This study examines the transformation of the mountain image in contemporary art from cultural, aesthetic, and conceptual perspectives. Traditionally associated with notions such as the sublime, spiritual contemplation, and a sense of awe before nature, the mountain has been reinterpreted by contemporary artists in multi-layered and critical ways. Within this context, selected works by Anselm Kiefer, Mariele Neudecker, Julian Charrière, Conrad Jon Godly, and Richard Long are analyzed through iconographic, formal, and conceptual methods. These artistic practices demonstrate how the mountain functions not merely as a visual motif but also as a medium for historical memory, symbolic narrative, environmental awareness, and embodied experience. Through these analyses, the study reveals how contemporary art redefines our conception of nature, suggesting that the mountain image has evolved beyond the aesthetics of landscape into a critical and reflective domain. Thus, the mountain becomes not just a topography, but a conceptual stage where time, memory, representation, and experience intersect.
Contemporary Art Mountain Imagery Landscape Aesthetics Environmental Art Representation of Nature
Bu çalışma, çağdaş sanatta dağ imgesinin dönüşümünü, kültürel, estetik ve kavramsal açılardan incelemektedir. Geleneksel sanatta genellikle yücelik, doğa karşısında duyulan huzur ve ruhsal arayış gibi anlamlarla yüklü olan dağ temsili, günümüzde farklı sanatçılar tarafından çok katmanlı ve eleştirel bir biçimde yeniden ele alınmaktadır. Bu bağlamda Anselm Kiefer, Mariele Neudecker, Julian Charrière, Conrad Jon Godly ve Richard Long gibi sanatçıların belirli eserleri ikonografik, biçimsel ve kavramsal analiz yoluyla incelenmiştir. Seçilen sanatçıların üretimleri, dağın yalnızca görsel bir motif olarak değil; aynı zamanda tarihsel hafıza, simgesel anlatı, çevresel farkındalık ve bedensel deneyim bağlamlarında nasıl işlevselleştirildiğini göstermektedir. Çalışma, bu sanatçıların pratikleri üzerinden çağdaş sanatın doğa tasavvurunu nasıl yeniden tanımladığını ortaya koyarken; dağ imgesinin manzara estetiğinden çıkarak bir düşünsel ve eleştirel zemine evrildiğini ileri sürmektedir. Böylelikle dağ, yalnızca bir topoğrafya değil; zaman, hafıza, temsil ve deneyimin kesişiminde yer alan kavramsal bir sahneye dönüşmektedir.
Çağdaş Sanat Dağ İmgesi Manzara Estetiği Çevresel Sanat Doğa Temsili
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Resim |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 22 Eylül 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ağustos 2025 |
Kabul Tarihi | 12 Eylül 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 1 Sayı: 10 |