Bu
çalışmanın amacı metodolojik çoğulculuk kavramından yola çıkarak Gestalt’ın
bütüncül kuramındaki parça-bütün ilişkisi ile yapılandırmacılık kuramını temel
alan çoklu bütüncül yaklaşım modelini tanıtmak ve konuyla ilgili olarak
özellikle araştırmacılarda bu noktada bir farkındalık yaratmaktır. Çoklu
bütüncül yaklaşım farklı analiz programlarının kullanılmasıyla nicel ve nitel yöntemlerin
bir bütüncül anlayış çerçevesinde bir arada kullanılarak daha kapsamlı, geçerli
ve güvenilir sonuçlara ulaşılması olarak açıklanabilir. Bu yaklaşım bağlamında
öncelikle araştırılmasına karar verilen konuyla ilgili mevcut bilgilere
ulaşılması gerekmektedir. Seçilen konunun ilgili alanyazındaki eksik yönlerini
bulmak ve yapılacak araştırmaya orijinallik katmak amacıyla meta-analiz,
mega-analiz, doküman analizi vb., farklı yollarla ulaşılan bilgiler ön-bütüncül
bilgi olarak belirtilmiştir. İkinci aşamada son-bütüncül bilgi olarak ifade
edilen ve araştırmada yeni uygulamaların yapılmasını gerekli kılan süreçte
ulaşılan bilgiler mevcut eksikliği gidermeye katkı sağlayacak nitelikte
olmaktadır. Üçüncü aşamada ise farklı yöntemlerle ulaşılan ön-bütüncül ve
son-bütüncül verilerin bir çatı altında sentezlenerek genel ve kapsamlı bir
sonuca ulaşılması hedeflenmektedir. Çoklu bütüncül yaklaşımın bütüne ulaşmada
kullanılan bir model olarak sağlam ve güvenilir süreç ve sonuçlar ortaya koyma
ve bütüncül bir perspektifle olaylara bakma noktasında alternatif bir yaklaşım
olabileceği belirtilebilir.
This study aims to introduce multi-integrated
approach based on the whole-parts relation of Gestalt’s Holistic theory and on
constructivist approach inspired by the term of methodological pluralism in.
Creating awareness in researchers regarding the multi-integrated approach is
also the aim of the study. The related term can be defined as using various
analysis programs and combining both qualitative and quantitative results
within the framework of an integrated approach in order to achieve more
comprehensive, valid and reliable results. In the context of the
multi-integrated approach, existing information about the related subject is
needed to be achieved. Various processes such as a meta-analysis, a mega
analysis, a document analysis, etc., are to be used at this stage to find the
missing points of selected subject and to include originality in the study
which of all this found information is called as pre-integrated information. The
following second phase called post-integrated information includes a process to
conduct new applications. Post-integrated information should be achieved on the
qualities that will contribute to address the current lack. In the third stage,
it is expected to reach general and comprehensive results by synthesizing the
data of pre and post-integrated information. Multi-integrated approach may be
specified as an alternative approach on the matter that it can both achieve
healthy and reliable results and supply a holistic perspective.
Multi-İntegrated Approach A New Trend Pre-İntegrated İnformation
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 50 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.