Bu araştırmada 5., 6. ve 7. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitaplarındaki tarih konularının 20. yüzyıl tarih yazımına yön veren Annales Ekolü çerçevesinde incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Bu kapsamda 5., 6. ve 7. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitaplarında yer alan tarih konularının Annales Ekolü çerçevesinde coğrafya, ekonomi, sosyoloji, antropoloji, arkeoloji, psikoloji, felsefe, hukuk ve edebiyat gibi sosyal bilimler ile ilişkili olarak ele alınıp alınmadığı incelenmiş, söz konusu sosyal bilimlerle ilgili bulunan ilişkilendirmeler tespit edilmiştir. 5. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabında tarih konuları ele alınırken, coğrafya, siyaset, arkeoloji, sosyoloji, antropoloji, ekonomi, hukuk ve edebiyattan yararlanıldığı; 6. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabında yer alan tarih konuları ele alınırken, coğrafya, sosyoloji, antropoloji, ekonomi, din, felsefe, siyaset ve edebiyattan yararlanıldığı; 7. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabında yer alan tarih konuları ele alınırken de siyaset, coğrafya, ekonomi, sosyoloji, hukuk, antropoloji ve edebiyattan yararlanıldığı görülmüştür. Araştırmanın sonucunda 5., 6. ve 7. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitaplarındaki tarih konularının ağırlıklı olarak coğrafya, sosyoloji, antropoloji, ekonomi, edebiyat, siyaset bilimi ile ilişkilendirilerek aktarıldığı bunun yanı sıra din ve felsefe bilimleri ile kısmen ilişkilendirme yapıldığı, psikoloji ile de herhangi bir ilişkilendirme yapılmadığı tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Bilgiler Eğitimi |
Bölüm | İnceleme Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 24 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 2 |