Ege Tıp Bilimleri Dergisi (ISSN 2636-851X)' nin amacı tıp bilimleri alanında literatüre katkı sağlayacak orjinal makalelerin okuyuculara ulaştırılmasıdır.
Ege Tıp Bilimleri Dergisi, ulusal hakemli bir dergi olup, yılda üç sayı olarak yayınlanır. Dergi; tüm tıp alanlarıyla ilgili nitelikli klinik ve deneysel araştırmaları, olgu sunumlarını ve editöre mektupları yayımlar.
Ege Tıp Bilimleri Dergisi, bilimsel yayınlara açık erişim sağlar. Dergi basımından hemen sonra, makalelerin tam metinlerine ücretsiz ulaşılabilir. Yazarlardan makale yayımı için herhangi bir ücret talep edilmez.
Ege Tıp Bilimleri Dergisi, makalelerin Atıf-Gayri Ticari-Aynı Lisansla Paylaş 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-SA 4.0) lisansına uygun bir şekilde paylaşılmasına izin verir.
Dergide yayımlanmak üzere gönderilen yazıların daha önce başka bir yerde yayımlanmamış olması ya da gönderim zamanında başka bir derginin incelemesi altında olmaması gerekir.
Daha önce kongrelerde sunulmuş çalışmalar, bu durum belirtilmek koşuluyla kabul edilir. Makale, yazar(lar)ın daha önce yayımlanmış bir yazısındaki konuların bir kısmını içeriyorsa bu durum belirtilmeli ve yeni yazı ile birlikte önceki makalenin bir kopyası da Yayın Bürosu’na gönderilmelidir.
Dergiye gönderilen tüm yazılar iThenticate programı ile taranır. Editör ya da Yayın Kurulu Üyesi, yayın koşullarına uymayan yazıları yayınlamamak, düzeltmek üzere yazar(lar)a geri göndermek, biçimce düzenlemek veya reddetmek yetkisine sahiptir. Editör ya da Yayın Kurulu Üyesi, uygun gördüğü yazıyı incelenmek üzere danışman(lar)a gönderir. Gerekli olduğu durumlarda, yazar(lar)dan düzeltme istenebilir. Yazardan düzeltme istenmesi, yazının yayımlanacağı anlamına gelmez. Bu düzeltmelerin en geç 30 gün içinde tamamlanıp dergiye gönderilmesi gereklidir. Aksi halde yeni başvuru olarak değerlendirilir. Sorumlu yazara yazının kabul veya reddedildiğine dair bilgi verilir.
Dergide yayımlanan yazıların etik, bilimsel ve hukuki sorumluluğu yazar(lar)a ait olup Editör ve Yayın Kurulu üyelerinin görüşlerini yansıtmaz.
Dergide yayımlanması kabul edilse de edilmese de, yazı materyali yazarlara geri verilmez. Dergide yayımlanan yazılar için telif hakkı ödenmez.
Ege Tıp Bilimleri Dergisi (ISSN 2636-851X), Temel Tıp Bilimleri, Klinik bilimler ve diğer sağlık alanlarından gelen orijinal araştırmalar, davetli yazılar, derleme, olgu sunumları, teknik raporlar, editöre mektup türlerinde hazırlanmış bilimsel yazıları yayınlamaktadır.
Ege Tıp Bilimleri Dergisi, uluslararası hakemli bir dergidir.
"Makale Künye" dosyasını buraya tıklayarak indirebilirsiniz.
Örnek Makale Künye dosyasını incelemek için buraya tıklayınız.
Orijinal Araştırma dosya taslağını indirmek için buraya tıklayınız
Derleme-Review dosya taslağını indirmek için buraya tıklayınız.
Olgu sunumu dosya taslağını indirmek için buraya tıklayınız.
EndNote Referanslar-Kaynaklar Hazır Şablonunu indirmek için buraya tıklayınız.
Derginin Yazı Dili
Yazarlık Kriterleri
Etik Sorumluluk
Makalenin Hazırlanması
Her biri ayrı sayfada yazılmak üzere;
Yazının Başlığı
Özetler
Anahtar Sözcükler
Metin
Kaynaklar
Dergilerdeki yazılar
Henüz yayınlanmamış online makale
Kitap
Kitap bölümü
İnternet makalesi
Web Sitesi
Açıklamalar
Tablolar
Şekiller
Ölçümler ve Kısaltmalar
Ege Tıp Bilimleri Dergisi, Uşak Cerrahi Derneği' nin, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık alanındaki bilimsel niteliklere sahip çalışmaları yayınlamayı amaçlayan elektronik dergisidir. Yayın hayatına Temmuz 2018 yılında başlayan dergi, dörder aylık periyodlar ile yılda 3 sayı olarak basılmaktadır.
