Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Adaylarının Bilimsel Argümanları Sınıflama Düzeyleri

Yıl 2024, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 28, 28.03.2024
https://doi.org/10.54637/ebad.1391976

Öz

Bu çalışma, öğretmen adaylarının bilimsel argümanları sınıflama düzeylerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilen nicel bir araştırmadır. Çalışma, Türkiye’nin farklı bölgelerinde bulunan üç üniversitenin sınıf öğretmenliği anabilim dallarında öğrenim gören 176 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Çalışmada, Bilimsel Argümantasyon Testi kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler, cinsiyet, sınıf düzeyi ve argümantasyon ile ilgili eğitim alma durumlarına göre değerlendirilmiş ve SPSS 22.0 programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde ilk olarak demografik verilere ilişkin betimsel analizler ve değişkenler ile ölçekten alınan puanların karşılaştırılması amacı ile de bağımsız gruplar için t-testi ve varyans analizi teknikleri kullanılmıştır. Çalışma bulguları, öğretmen adaylarının bilimsel argümanları sınıflandırma düzeylerinde, adaylarının cinsiyetlerinin, öğrenim gördükleri sınıf düzeylerinin veya argümantasyon ile ilgili herhangi bir eğitim alma durumlarının belirgin bir farka yol açmadığını göstermektedir.

