Bu çalışmada, ilköğretim 6,7 ve 8.sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ve eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi, öğrenme stilleri açısından eleştirel düşünme eğiliminin farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında veriler 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Şırnak il merkezi, Cizre ve Silopi ilçelerinde bulunan ilköğretim okullarında öğrenim gören 687 öğrenciden toplanmıştır. Öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimlerini belirlemek için California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği, öğrenme stillerini tespit etmek için Kolb’un Öğrenme Stilleri Envanteri-III kullanılmıştır. İstatistiksel analizler olarak Mann-Whitney-U, Ki-Kare, Kruskal Wallis testleri, Spearman Korelasyon Katsayısı ve lineer regresyon analizi uygulanmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin %42,6’sı 6. sınıfa gitmekte, %47,6’sı ilçede yaşamakta ve yaşlarının ortanca değeri 13,0(1,0) yıldır. Öğrenciler sınıf düzeyine göre California Eleştirel Düşünme Ölçeği ve Kolb Öğrenme Stilleri Envanteri-III ile değerlendirildiğinde anlamlı düzeyde farklılıklar bulunmuştur(p<,05). Sonuç olarak öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerine ve eğilimlerine sahip olması yaşamın her alanına katkı sağlayacağı için öğrencilere eleştirel düşünme beceri ve eğilimlerinin kazandırılması ile birlikte öğrencilerin öğrenme stilinin belirlenerek buna yönelik öğretimin yapılması önemli bir gerekliliktir.
Eleştirel düşünme eleştirel düşünme eğilimi öğrenme öğrenme stilleri
In this study, it is aimed to evaluate the relationship between learning styles and critical thinking dispositions of 6th,7th and 8th-grade students, and to determine whether critical thinking tendencies differ in terms of learning styles. The study was carried out with the participation of 687 students attending secondary schools in Şırnak province, Cizre and Silopi districts in the 2018-2019 academic year. The California Critical Thinking Disposition Inventory was used to determine students' critical thinking dispositions, and Kolb's Learning Styles Inventory-III was used to determine learning styles. Mann-Whitney-U, Chi-square, Kruskal Wallis tests, Spearman Correlation Coefficient and linear regression analysis were used as statistical analyses. 42,6% of the students who participated in the research consisted of 6th-grade students, 47,6% of the students living in the district and the median value of the students age was 13,0(1,0) years. The students were evaluated by the California Critical Thinking Disposition Inventory and Kolb's Learning Styles Inventory-III according to gender and grade level and significant differences were found(p<,05). As a result, students' critical thinking skills and tendencies contribute to all areas of life, as well as gaining students' critical thinking skills and tendencies to determine the teaching style of students' learning style is an important requirement.
Critical thinking critical thinking disposition learning learning style
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Ocak 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 10 Sayı: 12 |
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi (MAKÜ-EBED), eğitim bilimleri, alan eğitimi ve öğretmen yetiştirme alanlarındaki gelişmeleri bilimsel bir zeminde paylaşarak bilime katkı sağlamayı amaçlayan ulusal, hakemli ve bilimsel bir dergidir. Dergimiz yılda bir kez çevrimiçi olarak yayımlanmakta olup, tüm makaleler açık erişim olarak sunulmaktadır