Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Education Bag: Development of a social web site which presents Web 2.0 tools in a categorical way

Yıl 2018, Cilt: 19 Sayı: 2, 505 - 533, 29.12.2018
https://doi.org/10.12984/egeefd.437670

Öz

According to the scope of 21st
century educators standards, developing technologies and to facilitate the
adaptation of teachers candidates in changing learning environments, the
purpose of the study is to design a social website which categorizes Web 2.0
tools considering to their functionality and to evaluate usability of the web
site with all peers including researchers, web programmers, content developer
pre-service teachers. During the study, a web site, is the first web site developed
in Turkish, which categorizes Web 2.0 tools according to their functionality
and which, gathers all Web 2.0 tools with their general overviews and
descriptions of how to use them, which all peers in education can share their
experiences and collaborate with different teachers across the country,
evaluating the usability of web site with all peers in study and collaborating
with all peers in study, was developed. The usability of it was evaluated by
all peers views and using “Web Site Usability Scale”. The web site, its score
of usability is above mid-level and it gained positive feedbacks after
introduction by different ways, is broadcast at
http://egitimcantasi.com/ link. 

Kaynakça

  • Atıcı, B. ve Yıldırım, S. (2010). Web 2.0 uygulamalarının e-öğrenmeye etkisi. Akademik Bilişim, 10, Ss. 10-12.
  • Çoklar, A. N. (2008). Öğretmen adaylarının eğitim teknolojisi standartları ile ilgili özyeterliklerinin belirlenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Erişti, B. (2010). Eğitimde dönüşümler. H. F. Odabaşı, (Ed.), Bilgi ve iletişim teknolojileri ışığında dönüşümler içinde (Ss. 1-18). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Genç, Z. (2010). Web 2.0 yeniliklerinin eğitimde kullanımı: Bir Facebook eğitim uygulama örneği. Akademik Bilişim’10 - XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri. Muğla Üniversitesi.
  • Gündüz, Ş. ve Odabaşı, F. (2004). Bilgi çağında öğretmen adaylarının eğitiminde öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin önemi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(1), 43-48.
  • Horzum, M. B. (2007). Web tabanlı yeni öğretim teknolojileri: Web 2.0 araçları. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 6(12), 99-121.
  • Ilgaz, H. ve Usluel, Y. (2011). Öğretim sürecine bit entegrasyonu açısından öğretmen yeterlikleri ve mesleki gelişim. Journal of Educational Sciences & Practices, 10(19), 87-106.
  • ISTE Standards-T. (2008). ISTE standards: Teachers. http://www.iste.org/docs/pdfs/20-14_ISTE_Standards-T_PDF.pdf adresinden 10.02.2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Karaman, S., Yıldırım, S. ve Kaban, A. (2008). Öğrenme 2.0 yaygınlaşıyor: Web 2.0 uygulamalarının eğitimde kullanımına ilişkin araştırmalar ve sonuçları. inet-tr’08, 35.
  • KERIS (2012). Adapting education to the information age. Korea: Diplannetwok, http://english.keris.or.kr/whitepaper/WhitePaper_eng_2012.pdf adresinden 3.02.2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Keser, H. (2005). İnsan-bilgisayar etkileşimi ve sağlığa etkisi. Ankara:Nobel Yayınevi
  • Kılıç, E. ve Güngör, Z. (2006). Web site tasarımlarında kullanılabilirlik değerlendirme yöntemlerinin önemi. Akademik Bilişim Konferansı.
  • Kılıç Çakmak, E., Güneş, E., Çiftci, S ve Tahsin, M. (2011). Web sitesi kullanılabilirlik ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik, güvenirlik analizi ve uygulama sonuçları. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1(2), 31-40.
  • McLoughlin, C. ve Lee, M. J. (2007). Social software and participatory learning: pedagogical choices with technology affordances in the Web 2.0 era. In ICT: Providing choices for learners and learning. Proceedings ascilite Singapore 2007, Ss. 664-675.
  • Mısırlı, Z.A. (2013). Ortaokul öğrencilerinin eğitim teknolojileri standartlarına ilişkin yeterliklerinin incelenmesi. Yayınlanmamış doktora tezi. Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Minocha, S. ve Roberts, D. (2008). Social, usability, and pedagogical factors influencing students' learning experiencies with wikis and blogs. Pragmatics & Cognition, 16(2), 272-306.
  • National Research Council. (2006). ICT fluency and high schools: A workshop summary. Washington, D.C. The National Academies Press.
  • Orhan, D., Kurt, A. A., Ozan, Ş., Vural, S. S. ve Türkan, F. (2014). Ulusal eğitim teknolojisi standartlarına genel bir bakış. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1), 65-79.
  • Özmen, F., Aküzüm, C., Sünkür, M. ve Baysal, N. (2011). Functionality of social networking sites. 6th International Advanced Technologies Symposium, Ss. 16-18.
  • Seferoğlu, S.S. (2009). İlköğretim okullarında teknoloji kullanımı ve yöneticilerin bakış açıları. Akademik Bilişim 2.
  • Şıklar, E. ve Özdemir, A. (Eds.). (2013). İstatistik-II. Ankara: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • The Design-Based Research Collective. (2003). Design-based research: An emerging paradigm for educational inquiry. Educational Researcher, 32(1), 5-8.
  • Uçak, N. Ö. ve Çakmak, T. (2009). Web sayfası kullanılabilirliğinin ölçülmesi: Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü web sayfası örneği. Türk kütüphaneciliği, 23(2), 278-298.
  • Wang, F. ve Hannafin, M. (2005). Design-based research and technology-enhanced learning environments. Educational Technology, Research and Development, 53(4), 5–2.