Kaynakça

  • Aktaş, T., ve Kıvılcan Doğan, Ö. (2018). Argümana dayalı sorgulama öğretiminin 7. Sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve argümantasyon seviyelerine etkisi, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 778-798. https://doi.org/10.17860/mersinefd.342569
  • Aydoğdu, Z. (2017). Argümantasyon tabanlı öğretimin öğrencilerin fene yönelik akademik başarı, motivasyon, ilgi ve tutumlarına etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Baydaş, Ö., Yeşildağ Hasançebi, F., ve Kilis, S. (2018). Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımında üniversite öğrencilerinin tartışma süreçlerinin incelenmesi, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 564-581. https://doi.org/10.17679/inuefd.341522
  • Chan, J., & Erduran, S. (2023). The impact of collaboration between science and religious education teachers on their understanding and views. Research in Science Education, 53, 121-137. https://doi.org/10.1007/s11165-022-10041-1
  • Cirit Gül, A. (2023). Argümantatif sınıf dışı eğitim etkinlikleri ile öğrencilerin başarılarının, argümantasyon becerilerinin ve çevre tutumlarının değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Samsun.
  • Demir, F. B., ve Oğuz Hacat, S. (2018). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının hak ve sorumluluk konusundaki sözlü argümantasyon durumlarının incelenmesi, Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 3(1), 68-82.
  • Doğan, S. (2019). Argümantasyon tabanlı etkinliklerin fen bilgisi öğretmen adaylarının yoğunluk, erime, donma ve kaynama noktası konularındaki başarılarına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Ecevit, T., ve Kaptan, F. (2019). Fen bilimleri öğretmen adaylarının argümantasyon destekli araştırma sorgulamaya dayalı öğretim yeterliklerinin geliştirilmesi, İlköğretim Online, 18(4), 2041-2062. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2019.639402
  • Eral, G., ve Vehid, H. E. (2013). Nicel verilerin yer aldığı bağımsız ve bağımlı gruplarda uygulanan istatistiksel yöntemler. Çocuk Dergisi, 13(4), 138-140. https://doi.org/10.5222/j.child.2013.138
  • Erduran, S., Guilfoyle, L., & Park, W. (2022). Science and religious education teachers’ view of argumentation and its teaching. Research in Science Education, 52, 655–673. https://doi.org/10.1007/s11165-020-09966-2
  • Fakhriyah, F., & Masfuah, S. (2021, Nisan). The analysis of the primary educational teacher department students' scientific argumentation skills and computational thinking skills. [In AIP Conference Proceedings]. 2331(1).
  • Farag, Y., Brand, C. O., Amidei, J., Piwek, P., Stafford, T., Stoyanchev, S., & Vlachos, A. (2023). Opening up minds with argumentation dialogues. https://doi.org/10.48550/arXiv.2301.06400
  • Feteris, E. T. (2017). Fundamentals of legal argumentation. Dordrecht, The Netherlands: Springer.
  • Frey, B. B., Ellis, J. D., Bulgren, J. A., Hare, J. C., & Ault, M. (2015). Development of a Test of Scientific Argumentation. Electronic Journal of Science Education, 19(4), 1-18.
  • Guilfoyle, L., Hillier, J., & Fancourt, N. (2023). Students’ argumentation in science, religious education, and interdisciplinary science-religious education scenarios. Research in Science & Technological Education, 41(2), 759–776. https://doi.org/10.1080/02635143.2021.1947223
  • Günel, M., Kıngır, S., ve Geban, Ö. (2012). Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme (ATBÖ) yaklaşımının kullanıldığı sınıflarda argümantasyon ve soru yapılarının incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37(164), 316-330.
  • Hasnunidah, N., Susilo, H., Irawati, M., & Suwono, H. (2020). Argumentation and critical thinking skills contribute to students’ concept understanding in different learning models. Journal of University Teaching & Learning Practice, 17(1), 6.
  • Hiğde, E., ve Aktamış, H. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının argümantasyon temelli fen derslerinin incelenmesi: Durum çalışması. İlköğretim Online, 16(1), 89-113. https://doi.org/10.17051/io.2017.79802
  • Jonassen, D. H., & Kim, B. (2010). Arguing to learn and learning to argue: Design justifications and guidelines. Educational Technology Research and Development, 58(4), 439–457. https://doi.org/10.1007/s11423-009-9143-8
  • Karaer, G. (2016). Fen laboratuarında sınıf öğretmeni adaylarına uygulanan argümantasyon ve proje tabanlı öğretim yöntemlerinin etkililiğinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Lin, S., & Mintzes, (2010). Learning argumentation skills through instruction in socioscientific issues: The effect of ebility level, International Journal of Science and Mathematics Education, 8, 993-1017. https://doi.org/10.1007/s10763-010-9215-6