Ege Tıp Bilimleri Dergisi'nin yayın süreci, bilimsel yöntemlere dayanan bilginin tarafsız bir biçimde üretilmesi, geliştirilmesi, sunulmasını ve uluslararası düzeyde paylaşılmasını esas alır.
Dergimiz yansız olarak bilimsel yöntemlerin uygulanmasını esas alan yayın politakası gereğince "Hakemli" dergi özelliğinde yapılandırılmış açık erişimli bir dergidir. Editörler, Hakemler, Yazarlar ve tüm paydaşları tarafından etik ilkelere uygun bilimsel üretimin gerçekleştirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Ege Tıp Bilimleri Dergisi yayın etiği ve açık erişim politikası, Yayın Etiği Komitesi (Committee on Publication Ethics, COPE) kurallarını benimsemiştir. Yine COPE Dergi Editörleri için İyi Uygulama Klavuzları ve Davranış Kuralları (COPE Best Practice Guidelines for Journal Editors) tüm editörlerler ve bilimsel kurul tarafından benimsenmiştir.
TÜBİTAK ULAKBİM tarafından geliştirilen ve bir bibliyografik / tam metin bir veri tabanı olan TR Dizin, tarafından tavsiye edilen Etik kurallarla ilgili kriterler gereğince;
"Etik kurul izni gerektiren çalışmalarda, gerekli izinlerin alındığına dair izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi" gerekmektedir. Dergimizde değerlendirmeye alınacak olan makalelerde de etik kurul izni alındığının makalede belirtilmiş olması gerekmektedir. İzinlerin hangi kurumdan, hangi tarihte ve hangi karar veya sayı numarası ile alındığı açıkça sunulmalıdır.
Etik kurul izni gerektiren çalışmalar aşağıdaki gibi özetlenmiştir;
-Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar,
-İnsan ve hayvanların (materyal/veriler dahil) deneysel ya da diğer bilimsel amaçlarla kullanılması,
-İnsanlar üzerinde yapılan klinik araştırmalar,
-Hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalar,
-Kişisel verilerin korunması kanunu gereğince retrospektif çalışmalar.
Yayıncının Etik Sorumlukları
Ege Tıp Bilimleri Dergisi’nin yayıncısı olan Uşak Cerrahi Derneği, kamu yararını gözeten ve kâr amacı gütmeyen bir dernektir. Bu kapsamda derginin yayın sürecinin herhangi bir aşamasında veya makale yayınlandıktan sonra hiçbir yazardan değerlendirme ve basım ücreti veya bağış talep edilemez.
Ege Tıp Bilimleri Dergisi Editörler Kurulu’nu, dergi için herhangi bir çıkar gözetmeksizin çalışmayı taahhüt etmiş olan bilimsel rüştünü ispat etmiş akademisyenler oluşturur. Editörler Kurulu üyeleri, sağlık bilimlerinin bilim dalları gözetilerek süre gözetmeksizin görevlendirilir. Baş editör veya editörler kurulu, makalenin alanına göre, gerekli olduğunda Editörler Kurulu üyesi olmayan akademisyenlere de alan editörü veya yardımcı editör olarak incelemesi için makale gönderebilir.
Editör değerlendirilmek üzere gönderilen bir makalenin öncelikle yayın etiğe uygunluğunu değerlendirir ve yazının bilimsel önemini, özgünlüğünü, bilimsel geçerliliğini ve konunun derginin alanına uygunluğunu inceleyerek, yazıyı alan editörlerine veya hakemlere iletir. Yazı hakkında olumsuz bir durum varlığında, değerlendirmeye almadan yazıyı "ret" etme veya yazara geri gönderme hakkını kullanabilir. Editör, konuya hâkim akademisyenler arasından hakem seçilmesinden, hakemlerin yazarlara ve yazarların kurumlarına "kör" kalmasından, hakem özellikle talep etmediği müddetçe yazarların hakemlere "kör" kalmasından sorumludur. Hakemlerin talep ettiği düzeltmelerin yazara açıklayıcı ve kibar bir dil ile sunulmasından sorumludur. Hakemlerin “makale değerlendirme formu” kapsamında hakem değerlendirmelerini veya özel (istatistiksel inceleme vb.) değerlendirilmelerin etik bir şekilde sürdürülmesinden ve makalelerin bilimsel olarak üst seviyelerde hazırlanmasında yazarlara katkı sağlamaktan sorumludur.
