Bu çalışmada Artvin Çoruh Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu öğrencilerin eğitim aldıkları bölümü seçme, bölümden beklentiler ve bölüme ilişkin motivasyonlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. 301 öğrenci araştırmaya dahil edilmiştir, araştırmanın verileri anket formu ile elde edilmiştir. Araştırmada tanımlayıcı istatistikler, T testi ve ANOVA testi kullanılmıştır. Analizler sonucunda eğitim alınan bölüm ile bölüm seçme ve bölümden beklentiler ortalamaları arasında, sınıf ile bölüm seçme, bölümden beklentiler ve motivasyon ortalamaları arasında, bölümü kendi isteğiyle seçip seçmeme durumları ile bölüm seçme ve motivasyon ortalamaları arasında anlamlı ilişkiler olduğu bulunmuştur. Sağlık eğitimi alan öğrencilerin bölüm seçiminde bilinç düzeylerinin yüksek olduğu görülmüştür.
In this study, it was aimed to determine the students of Artvin Çoruh University Health Services Vocational School choosing the department they studied, the expectations from the department and the motivation of the department. 301 students were included in the study, the data of the research were obtained through a questionnaire. Descriptive statistics, T test and ANOVA test were used in the study. As a result of the analysis, it has been found that there is a significant relationship between choosing the department, the class and the department, whether they choose the department, the expectations from the department and the motivation averages. It was observed that the level of consciousness of the students who received health education in choosing the department was high.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Mayıs 2021 |
Gönderilme Tarihi | 16 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 23 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
Bu dergide yayınlanan tüm çalışmalar, Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License kapsamında lisanslanmıştır.