  • McNeill, K. L. (2011). Elementary students’ views of explanation, argumentation, and evidence and their abilities to construct arguments over the school year. Journal of Research in Science Teaching, 48(7), 793–823. https://doi.org/10.1002/tea.20430
  • Mochales, R., & Moens, M. F. (2011). Argumentation mining. Artificial Intelligence and Law, 19(1), 1-22. Namdar, B., ve Salih, E. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının teknoloji destekli argümantasyona yönelik görüşleri, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 1384-1410. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.31178-338837
  • Noroozi, O., Banihashem, S. K., Biemans, H. J., Smits, M., Vervoort, M. T., & Verbaan, C. L. (2023). Design, implement, and evaluate an online supported peer feedback module to enhance students’ argumentative essay quality. Education and Information Technologies, 1-28. https://doi.org/10.1007/s10639-023-11683-y
  • Oral, B., ve Çoban, A. (2020). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Osborne, J., Erduran, S., & Simon, S. (2004). Enhancing the quality of argumentation in school science. Journal of Research in Science Teaching, 41(10), 994-1020. https://doi.org/10.1002/tea.20035
  • Parlan, P., Latifah, U., & Muntholib, M. (2020). Development and Implementation of Students' Scientific Argumentation Skills Test in Acid-Base Chemistry. Tadris: Jurnal Keguruan dan Ilmu Tarbiyah, 5(2), 179-190. http://dx.doi.org/10.24042/tadris.v5i2.6388
  • Perdana, R., Jumadi, J., & Rosana, D. (2019). Relationship between analytical thinking skill and scientific argumentation using PBL with ınteractive CK 12 simulation. International Journal on Social and Education Sciences, 1(1), 16-23.
  • Probosari, R. M., Fatma Widyastuti, S., & Suranto, B. A. P. (2017). Tracing the Development of Student’s Argumentation in Science Classroom: Knowledge Acquisition and Motivation. Advances in Social Science, Education, and Humanities Research (ASSEHR), 158, 545-551.
  • Rowland, A., Craig-Hare, J., Ault, M., Ellis, J., & Bulgren, J. (2017). Social media: How the next generation can practice argumentation. Educational Media International, 54(2), 99–111. https://doi.org/10.1080/09523987.2017.1362818
  • Saban, Y., Aydoğdu, B., ve Elmas, R. (2014). 2005 ve 2013 Fen bilgisi öğretim programlarının 4. ve 5. sınıf düzeylerinin bilimsel süreç becerileri açısından karşılaştırılması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(32), 62-85.
  • Schworm, S., & Renkl, A. (2007). Learning argumentation skills through prompts for self-explaining examples, Journal of Educational Psychology, 99(2), 285-296.
  • Seixas Mello, P., Cotta Natale, C., Marzin-Janvier, P., Vieira, L. Q., & Manzoni-de-Almeida, D. (2023). Inquiry-based learning in immunology: Analysis of scientific argument construction by undergraduate students in biological science and health care classes. Journal of Biological Education, 57(1), 68-82. https://doi.org/10.1080/00219266.2021.1877778
  • Soysal, Y. (2023). An exploration of the determinants of middle school students’ argument quality by classroom discourse analysis. Research in Science & Technological Education, 41(1), 343–371. https://doi.org/10.1080/02635143.2021.1908981
  • Türkoğuz, S., ve Cin, M. (2013). Argümantasyona dayalı kavram karikatürü etkinliklerinin öğrencilerin kavramsal anlama düzeylerine etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (35), 155-173.
  • Tümay, H., ve Köseoğlu, F. (2011). Kimya öğretmen adaylarının argümantasyon odaklı öğretim konusunda anlayışlarının geliştirilmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8(3), 105-119.
  • Ulu, C., ve Bayram, H. (2015). Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımına dayalı laboratuar etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin kavram öğrenmelerine etkisi: Yaşamımızdaki elektrik ünitesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(37), 61-75.
  • Wilson, C. D., Haudek, K. C., Osborne, J. F., Buck Bracey, Z. E., Cheuk, T., Donovan, B. M., Stuhlsatz, M. A. M., Santiago, M. M., & Zhai, X. (2023). Using automated analysis to assess middle school students' competence with scientific argumentation. Journal of Research in Science Teaching, 61, 38-69. https://doi.org/10.1002/tea.21864
  • Zohar, A., & Nemet, F. (2002). Fostering students’ knowledge and argumentation skills through dilemmas in human genetics, Journal of Research in Science Teaching, 39(1), 35-62. https://doi.org/10.1002/tea.10008

