Bu araştırmanın amacı, aktif öğrenme teknikleri temelinde kütle ve ağırlık konusuna yönelik geliştirilen kılavuzun 7. sınıfta öğrenim gören özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin kavramsal anlamalarına ve görüşlerine etkisini belirlemektir. Bu çalışmada bir olayın derinlemesine incelenmesini sağlayan özel durum yöntemi kullanılmıştır. İlgili araştırmada özel durum yöntemi temelinde her bir özel öğrenme güçlüğü olan öğrencinin kavramsal süreçlerinin derinlemesine incelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışmanın örneklemini yedinci sınıfta öğrenim gören dört özel öğrenme güçlüğü olan öğrenci oluşturmaktadır. Kavramsal anlama testi ve mülakatlar yoluyla çalışmanın verileri elde edilmiştir. İlgili veri toplama araçlarının analizinde tam anlama, kısmi anlama, alternatif kavrama ve anlamama kategorileri kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, geliştirilen kılavuzun özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin kavramsal anlamaları üzerinde olumlu etkiler sağladığı belirlenmiştir. Öğrencilerin bireysel gelişimleri incelendiğinde süreç içerisinde öğrencilerin genellikle tam anlama kategorisinde ilerleme kaydedemedikleri görülmüştür. “Bu durum öğrenme güçlüğü olan her bir öğrencinin öğrenme sürecinde kendisine özgü ihtiyaçlarının bulunduğu ve öğrenmelerini destekleyecek ilave uygulamaların geliştirilmesi gerektiği sonucunu ortaya çıkarmaktadır.”
Kılavuz Kütle ve ağırlık Ortaokul öğrencisi Özel öğrenme güçlüğü
TÜBİTAK
1919B012111564
The purpose of this study is to determine the effect of the mass and weight guidebook, which was created using active learning techniques, on the conceptual understanding and perceptions of seventh-grade students with special learning disabilities (SLD). The purpose of the associated research is to use the special case method to thoroughly explore the conceptual processes of each student with SLD. Four seventh-grade students with SLD form the study's sample. Interviews and the conceptual understanding test were utilized as the data gathering methods. The categories of full understanding, partial understanding, alternate understanding, and misunderstanding were employed in the analysis of the conceptual understanding test and interviews. The study's findings showed that the guidebook had a positive effect on students with SLD' conceptual understanding. When the students' individual progress was analyzed, it became clear that most of them were unable to advance in full understanding.
Guidebook Mass and weight Middle school students Students with learning disabilities
1919B012111564
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 1919B012111564 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 58 |