BibTex RIS Kaynak Göster

The Prospective Teachers Relationship Between Among Attitude towards Mathematics Learning and Study Strategies and Achievement

Yıl 2004, Cilt: 5 Sayı: 2, - , 01.08.2004

Öz

-

ÖĞRETMEN ADAYLARININ MATEMATİĞE YÖNELİK TUTUMLARI ÖĞRENME VE DERS ÇALIŞMA STRATEJİLERİ İLE BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 2004, Cilt: 5 Sayı: 2, - , 01.08.2004

Öz

t Araştırmanın amacı matematiğe yönelik tutum ile öğrenme ve ders çalışma stratejileri ve başarı arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır İlişkisel tarama modelindeki bu araştırmanın örneklemini Buca Eğitim Fakültesi nden 53 9 n=185 u kız ve 46 1 n=158 i erkek olmak üzere toplam 343 öğrenci oluşturmuştur Araştırmada veri toplama aracı olarak; Baykul 1990 tarafından geliştirilen ve güvenilirlik katsayısı = 96 olan Matematiğe Yönelik Tutum Ölçeği ile Wenstein 1987 tarafından geliştirilen ve Köymen 1990 tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışmaları gerçekleştirilen Öğrenme ve Ders Çalışma Stratejileri Envanteri ile 6 soruluk kişisel bilgi formu uygulanmıştır Öğrencilerin başarı notları Öğrenci İşleri Bürosundan alınmıştır Veriler ANOVA t Scheffe ve Tukey testleri kullanılarak analiz edilmiştir Pearson korelasyon katsayısı hesaplanmış ve Stepwise regresyon analizi yapılmıştır Eldeki çalışma matematiğe yönelik tutumun cinsiyete göre farklılaşmazken öğrencilerin bölümleri ve bölümlerinden memnun olma durumları açısından anlamlı bir farklılık olduğunu ortaya koymuştur Bunun yanı sıra öğrencilerin öğrenme ve ders çalışma stratejilerinin diğer bağımsız değişkenlere göre anlamlı bir değişim oluşturduğu saptanmıştır Araştırma sonuçları; öğretmen adaylarının matematiğe yönelik tutumlarının pozitif ve yüksek öğrenme ve çalışma stratejilerinin ise tutum motivasyon ve test stratejileri dışında yeterli bulunduğunu ortaya koymuştur

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Neşe Başer Bu kişi benim

A Seda Saracaloğlu

Güneş Yavuz Bu kişi benim

Serkan Narlı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Başer, N., Saracaloğlu, A. . S., Yavuz, G., Narlı, S. (2004). ÖĞRETMEN ADAYLARININ MATEMATİĞE YÖNELİK TUTUMLARI ÖĞRENME VE DERS ÇALIŞMA STRATEJİLERİ İLE BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Ege Eğitim Dergisi, 5(2).