Prospective Teachers’ Scientific Arguments Classification Levels

Yıl 2024, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 28, 28.03.2024
https://doi.org/10.54637/ebad.1391976

Öz

This study is quantitative research conducted to determine pre-service teachers' levels of categorizing scientific arguments. The study was conducted with 176 pre-service teachers studying in the department of classroom teaching in three universities in different regions of Turkey. Scientific Argumentation Test was used in the study. The data were evaluated according to gender, grade level, and argumentation training and analyzed with SPSS 22.0 program. In the data analysis, firstly, descriptive analysis of demographic data and t-test for independent groups and analysis of variance techniques were used to compare the scores obtained from the scale with the variables. The study's findings show no significant difference in the pre-service teachers' classification of scientific arguments due to their gender, the grade level of their education, or the status of receiving any training on argumentation.

Kaynakça

  • Aktaş, T., ve Kıvılcan Doğan, Ö. (2018). Argümana dayalı sorgulama öğretiminin 7. Sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve argümantasyon seviyelerine etkisi, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 778-798. https://doi.org/10.17860/mersinefd.342569
  • Aydoğdu, Z. (2017). Argümantasyon tabanlı öğretimin öğrencilerin fene yönelik akademik başarı, motivasyon, ilgi ve tutumlarına etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Baydaş, Ö., Yeşildağ Hasançebi, F., ve Kilis, S. (2018). Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımında üniversite öğrencilerinin tartışma süreçlerinin incelenmesi, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 564-581. https://doi.org/10.17679/inuefd.341522
  • Chan, J., & Erduran, S. (2023). The impact of collaboration between science and religious education teachers on their understanding and views. Research in Science Education, 53, 121-137. https://doi.org/10.1007/s11165-022-10041-1
  • Cirit Gül, A. (2023). Argümantatif sınıf dışı eğitim etkinlikleri ile öğrencilerin başarılarının, argümantasyon becerilerinin ve çevre tutumlarının değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Samsun.
  • Demir, F. B., ve Oğuz Hacat, S. (2018). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının hak ve sorumluluk konusundaki sözlü argümantasyon durumlarının incelenmesi, Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 3(1), 68-82.
  • Doğan, S. (2019). Argümantasyon tabanlı etkinliklerin fen bilgisi öğretmen adaylarının yoğunluk, erime, donma ve kaynama noktası konularındaki başarılarına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Ecevit, T., ve Kaptan, F. (2019). Fen bilimleri öğretmen adaylarının argümantasyon destekli araştırma sorgulamaya dayalı öğretim yeterliklerinin geliştirilmesi, İlköğretim Online, 18(4), 2041-2062. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2019.639402
  • Eral, G., ve Vehid, H. E. (2013). Nicel verilerin yer aldığı bağımsız ve bağımlı gruplarda uygulanan istatistiksel yöntemler. Çocuk Dergisi, 13(4), 138-140. https://doi.org/10.5222/j.child.2013.138
  • Erduran, S., Guilfoyle, L., & Park, W. (2022). Science and religious education teachers’ view of argumentation and its teaching. Research in Science Education, 52, 655–673. https://doi.org/10.1007/s11165-020-09966-2
  • Fakhriyah, F., & Masfuah, S. (2021, Nisan). The analysis of the primary educational teacher department students' scientific argumentation skills and computational thinking skills. [In AIP Conference Proceedings]. 2331(1).
  • Farag, Y., Brand, C. O., Amidei, J., Piwek, P., Stafford, T., Stoyanchev, S., & Vlachos, A. (2023). Opening up minds with argumentation dialogues. https://doi.org/10.48550/arXiv.2301.06400
  • Feteris, E. T. (2017). Fundamentals of legal argumentation. Dordrecht, The Netherlands: Springer.
  • Frey, B. B., Ellis, J. D., Bulgren, J. A., Hare, J. C., & Ault, M. (2015). Development of a Test of Scientific Argumentation. Electronic Journal of Science Education, 19(4), 1-18.
  • Guilfoyle, L., Hillier, J., & Fancourt, N. (2023). Students’ argumentation in science, religious education, and interdisciplinary science-religious education scenarios. Research in Science & Technological Education, 41(2), 759–776. https://doi.org/10.1080/02635143.2021.1947223
  • Günel, M., Kıngır, S., ve Geban, Ö. (2012). Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme (ATBÖ) yaklaşımının kullanıldığı sınıflarda argümantasyon ve soru yapılarının incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37(164), 316-330.
  • Hasnunidah, N., Susilo, H., Irawati, M., & Suwono, H. (2020). Argumentation and critical thinking skills contribute to students’ concept understanding in different learning models. Journal of University Teaching & Learning Practice, 17(1), 6.
  • Hiğde, E., ve Aktamış, H. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının argümantasyon temelli fen derslerinin incelenmesi: Durum çalışması. İlköğretim Online, 16(1), 89-113. https://doi.org/10.17051/io.2017.79802
  • Jonassen, D. H., & Kim, B. (2010). Arguing to learn and learning to argue: Design justifications and guidelines. Educational Technology Research and Development, 58(4), 439–457. https://doi.org/10.1007/s11423-009-9143-8
