The design of the signal system is very important in
order to achieve feasibility values and to provide adequate performance in
rail transportation systems. The signaling system is designed to comply with
the highest safety requirements such as SIL4 (Safety Integrity Level) according
to European standard CENELEC. It is carried out with an uninterrupted exchange
of information between the on-board system and the equipment to guide the
operations for the enterprise. When designing the signaling system, the life of
the system is determined as minimum 30 years. Signaling system is used to
control train movement and to ensure train safety. In this study, simulation of
multi-vehicle signalization system with the help of matlab / simulink and the
design of the train timetable were performed. For the study, the results
obtained by simulating the signal system using the data of a rail system line
were evaluated on the graphs. With the help of simulation, train overlap
analysis is performed together with the frequency of travel analysis to
increase the performance and efficiency of the signal system.
Raylı ulaşım
sistemlerinde fizibilite değerlerinin yakalanabilmesi ve yeterli performansın
sağlanabilmesi açısından sinyal sisteminin tasarımı çok önemlidir.
Sinyalizasyon sistemi, Avrupa standardı CENELEC uyarınca SIL4 (Emniyet Bütünlük
Düzeyi) gibi en yüksek emniyet gereklilikleriyle uyumlu olacak şekilde dizayn
edilmektedir. İşletme için operasyonların yönlendirilmesi amacıyla araç üstü
sistem ile donanımlar arasında kesintisiz bir bilgi alışverişiyle
gerçekleştirilir. Sinyalizasyon sistemi tasarlanırken sistemin ömrü minimum 30
yıl olarak belirlenmektedir. Sinyalizasyon sistemi tren hareketini kontrol
etmek, tren güvenliğini sağlamak için kullanılmaktadır. Bu çalışmada
matlab/simulink yardımıyla çok-araçlı sinyalizasyon sisteminin simülasyonu ve
tren zaman çizelgesinin tasarımı yapılmıştır. Çalışma için bir raylı sistem
hattına ait veriler kullanılarak sinyal sisteminin benzetimi yapılarak elde
edilen sonuçlar grafikler üzerinden değerlendirilmiştir. Benzetim yardımıyla
tren çakışma analizi sefer sıklığı analizi ile birlikte yapılarak sinyal
sisteminin performansının ve verimliliğinin arttırılması hedeflenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Gönderilme Tarihi | 19 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 27 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Açık Dergi Erişimi (BOAI)
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.