Videolar, hemen hemen her alanda olduğu gibi eğitim ortamlarında da sıklıkla hem işitsel hem de görsel bir öğrenme içeriği olarak kullanılmaktadır. Özellikle açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında video içeriklerinin, önemli bir öğrenme ihtiyacını karşıladığı söylenebilir. Bu araştırma bağlamı çerçevesinde, alanyazında yer alan çalışmaların incelenmesi ve bunların araştırma eğilimlerinin ortaya çıkarılması, eğitsel videoların geliştirilmesi ile ilgili araştırmalara yön verebilir. Bu bakımdan, çalışma eğitsel video alanındaki araştırma eğilimlerini ortaya koyarak alanyazındaki boşlukların belirlenmesine katkı sağlamaktadır. Çalışmada, “eğitsel videolar” ve “öğretim tasarımı” anahtar kelimelerinin kullanıldığı, 2015-2024 yılları arasında Web of Science (WoS) veri tabanında yayımlanmış 534 makaleye ulaşılarak bunların bibliyometrik analizi yapılmıştır. Çalışma bağlamında elde edilen bulgulara göre; en az yayın 2015-2016 yıllarında, en çok yayın ise 2024 yılında üretilmiştir. Yayın sayısı ve yazarlar arası atıf sayısı en yüksek yazar, Z. Pi’dir. Çalışma kapsamındaki yayınlardan en fazla alıntılanan yazar ise R.E. Mayer’dir. En yüksek bağlantı gücüne sahip kurum, Shanxi Normal University’dir. En çok makale yayımlayan dergi, Education and Information Technologies’dir. Mikro çalışma alanlarından en yoğunu, öz-düzenlemeli öğrenmeye yönelik olmuştur. Makalelerde öne çıkan anahtar kelimeler; eğitim (education), yükseköğretim (higher education), ters yüz sınıf (flipped classroom) ve bilişsel yük (cognitive load) olmuştur.
Bu araştırma; anket, odak grup, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren bir çalışma değildir. Çalışma, ilgili yayınların yalnızca bibliyometrik analizini kapsadığından etik kurul izni gerekli değildir.
Videos are frequently used as audio and visual learning content in educational environments as in almost every field. Video content meets a critical learning need, especially in open and distance learning environments. In the context of this research, examining the studies in the literature and revealing their research trends can guide research on the development of educational videos. In this regard, the study contributes to identifying gaps in the literature by revealing research trends in the field of educational videos. In this study, a bibliometric analysis of 534 articles published in the Web of Science (WoS) database between 2015 and 2024 using the keywords “educational videos” and “instructional design” was conducted. According to the findings, the fewest papers were published in 2015-2016, and the most were published in 2024. The author with the highest number of documents and inter-author citations is Z. Pi. The author with the highest number of citations in the publications within the scope of the study is R.E. Mayer. The institution with the highest link strength is Shanxi Normal University. The journal that publishes the most articles is Education and Information Technologies. Self-regulated learning from micro-study areas comes to the forefront. The prominent keywords in the articles are education, higher education, flipped classroom, and cognitive load.
educational video instructional design bibliometric analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Öğretim Teknolojileri, Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 12 Şubat 2025 |
Kabul Tarihi | 9 Ağustos 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 65 |