  • Karaer, G. (2016). Fen laboratuarında sınıf öğretmeni adaylarına uygulanan argümantasyon ve proje tabanlı öğretim yöntemlerinin etkililiğinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Lin, S., & Mintzes, (2010). Learning argumentation skills through instruction in socioscientific issues: The effect of ebility level, International Journal of Science and Mathematics Education, 8, 993-1017. https://doi.org/10.1007/s10763-010-9215-6
  • McNeill, K. L. (2011). Elementary students’ views of explanation, argumentation, and evidence and their abilities to construct arguments over the school year. Journal of Research in Science Teaching, 48(7), 793–823. https://doi.org/10.1002/tea.20430
  • Mochales, R., & Moens, M. F. (2011). Argumentation mining. Artificial Intelligence and Law, 19(1), 1-22. Namdar, B., ve Salih, E. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının teknoloji destekli argümantasyona yönelik görüşleri, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 1384-1410. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.31178-338837
  • Noroozi, O., Banihashem, S. K., Biemans, H. J., Smits, M., Vervoort, M. T., & Verbaan, C. L. (2023). Design, implement, and evaluate an online supported peer feedback module to enhance students’ argumentative essay quality. Education and Information Technologies, 1-28. https://doi.org/10.1007/s10639-023-11683-y
  • Oral, B., ve Çoban, A. (2020). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Osborne, J., Erduran, S., & Simon, S. (2004). Enhancing the quality of argumentation in school science. Journal of Research in Science Teaching, 41(10), 994-1020. https://doi.org/10.1002/tea.20035
  • Parlan, P., Latifah, U., & Muntholib, M. (2020). Development and Implementation of Students' Scientific Argumentation Skills Test in Acid-Base Chemistry. Tadris: Jurnal Keguruan dan Ilmu Tarbiyah, 5(2), 179-190. http://dx.doi.org/10.24042/tadris.v5i2.6388
  • Perdana, R., Jumadi, J., & Rosana, D. (2019). Relationship between analytical thinking skill and scientific argumentation using PBL with ınteractive CK 12 simulation. International Journal on Social and Education Sciences, 1(1), 16-23.
  • Probosari, R. M., Fatma Widyastuti, S., & Suranto, B. A. P. (2017). Tracing the Development of Student’s Argumentation in Science Classroom: Knowledge Acquisition and Motivation. Advances in Social Science, Education, and Humanities Research (ASSEHR), 158, 545-551.
  • Rowland, A., Craig-Hare, J., Ault, M., Ellis, J., & Bulgren, J. (2017). Social media: How the next generation can practice argumentation. Educational Media International, 54(2), 99–111. https://doi.org/10.1080/09523987.2017.1362818
  • Saban, Y., Aydoğdu, B., ve Elmas, R. (2014). 2005 ve 2013 Fen bilgisi öğretim programlarının 4. ve 5. sınıf düzeylerinin bilimsel süreç becerileri açısından karşılaştırılması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(32), 62-85.
  • Schworm, S., & Renkl, A. (2007). Learning argumentation skills through prompts for self-explaining examples, Journal of Educational Psychology, 99(2), 285-296.
  • Seixas Mello, P., Cotta Natale, C., Marzin-Janvier, P., Vieira, L. Q., & Manzoni-de-Almeida, D. (2023). Inquiry-based learning in immunology: Analysis of scientific argument construction by undergraduate students in biological science and health care classes. Journal of Biological Education, 57(1), 68-82. https://doi.org/10.1080/00219266.2021.1877778
  • Soysal, Y. (2023). An exploration of the determinants of middle school students’ argument quality by classroom discourse analysis. Research in Science & Technological Education, 41(1), 343–371. https://doi.org/10.1080/02635143.2021.1908981
  • Türkoğuz, S., ve Cin, M. (2013). Argümantasyona dayalı kavram karikatürü etkinliklerinin öğrencilerin kavramsal anlama düzeylerine etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (35), 155-173.
  • Tümay, H., ve Köseoğlu, F. (2011). Kimya öğretmen adaylarının argümantasyon odaklı öğretim konusunda anlayışlarının geliştirilmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8(3), 105-119.
  • Ulu, C., ve Bayram, H. (2015). Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımına dayalı laboratuar etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin kavram öğrenmelerine etkisi: Yaşamımızdaki elektrik ünitesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(37), 61-75.
  • Wilson, C. D., Haudek, K. C., Osborne, J. F., Buck Bracey, Z. E., Cheuk, T., Donovan, B. M., Stuhlsatz, M. A. M., Santiago, M. M., & Zhai, X. (2023). Using automated analysis to assess middle school students' competence with scientific argumentation. Journal of Research in Science Teaching, 61, 38-69. https://doi.org/10.1002/tea.21864
  • Zohar, A., & Nemet, F. (2002). Fostering students’ knowledge and argumentation skills through dilemmas in human genetics, Journal of Research in Science Teaching, 39(1), 35-62. https://doi.org/10.1002/tea.10008
Toplam 40 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ayça Cirit Gül 0000-0003-4765-1153

Zeki Apaydın 0000-0002-6581-4828

Yayımlanma Tarihi 28 Mart 2024
Gönderilme Tarihi 17 Kasım 2023
Kabul Tarihi 10 Şubat 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Cirit Gül, A., & Apaydın, Z. (2024). Öğretmen Adaylarının Bilimsel Argümanları Sınıflama Düzeyleri. Eğitim Bilim Ve Araştırma Dergisi, 5(1), 1-28. https://doi.org/10.54637/ebad.1391976



         download   24218