Bu çalışma, ortaokul öğrencileri ile ebeveynlerinin matematik kaygısı arasında nasıl bir ilişki olduğunu belirlemek amacıyla yapılmıştır. Tarama yöntemi ile yapılan bu araştırma 2017-2018 güz döneminde, Siirt’teki bir ortaokulda okuyan 132 öğrenci ve bu öğrencilerin ebeveynleri 127 baba ve 128 anne ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada matematik kaygı ölçeği öğrenci formu ile ebeveyn formları kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizi sonucunda anne ve babaların matematik kaygı puan ortalamalarının çocukların kaygı puan ortalamalarından istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin matematik kaygı puanları ile ebeveynlerinin matematik kaygı puanları arasında pozitif yönde ve istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler olduğu belirlenmiştir. Elde edilen bu sonuçlar, öğrencilerin sahip oldukları matematik kaygısının ebeveynlerinden çocuklara aktarılan kültürel bir sorun olarak değerlendirilebilecek niteliğe sahip olduğu şeklinde değerlendirilmiştir
Matematik kaygısı ebeveyn matematik kaygısı matematik kaygısının gelişimi
This study was conducted to determine the relationship between middle school students and their parents' math anxiety. This survey, which adopts the survey method fall 2017-2018, was conducted with 132 students and students parents 127 fathers and 128 mothers in a secondary school in Siirt. Mathematics anxiety scale student form and parent forms were used in the research. As a result of the analysis of the collected data, it was determined that mothers' and fathers' math anxiety point averages were statistically higher than children's anxiety points averages. Furthermore,it was determined that there was a positive and statistically significant relationship between children's math anxiety scores and their parents' anxiety scores.According to these results, it has been evaluated that the students have a qualification that can be regarded as a cultural problem which is transmitted to the children from the parents of the math anxiety they have
Math anxiety parental math anxiety development of math anxiety
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 20 |
Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)