Hakemlerin Etik Sorumlulukları
Ege Tıp Bilimleri Dergisi makale değerlendirme sürecinde "kör" hakemlik uygulaması gereğince hakemler yazarlar ile doğrudan iletişim kuramazlar.
Öncelikle makale değerlendirme formları olmak üzere, metin üzerinde belirtilen notlar ile düzeltme istemleri "Dergipark" yönetim sistemi üzerinden editörlere iletilir. Bu düzeltmeler makalenin olumlu ve olumsuz özelliklerini Editöre sunacak şeklide hazırlanmalıdır. Hakemler atanmış olmalarına rağmen makale konusunda uzman değil iseler ilgili makaleyi değerlendirmeyi kabul etmemelidir. Hakemler, değerlendirmeyi gizlilik içinde yapmalıdır ve makale yayınlanmadan önce makale içeriğine yönelik olumlu veya olumsuz paylaşımlarda bulunmamalıdırlar. Yansızlık ilkesi gereğince değerlendirme yapmalıdırlar. Eğer kendilerine gönderilen makalelerde "yazar-yazar" arasında veya "yazar-hakem" arasında bir çıkar çatışması olduğunu saptadıklarında bu durumu sadece editöre bildirmelidirler. Hakemler değerlendirmelerini yapıcı esaslar başta olmak üzere akademik görgü kuralları içerisinde yapmalıdırlar.
Hakemler değerlendirmeyi kabul ettikleri yazıyı, belirtilen süre içerisinde değerlendirmelidirler. Eğer hakem herhangi bir nedenden dolayı değerlendirme sürecinde gecikme yaşayacak ise bu aksaklığı editöre bildirmelidir.
Yazarlardan talep edilen Etik Sorumluluklar
Tüm bilim dallarında yapılan araştırmalar için etik kurul onayı alınmış olmalı, bu onay makalede açıkça belirtilmelidir. Editörün talep etmesi durumunda ayrıca da belgelendirilmelidir. Etik kurul onayı olmayan makaleler değerlendirmeye kabul edilmeyecektir ve her ne aşamada olursa olsun süreçten çıkarılacaktır.
Dergimize gönderilen makaleler başka bir dergide yayınlanmamış ya da yayınlanmak üzere gönderilmemiş olmalıdır. Eğer özet metin olarak Kongre veya toplantılarda sunuldu ise bu durum makale başvurusu esnasında açıkça belirtilmelidir.
Yazarlar makalelerini dergi yazım kurallarına göre düzenlemiş olmalıdırlar ve yazıda kullandıkları tüm alıntılarına referans vermiş olmalıdır.
Yazarlar makaleye bilimsel katkılarını, katkı alanını belirterek beyan etmelidirler.
Yazarlar yapılan çalışmanın kendi çalışmaları olduğunu ve makalenin intihal içermediğini garanti etmelidirler
Makale yazarlarının tümü makalenin son halini okumuş olmalıdırlar. Yayın için gönderilmiş makalelerde "Yayın Hakları Telif Formu" nu imzalamış olan her yazar etik ilkeler ile ilgili eşit sorumluluğa sahiptir.
Yazarlar makalenin değerlendirme sürecinde katkı sağlayacaklarını umdukları hakemleri Editöre önerebilirler. Bu hakemlerin yazıya atanması Editör inisiyatifindedir. Önerilen hakemler ile herhangi bir iletişim veya çıkar ilişkisi içerisine girilmemelidir.
Etik İlkelere Uymayan Durumun Editöre Bildirilmesi
Yukarıda bahsedilen editör, hakemler, yazarlar ile ilgili etik ilkelere uymayan bir durum veya içerikle karşılaşılması durumunda, bu durumu lütfen ayk222@hotmail.com adresine e-posta yoluyla bildiriniz.
Dergimizde makale gönderim, değerlendirme süreci yada yayın süreci esnasında yazarlardan herhangi bir ücret talep edilmemektedir.
Ege Tıp Bilimleri Dergisi "Ücretsiz" dergi kapsamında yer almaktadır.
