According to the scope of 21st
century educators standards, developing technologies and to facilitate the
adaptation of teachers candidates in changing learning environments, the
purpose of the study is to design a social website which categorizes Web 2.0
tools considering to their functionality and to evaluate usability of the web
site with all peers including researchers, web programmers, content developer
pre-service teachers. During the study, a web site, is the first web site developed
in Turkish, which categorizes Web 2.0 tools according to their functionality
and which, gathers all Web 2.0 tools with their general overviews and
descriptions of how to use them, which all peers in education can share their
experiences and collaborate with different teachers across the country,
evaluating the usability of web site with all peers in study and collaborating
with all peers in study, was developed. The usability of it was evaluated by
all peers views and using “Web Site Usability Scale”. The web site, its score
of usability is above mid-level and it gained positive feedbacks after
introduction by different ways, is broadcast at http://egitimcantasi.com/ link.
education bag Web 2.0 tools usability instructional technologies
Bilgi
çağı olarak adlandırılan içinde bulunduğumuz dönemde toplum yapısı değişmiş ve
değişen bu yapıyla birlikte bireylerin sahip olmaları gereken nitelikler de
değişmeye başlamıştır. Gelişen teknolojilerin başında ise Web 2.0 araçları
gelmektedir. Teknolojinin akıllı telefonlar, tablet bilgisayarlar, etkileşimli
tahtalar aracılığıyla kullanılması Web 2.0 araçlarının önemini arttırmaktadır.
Bu doğrultuda çalışmanın amacı, 21. yy öğrenen özellikleri ve hızlı gelişen
teknolojiler çerçevesinde, değişen öğrenme ortamlarına öğretmen adaylarının
uyum sağlamalarını kolaylaştırmak için Web 2.0 araçlarını kategori bazlı sunan
sosyal bir web sitesinin hazırlanması ve tüm paydaşlar (araştırmacılar,
yazılımcılar ve içerik geliştirici öğretmen adayları) ile birlikte sitenin
kullanılabilirliğinin değerlendirilmesidir. Araştırma süresi içerisinde tanıtımı
gerçekleştirilebilen Web 2.0 araçlarını toplayarak kategori bazlı sunan, Web
2.0 araçlarının bir bütün olarak tanıtımının ve nasıl kullanıldığının
anlatıldığı ilk Türkçe web sayfası olan, eğitimle ilgilenen tüm paydaşların
deneyimlerini aktarabileceği ve farklı eğitimciler ile işbirliğine dayalı
çalışabileceği sosyal bir web sayfası geliştirilmiştir. Web sayfasının
kullanılabilirliği tüm paydaşların görüşleri ve “Web Sitesi Kullanılabilirlik
Ölçeği” ile test edilmiştir. Analiz sonucunda orta düzeyin üzerinde bir
kullanılabilirlik puanına sahip olduğu ortaya çıkarılan ve çeşitli yollarla
tanıtımının sağlanması ile olumlu geri bildirimler alan web sayfası http://egitimcantasi.com/
adresinde yayındadır. Sayfa aktif olarak kullanılmaya devam etmektedir.
eğitim çantası Web 2.0 araçları kullanılabilirlik öğretim teknolojileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 19 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile yayımlanmıştır.