How authors adopt a stance and connect with their readers has gotten a lot of attention in the literature and is now a significant part of many ESP courses. What Hyland and Tse (2005b) call ‘evaluative that’ is a primarily underappreciated interpersonal trait. By placing a complement clause within a superordinate sentence, this form allows authors to build authorial stance and explicitly evaluate their own or others' work. It is an important way of giving authorial feedback and assessment when comparing the use of the structure in student and expert abstracts in applied linguistics. The current work explores two corpora comprising 40 abstracts from masters theses and dissertations by Turkish L2 graduate students in the U.S., and 70 abstracts by published research studies in two applied linguistics journals. It was discovered that evaluative that is less commonly used in these abstracts by the novice Turkish L2 graduate students than the published scholars. Although both groups used the structure similarly to a large extent, novice writers presented some peculiar traits concerning the specific uses of the structure. The results of the study give hints about the authorial voice of the expert and L2 novice writers by looking at what writers decided to assess, the viewpoints they adopted, the source they ascribed the stance to, and how they presented their judgments.
evaluative that novice L2 Turkish writers authorial stance Turkish paratactic assertions through embedded ki-clauses
Yazarların nasıl bir duruş benimsedikleri ve okuyucularıyla nasıl bağlantı kurdukları literatürde ilgi görmüştür ve artık birçok ESP müfredatının da önemli bir parçasıdır. Hyland ve Tse'nin (2005b) ‘değerlendirici that’ olarak adlandırdıkları yapı, literatürde kişilerarası bir özellik olarak yeterince çalışılmamıştır. Bu form, bir üst cümlenin içine tamamlayıcı bir alt cümle yerleştirerek, yazarların bir duruş takınmasına ve kendilerinin veya başkalarının çalışmalarını açıkça değerlendirmelerine olanak tanır. Uygulamalı dilbilim alanında öğrenci ve uzman yazarların hazırladığı özetlerde bu yapının kullanımını, yazara ait geri bildirim ve değerlendirme vermenin önemli bir yolu olarak görülür. Bu çalışmada, ABD'de L2 Türk yüksek lisans ve doktora öğrencileri tarafından yazılan tezlerden ve uygulamalı bir dilbilim dergisinde yayınlanmış araştırma çalışmalarından elde edilen 110 özet kısmından oluşan iki derlem incelenmiştir. Bu özetlerde yetkin akademisyenlere göre deneyimsiz Türk yazarlar tarafından daha az kullanıldığı gözlemlenmiştir. Sonuçlar, iki grubun yapıyı çoğunlukla benzer olarak kullandığını ama deneyimsiz yazarların yapıyı nasıl farklılaşarak kullandığını göstermiştir. Çalışmanın sonuçları, yazarların neyi değerlendirmeye karar verdiklerine, benimsedikleri bakış açılarına, duruşu yükledikleri kaynağa ve yargılarını nasıl sunduklarına bakarak, uzman ve deneyimsiz yazarların yazarlık tutumu hakkında ipuçları vermektedir.
değerlendirici bu ‘that’ İngilizce yazan deneyimsiz Türk yazarlar yazar duruşu gömülü ki-cümleler aracılığıyla Türkçe parataktik iddialar
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 15 Sayı: 29 |