Eğitim Çantası: Web 2.0 araçlarını kategori bazlı sunan sosyal bir web sitesinin geliştirilmesi

Yıl 2018, Cilt: 19 Sayı: 2, 505 - 533, 29.12.2018
https://doi.org/10.12984/egeefd.437670

Öz

Bilgi
çağı olarak adlandırılan içinde bulunduğumuz dönemde toplum yapısı değişmiş ve
değişen bu yapıyla birlikte bireylerin sahip olmaları gereken nitelikler de
değişmeye başlamıştır. Gelişen teknolojilerin başında ise Web 2.0 araçları
gelmektedir. Teknolojinin akıllı telefonlar, tablet bilgisayarlar, etkileşimli
tahtalar aracılığıyla kullanılması Web 2.0 araçlarının önemini arttırmaktadır.
Bu doğrultuda çalışmanın amacı, 21. yy öğrenen özellikleri ve hızlı gelişen
teknolojiler çerçevesinde, değişen öğrenme ortamlarına öğretmen adaylarının
uyum sağlamalarını kolaylaştırmak için Web 2.0 araçlarını kategori bazlı sunan
sosyal bir web sitesinin hazırlanması ve tüm paydaşlar (araştırmacılar,
yazılımcılar ve içerik geliştirici öğretmen adayları) ile birlikte sitenin
kullanılabilirliğinin değerlendirilmesidir. Araştırma süresi içerisinde tanıtımı
gerçekleştirilebilen Web 2.0 araçlarını toplayarak kategori bazlı sunan, Web
2.0 araçlarının bir bütün olarak tanıtımının ve nasıl kullanıldığının
anlatıldığı ilk Türkçe web sayfası olan, eğitimle ilgilenen tüm paydaşların
deneyimlerini aktarabileceği ve farklı eğitimciler ile işbirliğine dayalı
çalışabileceği sosyal bir web sayfası geliştirilmiştir. Web sayfasının
kullanılabilirliği tüm paydaşların görüşleri ve “Web Sitesi Kullanılabilirlik
Ölçeği” ile test edilmiştir. Analiz sonucunda orta düzeyin üzerinde bir
kullanılabilirlik puanına sahip olduğu ortaya çıkarılan ve çeşitli yollarla
tanıtımının sağlanması ile olumlu geri bildirimler alan web sayfası
http://egitimcantasi.com/
adresinde yayındadır. Sayfa aktif olarak kullanılmaya devam etmektedir.

