Bu araştırma, öğretmen adaylarının duygusal motivasyonel
geri bildirim mesajları hakkında görüşlerinin alınarak geri bildirim hakkında
derinlemesine bilgi edinmeyi amaçlamaktadır. 2017-2018 öğretim yılında, 14
öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiş nitel bir çalışmadır. Veriler, açık uçlu
ve karşılaştırmalı sorulardan oluşan anket yardımıyla toplanmış olup, içerik
analiziyle bulgulara eşilmiştir. Bulgulara göre; öğretmen adayları geri
bildirimi; motivasyon artırıcı ve öğrenme sürecinin devamı olması özellikleri
ile değerlendirme aracı olarak gördüklerini ifade etmişlerdir. Motivasyonel
geri bildirim mesajlarının motive edici ve açıklayıcı olmasını olumlu,
mesajların ciddi/resmi ve sade olmasını ise olumsuz bulduklarını
belirtmişlerdir. Duygusal motivasyonel geri bildirimi ise; etkili, vurgulu
dikkat çekici, motive edici, samimi, duygusal etkilere sahip olma ve bireysel
mesaj etkisi sunması özellikleriyle olumlu, karmaşık yapıda olması, odaklama
sorunu yaşatması ve mesajın okunması sırasında gözlerinin farklı uyaranlar nedeniyle
yorulması yönüyle olumsuz buldukları görülmüştür. Çalışma bulgularının geri
bildirim alanındaki araştırmalara yol gösterici olacağı düşünülmektedir.
duygusal motivasyonel geri bildirim nitel araştırma öğretmen adayı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2 |