı sağlamaktadır.