Kaynakça

  • Atıcı, B. ve Yıldırım, S. (2010). Web 2.0 uygulamalarının e-öğrenmeye etkisi. Akademik Bilişim, 10, Ss. 10-12.
  • Çoklar, A. N. (2008). Öğretmen adaylarının eğitim teknolojisi standartları ile ilgili özyeterliklerinin belirlenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Erişti, B. (2010). Eğitimde dönüşümler. H. F. Odabaşı, (Ed.), Bilgi ve iletişim teknolojileri ışığında dönüşümler içinde (Ss. 1-18). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Genç, Z. (2010). Web 2.0 yeniliklerinin eğitimde kullanımı: Bir Facebook eğitim uygulama örneği. Akademik Bilişim’10 - XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri. Muğla Üniversitesi.
  • Gündüz, Ş. ve Odabaşı, F. (2004). Bilgi çağında öğretmen adaylarının eğitiminde öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin önemi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(1), 43-48.
  • Horzum, M. B. (2007). Web tabanlı yeni öğretim teknolojileri: Web 2.0 araçları. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 6(12), 99-121.
  • Ilgaz, H. ve Usluel, Y. (2011). Öğretim sürecine bit entegrasyonu açısından öğretmen yeterlikleri ve mesleki gelişim. Journal of Educational Sciences & Practices, 10(19), 87-106.
  • ISTE Standards-T. (2008). ISTE standards: Teachers. http://www.iste.org/docs/pdfs/20-14_ISTE_Standards-T_PDF.pdf adresinden 10.02.2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Karaman, S., Yıldırım, S. ve Kaban, A. (2008). Öğrenme 2.0 yaygınlaşıyor: Web 2.0 uygulamalarının eğitimde kullanımına ilişkin araştırmalar ve sonuçları. inet-tr’08, 35.
  • KERIS (2012). Adapting education to the information age. Korea: Diplannetwok, http://english.keris.or.kr/whitepaper/WhitePaper_eng_2012.pdf adresinden 3.02.2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Keser, H. (2005). İnsan-bilgisayar etkileşimi ve sağlığa etkisi. Ankara:Nobel Yayınevi
  • Kılıç, E. ve Güngör, Z. (2006). Web site tasarımlarında kullanılabilirlik değerlendirme yöntemlerinin önemi. Akademik Bilişim Konferansı.
  • Kılıç Çakmak, E., Güneş, E., Çiftci, S ve Tahsin, M. (2011). Web sitesi kullanılabilirlik ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik, güvenirlik analizi ve uygulama sonuçları. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1(2), 31-40.
  • McLoughlin, C. ve Lee, M. J. (2007). Social software and participatory learning: pedagogical choices with technology affordances in the Web 2.0 era. In ICT: Providing choices for learners and learning. Proceedings ascilite Singapore 2007, Ss. 664-675.
  • Mısırlı, Z.A. (2013). Ortaokul öğrencilerinin eğitim teknolojileri standartlarına ilişkin yeterliklerinin incelenmesi. Yayınlanmamış doktora tezi. Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Minocha, S. ve Roberts, D. (2008). Social, usability, and pedagogical factors influencing students' learning experiencies with wikis and blogs. Pragmatics & Cognition, 16(2), 272-306.
  • National Research Council. (2006). ICT fluency and high schools: A workshop summary. Washington, D.C. The National Academies Press.
  • Orhan, D., Kurt, A. A., Ozan, Ş., Vural, S. S. ve Türkan, F. (2014). Ulusal eğitim teknolojisi standartlarına genel bir bakış. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1), 65-79.
  • Özmen, F., Aküzüm, C., Sünkür, M. ve Baysal, N. (2011). Functionality of social networking sites. 6th International Advanced Technologies Symposium, Ss. 16-18.
  • Seferoğlu, S.S. (2009). İlköğretim okullarında teknoloji kullanımı ve yöneticilerin bakış açıları. Akademik Bilişim 2.
  • Şıklar, E. ve Özdemir, A. (Eds.). (2013). İstatistik-II. Ankara: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • The Design-Based Research Collective. (2003). Design-based research: An emerging paradigm for educational inquiry. Educational Researcher, 32(1), 5-8.
  • Uçak, N. Ö. ve Çakmak, T. (2009). Web sayfası kullanılabilirliğinin ölçülmesi: Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü web sayfası örneği. Türk kütüphaneciliği, 23(2), 278-298.
  • Wang, F. ve Hannafin, M. (2005). Design-based research and technology-enhanced learning environments. Educational Technology, Research and Development, 53(4), 5–2.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Derya Orhan Göksün

Ozan Filiz

Adile Aşkım Kurt

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Orhan Göksün, D., Filiz, O., & Kurt, A. A. (2018). Eğitim Çantası: Web 2.0 araçlarını kategori bazlı sunan sosyal bir web sitesinin geliştirilmesi. Ege Eğitim Dergisi, 19(2), 505-533. https://doi.org/10.12984/egeefd.437670