Türkiye’de
taşıma modları arasında önemini kaybeden demiryolları, son yıllarda ulaştırma
politikalarındaki artan önemiyle ve yatırım paylarıyla taşımacılık pazarında
tutunmayı başarmaktadır. Avrupa birliği uyum politikalarıyla entegre olarak 1
Mayıs 2013 tarihli ve 6461 sayılı Türkiye Demiryolu Ulaştırmasının
Serbestleştirilmesi Hakkında Kanun’la ülkemizde demiryollarında yük ve yolcu
taşımacılığının serbestleşmesi, demiryolu lojistiğinin esnek piyasa ve dinamik
pazar koşullarında rekabetçi düzeye getirilmesi amaçlanmaktadır. Bu çalışmanın
temel konusunu, Demiryolu ile yolcu taşımacılığı yapan müşterilerin Devlet
Demiryolları İşletmesi tarafından gerçekleştirilen demiryolu taşımacılığından
aldıkları hizmetin kalitesinin ölçülmesi ve demiryolu taşımacılığının
serbestleşmesinden sonra demiryolu taşımacılığı pazarında faaliyet gösterecek
yeni firmalardan alınacak hizmetin beklentilerinin ölçülmesi
oluşturmaktadır. Araştırmada anket yöntemi uygulanmıştır. Yapılan
araştırma sonucunda Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0.869 olarak
bulunmuştur. Araştırma sonucunda
cinsiyet, yaş, eğitim seviyesi, gelir düzeyi, hizmet alım süresi gibi
değişkenlere göre kalite boyutlarında algılanan hizmet ile beklenen hizmet
arasında anlamlı bir farklılıklar bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2019 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 27 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 17 |
Bu dergide yayınlanan tüm çalışmalar, Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License kapsamında lisanslanmıştır.