Bu araştırmanın amacı 6 Şubat Kahramanmaraş merkezli deprem sonrası zorluklarla baş etmede destekleyici sınıf ortamı oluşturma adına sınıf öğretmenlerinin deneyimlerini öğrenmek ve öğretmenlerin uygulamalarını incelemektir. Araştırma nitel bir çalışma olup fenomenolojik desende yürütülmüştür. Araştırmanın katılımcılarını Isparta ilinin Eğirdir ilçesinde kadrolu olarak çalışmakta olan 10 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın katılımcıları amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolaylıkla bulunabilen örnekleme yöntemine göre belirlenmiştir, ayrıca ölçüt örnekleme yöntemine göre sınıfında depremzede öğrencisi bulunan sınıf öğretmenleri seçilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır, verilerin analizinde ise içerik analizi tercih edilmiştir. Araştırmanın sonucunda deprem doğal afeti sonrası sınıf ortamının depremzede öğrencinin uyumu için oldukça önemli olduğu anlaşılmıştır, bu konuda sınıf öğretmenlerinin daha profesyonel bir eğitime ihtiyaçlarının olduğu tespit edilmiştir. Depremzede öğrencilerin sınıfta geçirdikleri süre boyunca maddi-manevi ihtiyaçlarının karşılanmaya çalışıldığı görülmüştür. Depremzede öğrencileri sınıfa adapte ederken sınıf öğretmenlerinin her zaman kullandıkları yöntemlerin dışında çok farklı çalışmalar yapmadıkları, öğrencilere normal şekilde davranarak rutin eğitimlerine devam ettikleri ortaya çıkmıştır.
Eğirdir İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
The aim of this research is to learn the experiences of the classroom teachers and to examine the practices of the teachers in order to create a supportive classroom environment in coping with the difficulties after the 6 February Kahramanmaraş-centered earthquake. The research is a qualitative study and was carried out in a phenomenological pattern. The participants of the research are 10 primary school teachers working as permanent staff in Eğirdir district of Isparta province. The participants of the study were determined according to the sampling method, which can be easily found among the purposive sampling methods, and also, according to the criterion sampling method, classroom teachers who had earthquake victim students in their class were selected. Semi-structured interview forms were used as data collection tool in the research, and content analysis was preferred in the analysis of the data. As a result of the research, it has been understood that the classroom environment after a natural disaster such as an earthquake is very important for the adaptation of the earthquake victim students, and it has been determined that the classroom teachers need more professional training in this regard. It has been observed that the material and moral needs of the earthquake survivors were tried to be met during the time they spent in the classroom. It has been revealed that while adapting the earthquake survivors to the classroom, the classroom teachers do not do much different work than the methods they always use, and they continue their education by treating the students in their normal routines.
Natural Disaster Earthquake Crisis Supportive Classroom Environment
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İlköğretim, Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 15 Kasım 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 8 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 15 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 2 |