Bu araştırmanın amacı öğretim elemanlarının öğrencilerin duygusal zekâ becerilerinin geliştirilmesi için yüz yüze ve uzaktan eğitim ortamlarında gerçekleştirdikleri etkinlikleri ortaya çıkarmaktır. Bu amaç doğrultusunda, nitel araştırma yöntemlerinden temel nitel araştırma deseniyle yürütülen bu araştırmada veriler, 9 öğretim elemanıyla gerçekleştirilen yarı-yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla elde edilmiş ve içerik analiziyle çözümlenmiştir. Bu incelemelerin sonucunda kişilik tipleri, kişilerarası ilişkiler, duygusal zekâya yönelik farkındalık, duygusal zekâya yönelik bir etkinlik düzenleme, duygusal zekâ kavramını bilmeme, duygusal zekânın yararları, öğrencinin kendisini tanımasına yönelik etkinlikler, ders konusu ile duygusal zekâyı birleştirme, öğrenci, öğretim elemanı veya eğitim ortamından kaynaklanan engeller, dolaylı ve doğrudan uygulanabilen etkinlikler temalarına ulaşılmıştır. Araştırmanın sonuçları, duygusal zekânın geliştirilmesine yönelik etkinliklerin yüz yüze eğitim ortamlarında daha elverişli göründüğünü, uzaktan eğitim ortamlarında ise çeşitli sınırlılıklarla karşılaşıldığını gösterir niteliktedir. Bu sonuçlar doğrultusunda, öğretim elemanlarının duygusal zekâ konusunda farkındalıklarının artırılması, uzaktan eğitime yönelik mesleki gelişimlerinin desteklenmesi, uzaktan eğitim ortamlarındaki sınırlılıkların giderilmesine yönelik önlemler alınması ve duygusal zekâya yönelik çalışmaların zenginleştirilmesi önerilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 54 |