EĞİTİM
1. Aralık 2013- Aralık 2017 Sağlık Bilimleri Üniversitesi, Ankara Eğitim ve Araştırma
Hastanesi, Deri ve Zührevi Hastalıkları İhtisas Eğitimi
2. Ekim 2007- Haziran 2013 Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi, Ankara. Diploma derecesi 3,29/
Onur öğrencisi
3. Eylül 2004- Haziran 2007 İzmir Fen Lisesi, İzmir. Diploma derecesi 95.52/100
4. Eylül 2002- Haziran 2003 Mustafa Kemal İlköğretim Okulu, Diyarbakır. Diploma derecesi
5.00/5.00
5. Eylül 1995-Haziran 2002 Arif Eminoğlu İlköğretim Okulu, Diyarbakır. Diploma derecesi
5.00/5.00
BAŞARILAR
1. 2001 yılında Türkiye Devlet Parasız ve Yatılı Bursluluk Sınavında Türkiye’de ilk 100’e girerek
67.olmak
2. 2001 yılı Diyarbakır İl Milli Eğitim Müdürlüğü Sınavında İl birinciliği
3. 2003 yılı Liselere Giriş Sınavında Türkiye’de 616.164 aday arasından 1036 puan arasından 988
puan alarak ilk 1000’e girerek İzmir Fen Lisesi’ne yerleşme
4. 2007 yılı Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavında Sayısal alanında 1.615.534 öğrenci
arasında 1000’de 1’lik dilime girerek 1232. Olmak
5. Genel tıbbi bilgi değerlendirme amaçlı yapılan 2012 yılı Ankara Üniversitesi Gelişim
Sınavında 300 kişi arasından Dönem 5.si olmak
6. Eylül 2013 Sonbahar Tıpta Uzmanlık Sınavında 8458 kişi arasında Türkiye 44.sü olmak
7. 2017 yılı “Dermatoloji ve Dermatopatoloji Vakfı Akademisi Sürekli Tıp Eğitimi
Sorularında Doğru yanıtlar nedeniyle” IX.Dermatoloji ve Dermatopatoloji Sempozyumunda
“Dermatolojide İyi Klinik Uygulamalar Beratı”nı almak
8. Türkiye 22. Zeka Oyunları Yarışması “Oyun 2017”de 29.584 kişi arasında finalist olma
sertifikasını kazanmak
9. 2017 Ağustosta European Academy of Dermatology and Venereology (EADV)’nin
Danimarka’da düzenlenen Psoriasis Fostering Course bursunu kazanmak
10. 2017 Ekim’de European Academy of Dermatology and Venereology (EADV)’nin,
Hırvatistan’da düzenlenen Pregnancy Dermatosis Fostering Course bursunu kazanmak
11. 2017 European Academy of Dermatology and Venereology (EADV) Gebelik
Dermatozları Fostering kursuna seçilen dünyanın farklı ülkeleri arasında katılım yapan
dermatologlar arasından Türkiye adına En İyi Bilimsel Sunum Ödülünü kazanmak
12. 2017 Kasım’da European Academy of Dermatology and Venereology (EADV)’nin,
Belçika’da düzenlenen Basic Surgery Fostering Course bursunu kazanmak
13. Kasım 2017’de düzenlenen Yüksek Öğretim Kurumu Yabancı Dil Sınavında (YÖKDİL) 100
üzerinden 90 puan almak
14. 2017 yılı Türk Dermatoloji Derneği Yeterlilik Sınavı Sertifikasını almak
15. 2018 yılı Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES)’de Sayısal 100
üzerinden 85,34 almak
16. Mayıs 2018’de İşyeri Hekimliği sınavında 84 puan alıp Türkiye’de ilk 100’e girerek
79.olmak ve İşyeri Hekimliği Serifikası almak
17. Ekim 2018’de Royal Colleges of Physicians Specialty Certificate Examination in
Dermatology’de dünya ortalaması 136/200 olan sınavdan 170/200 puan alarak
Dermatoloji’de Royal Collages of Physicians Sertifikası almaya hak kazanmak
18. Haziran 2019’da İtalya Milan’da düzenlenen The 25th World Congress of
Dermatology, “WCD RISING STARS SCHOLARSHIP” kongre katılım bursunu almak
19. Ağustos 2019’de Almanya Frankfurt’ta düzenlenen Avrupa Dermatoloji&
Venereoloji Yeterlilik Sertifikası’nı almak
20. Ocak 2020’de Uluslararası “Professional Certificate of Dermoskopi” sertifikasını almak
21. Aralık 2020’de 2 yayın için Tübitak Bilimsel Yayın Akademik Teşvik Ödülü
“The Effect of Narrowband Ultraviolet B Phototherapy on Antinuclear Antibody Status: A
Case‐Control Study.” Photodermatol Photoimmunol Photomed.
