Bu araştırmanın amacı, mağazalarda çalışan satış personelinin iş performansını ölçmede kullanılabilecek performans değerlendirme ölçeğinin geliştirilmesi ve geliştirilen ölçeğin psikometrik özelliklerinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 200 satış personeli oluşturmaktadır. Ölçeğin yapı geçerliği için açımlayıcı faktör analizi yapılmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonucuna göre ölçek, “Satışa Yönelik Bilgi, Beceri ve Kişisel Özellikler” ve “İş Yerine Uyum Özellikleri” olmak üzere iki alt boyuttan ve 31 maddeden oluşmaktadır. Ölçeğin Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı .96, test tekrar test güvenirlik katsayısı ise .88 bulunmuştur. İki faktör tarafından açıklanan toplam varyans % 50.36’dır.Ölçek ve alt boyutlarının Cronbach Alfa ve test tekrar test güvenirliklerine bakılmış ve ilk analizde bulunan değerlerle aralarında manidar bir değişiklik görülmemiştir. Bu bulgulara dayanarak, geliştirilen performans değerlendirme ölçeğinin; satış personelinin performansını ölçmede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir psikometrik araç olduğu sunucuna ulaşılmıştır
İnsan kaynakları Ölçek geliştirme Performans değerlendirme Geçerlik Güvenirlik
Performance evaluation is an essential aspect of personnel practices. It is used in
decision making to determine the position of employees in the organization, on promotion
and relegation in rank, termination of employment, salary arrangements, and training
programs (Glueck, 1982). The main purpose of performance evaluation is to determine the
contribution of an individual in achieving the organizational objectives of the human
resources department (Aktan, 1999). Data collected from performance evaluations is
extremely important for the manager, the employees and the firm's overall efficiency. The
success of performance evaluation studies and the methods of evaluation used greatly
depend on reliability and validity. From an examination of relevant literature and a series of
interviews with employees in the sector, it is clear that effective performance evaluation of
sales personnel is greatly needed. The aim of this study is to develop a performance
evaluation scale for sales personnel working in locations which market non-food goods and
determine its psychometric qualities. In addition to the main objective, the types of studies
to be carried out to evaluate the performance of the sales personnel have also been
investigated.
Human resources Scale development Performance evaluation Validity Reliability
Diğer ID | JA46AG48MK |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 2 |