Günümüz koşulları, eğitim süreçlerini de etkileyen, onların yeniden yapılandırılmalarını gerektiren ve değişimlerin gerçekleştiği bir süreçtir. Kuşkusuz genelinde yabancı dil öğretiminde özelinde ise yabancı dil olarak Almanca öğretiminde nitelik kazandırmanın önkoşullarından biri de nitelikli Almanca öğretmenlerinin yetiştirilmesidir. Bu bağlamda Almanca öğretmen yetiştirim sürecinde aday öğretmenlere kazandırılması gereken birçok yetinin yanı sıra vazgeçilmez yetilerden biri de dilsel yetinin kazandırılmasıdır. Almanca öğretmen adaylarının aldıkları dört yıllık eğitimin sonunda Alman dilini yazılı ve sözlü alanda öğrencilerinin dil düzeylerine göre etkin olarak kullanarak öğrencileri için model oluşturmaları hedeflenmektedir.
Yeni teknolojik gelişmelere rağmen dilsel yetiler arasında yer alan yazma yetisi halen önemini yitirmemiş ve daha da önem kazanmaktadır. Almanca öğretmen adayları kendilerini sözlü olduğu kadar yazılı olarak da ifade edebilmeli ve öğrencilerin yazılı gereksinimlerine cevap verebilecek nitelikte kendini yetiştirmelidir. İşte bu nedenden dolayıdır ki İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı’ndan 2013-2014 eğitim öğretim yılında mezun olan aday öğretmenlerden Almanca yazma yetilerini değerlendirmeleri istenmiştir. Öğretmen adaylarının öz değerlendirme sonuçları Goethe Enstitüleri tarafından gerçekleştirilen Zertifikat C1 sınavının yazma bölümünden alınan sonuçlar ile karşılaştırarak dört yıllık eğitim süresinde yazma becerilerinin nasıl geliştiğine bakılacaktır.
Aday Almanca Öğretmenleri Almanca öğretimi dil yetisi yazma becer isi öz değerlendirme
Present conditions are affecting the educational
process and as a result of these changes restructuring these processes is
essential. There is no doubt that in teaching foreign languages in general and
in particular German as a foreign language, one of the prerequisites to gain
for providing a qualified German language teaching is the training of qualified
and well equipped German teachers. In this context one of the substantial
competences in the training process is the linguistic competence. It is aimed
that at the end. of their study period, German language teacher candidates
should have the ability of using the German language in written and spoken area
and creating models for their prospective students.
Despite the
new technological developments writing has not lost its importance; on the contrary,
its importance has been increasing day by day. German teacher candidates should
be trained to be able to express themself written as well as verbally to
respond to their students' writing needs. For this reason students who
graduated from the German Language Teaching Department of Hasan Ali Yücel
Faculty of Education of Istanbul University in 2013-2014 academic year were
asked to evaluate their writing competence. The self assessments results of the candidate
teachers are going to be compared with the results of the writing competence
part of the Goethe Zertifikat C1 examination. The aim is to determine
proficiency in the duration of 4 years. The results also constitute the
scientific basis of curricular discussions in the field of writing courses of
the German Language Teaching Department.
German Language Teacher Candidates German language teaching linguistic competence writing competence self assessment
Birincil Dil | Almanca |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ekim 205 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 2 |
www.gerder.org.tr/diyalog