Bu araştırma, öğretmenlerin görev yaptıkları okullardaki etik iklim algıları ve örgütsel sinerji düzeylerinin incelenmesi ve bu değişkenler arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacını gütmektedir. Bu amaç doğrultusunda, nicel araştırma yöntemlerinden betimsel araştırma türlerinden biri olan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. İlişkisel tarama, iki veya daha fazla değişken arasındaki ilişkinin varlığını ya da derecesini tespit etmek amacıyla yapılan bir araştırma modelidir. Araştırmanın örneklemi, 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Batı Karadeniz Bölgesi'ndeki bir ilçede okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan toplam 402 öğretmenden oluşmaktadır. Katılımcıların cinsiyet dağılımı incelendiğinde, örneklem grubunun 205 (%51) kadın ve 197 (%49) erkek öğretmenden oluştuğu görülmüştür. Araştırma verileri, "Örgütsel Etik İklimi Ölçeği" ve "Öğretmenlere Yönelik Örgütsel Sinerji Ölçeği" aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin normal dağılım göstermesi nedeniyle, analizlerde parametrik testler kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkiler Pearson korelasyon analizi ile incelenmiş ve değişkenlerin yordama gücünü belirlemek amacıyla çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerin etik iklim algılarının genel düzeyi, kurallara yönelik algılarının ve davranışlara yönelik algılarının yüksek seviyede, yani "katılırım" düzeyinde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, öğretmenlerin etik iklim algılarının, örgütsel sinerji algılarını anlamlı bir şekilde yordadığı sonucuna ulaşılmıştır
This study aims to examine teachers' perceptions of the ethical climate in their schools and their levels of organizational synergy, as well as to determine the relationship between these variables. To achieve this goal, a relational survey model, which is one of the descriptive research types within quantitative research methods, has been utilized. Relational survey is a research model conducted to determine the existence or degree of the relationship between two or more variables. The sample of the study consists of a total of 402 teachers working in preschools, primary schools, middle schools, and high schools in a district in the Western Black Sea region during the 2023-2024 academic year. Analyzing the gender distribution of the participants, the sample group includes 205 (51%) female and 197 (49%) male teachers. The data of the research were collected through the "Organizational Ethical Climate Scale" and the "Organizational Synergy Scale for Teachers." Since the data demonstrated a normal distribution, parametric tests were used for the analyses. Pearson correlation analysis was applied to investigate the relationships between the variables, and multiple regression analysis was employed to determine the predictive power of the variables. According to the findings, the general level of teachers' perceptions of the ethical climate, as well as their perceptions of the sub-dimensions related to rules and behaviors, were found to be high, at the "agree" level. Additionally, it was concluded that teachers' perceptions of the ethical climate significantly predicted their perceptions of organizational synergy.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 22 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 26 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 65 |