Bu araştırmanın temel amacı, sınıf öğretmenlerinin ilkokullardaki beden eğitimi ve oyun dersi bağlamındaki görüşlerini metaforlar aracılığıyla açığa çıkarmaktır. Araştırma, betimsel bir tarama çalışması olarak 2021-2022 eğitim-öğretim yılı içerisinde Denizli ili resmi ilkokullarında görev yapan 336 sınıf öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri, açık uçlu bir metafor sorusunun bulunduğu form aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen nitel veriler içerik analizi yaklaşımıyla çözümlenmiştir. Araştırmanın bulguları, beden eğitimi ve oyun dersine yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin, “derse ilişkin yapı” ve “insan sağlığına katkı” ana teması olmak üzere iki temel yapıda toplandığını göstermektedir. Derse ilişkin yapı ana teması üç alt temaya sahiptir; bunlar; “dersin süreci”, “dersin önemi” ve “dersin içeriği” alt temalarıdır. “İnsan sağlığına katkı” ana teması ise “psikolojik katkı”, “sosyal katkı” ve “fiziksel katkı” olmak üzere üç alt temadan oluşmaktadır. Araştırmanın sonuçları, sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun dersi kapsamındaki görüşlerinin ders içeriği, süreci ve amaçları ile örtüştüğü ve Dünya Sağlık Örgütü’nün sağlık tanımındaki fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutlarla da paralellik gösterdiğini ortaya koymaktadır.
Sınıf öğretmeni beden eğitimi oyun beden eğitimi ve oyun dersi metafor
The aim of the present study is to reveal the views of classroom teachers on the physical education and games course in the primary school curriculum through metaphors. The study, designed as a descriptive survey, was conducted with 336 classroom teachers working in public primary schools in Denizli province in the 2021-2022 academic year. The data of the study were collected through a structured form with an open-ended metaphor question. The qualitative data obtained were analysed with content analysis method. Based on the findings of the study, the views of the classroom teachers about physical education and games course were grouped under two main themes that are named as the structure of the course and contribution to human health. The sub-themes of the structure of the course included the lesson process, the importance of the course and the content of the course. Three sub-themes of contribution to human health theme, on the other hand, included psychological contribution, social contribution and physical contribution. As a result of the study, it can be said that the views of the classroom teachers on physical education and games course coincided with the content, process, and objectives of the course, and were parallel with the physical, social, and psychological dimensions of health as defined by World Health Organization.
Classroom teacher physical education game physical education and games metaphor
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sınıf Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 18 Ağustos 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 65 |