Öğretmenlerin etkili bir şekilde teknolojiyi kullanabilmesi, öğretim süreçlerini daha ilgi çekici bir hâle getirmenin yanı sıra, öğrencilerin bireysel öğrenme ihtiyaçlarına uygun materyaller geliştirmelerine de imkân tanır. Bu durum, öğrencilerin ilgi ve motivasyonlarını artırarak başarılarını olumlu yönde etkiler. Aynı zamanda onların 21. yüzyıl becerileri ile donatılmalarına önemli ölçüde yardımcı olur. Dolayısıyla öğretmenlerin teknoloji yeterliliği, yalnızca bireysel bir beceri olarak değil, aynı zamanda öğrenci başarısını ve eğitim kalitesini doğrudan etkileyen bir unsur olarak görülebilir. Bu araştırmada öğretmenlerin teknoloji yeterliliği öz-değerlendirme algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda 2024-2025 eğitim-öğretim yılında bir ilimizde görev yapan 207 öğretmene “Teknoloji Öz-Değerlendirme Ölçeği” uygulanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Teknoloji yeterliliği öz-değerlendirme algılarına ilişkin görüşlerinin “cinsiyet”, “eğitim düzeyi”, “bilgisayar ve mobil cihaz başında geçirdiği süre” özelliklerine göre anlamlı farklılık göstermediği, “okul kademesi” değişkenine göre ise anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Farklı öğretim kademelerindeki öğrencilerin teknolojiye yönelik ihtiyaçlarının göz ardı edilmemesi gerektiği vurgulanmıştır. Araştırma, eğitim sisteminin güçlü bir teknolojik temele dayalı olarak şekillendirilmesine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Bu kapsamda, öğretmenlerin teknoloji yeterliliklerini artırmaya yönelik uygulama odaklı ve sürekli eğitim programları, okul içi dijital destek ve rehberlik, teknoloji entegrasyonu eğitimleri, eş mentorluk programları gibi öneriler geliştirilmiştir.
Teknoloji yeterliliği eğitimde teknoloji kullanımı 21. Yüzyıl öğrenmeleri öz-değerlendirme.
FÜBAP
EF.24.12
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Öğretim Teknolojileri |
Bölüm | Aralık 2024, 8(2) |
Yazarlar | |
Proje Numarası | EF.24.12 |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 11 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2 |
SOBIAD
http://dergipark.org.tr