“A cross-sectional analysis of skin cancer risk in patients receiving narrow-band ultraviolet B
phototherapy: an evaluation of 100 patients.” Arch Dermatol Res.
22. Demirel Öğüt N, Kutlu Ö, Khachemoune A. Maske altında gizlenen dermatolojik
hastalıklar ve hasta farkındalığın değerlendirilmesi. Dermatoimmünoloji ve Allerji 8. Güz
Okulu. En iyi sözel sunum ikincilik ödülü.
23. Ekim 2022’de yayınlanan “The effect of COVID-19 on development of hair and nail disorders:
a Turkish multicenter, controlled study” isimli makale ile Türk dermatoloji tarihinin en geniş
kapsamlı çalışmaların birinde -30 merkez 45 araştırmacı-yürütücü araştırmacı olmak
24. 2019-2021 yılındaki yayın-atıf kalite ve hacim analizinin yapıldığı 2023 Tübitak Üniversite
Yetkinlik Analizinde Uşak üniversitesinde gerçekleştirilen çalışmalarının kalite/hacim noktasında
Türkiye’nin ilk üç üniversitesi arasına girmesi
25. 2025 yılında basılan Dünyaca ünlü “Textbook of Cosmetic Dermatology” kitabının
6.edisyonunda 3 bölümde bölüm yazarlığı yapmak
DENEYİM
09-2013/12-2013 : 112 Acil Komuta ve Kontrol Merkezi, Batman
12-2013/03-2018 : Sağlık Bilimleri Üniversitesi, Ankara Eğitim ve Araştırma
Hastanesi, Deri ve Zührevi Hastalıkları Bölümü, Ankara
03-2018/07-2018 : Beytepe Murat Erdi Eker Devlet Hastanesi, Deri ve Zührevi
Hastalıkları Bölümü, Ankara
08-2018/03-2020 : Kayseri Develi Devlet Hastanesi, Deri ve Zührevi Hastalıkları
Bölümü, Kayseri
03-2020/ 03-2021 : Uşak Üniversitesi Tıp Fakültesi, Deri ve Zührevi Hastalıkları
Bölümü, Uşak
03-2021/ halen : Tokat Gazisomanpaşa Üniversitesi, Deri ve Zührevi Hastalıkları
Bölümü, Tokat
Giovanni Mario Pes is an Associate Professor at the Department of Medical, Surgical, and Experimental Sciences at the University of Sassari, Italy. His
pioneering work inspired research on the critical role lifestyle plays in health and longevity and inspired the concept of Blue Zones. He began
studying longevity in 1996. He originally hypothesized that he would discover a genetic variant supporting longevity but instead found that close
family/social bonds, daily physical activity, and a plant-based diet were key. He has expertise in nutrition, dietetics, diabetology, and geriatrics
and continues to focus on nutritional and lifestyle factors associated with a long life. He has published over 200 scientific articles on various topics,
from coronary disease to glucose intolerance to celiac disease. He co-authored the book Longevity and Identity in Sardinia: The Discovery of the
Sardinian Blue Zone, published by Franco Angeli Press in 2014. He is also the founder of the Blue Zone Projects, wellness communities across the US
designed to boost overall quality of life and activity levels.
Sakarie Mustafe Hidig, hepatobiliyer ve pankreas cerrahisinde uzmanlaşmış bir genel cerrahtır. Hargeisa Group Hastanesi Araştırma Merkezi ve Zhejiang Üniversitesi Dördüncü Bağlı Hastanesi Hepatobiliyer ve Pankreas Cerrahisi Bölümü'ne bağlıdır. CMA, SMA, SAS, SYRFM, AAFP ve IOASD dahil olmak üzere çeşitli mesleki kuruluşların üyesidir. Dr. Hidig, saygın uluslararası dergilerde 50'den fazla makale yayınlamıştır. Araştırma ilgi alanları arasında genel cerrahi, hepatobiliyer ve pankreas cerrahisi, gastrointestinal cerrahi, travma cerrahisi ve kanser araştırması yer alır ve bu alanlardaki gelişmelere önemli ölçüde katkıda bulunur.
He is a distinguished surgeon and academic at Chernihiv Medical Academy, specializing in minimally invasive surgical techniques. With over 20 years of experience, he has published numerous research papers on laparoscopic and robotic-assisted surgeries, earning international recognition in the field. He is also a passionate educator, mentoring the next generation of surgeons in Ukraine and beyond.
Abduzhappar Gaipov, MD, PhD, Associate Professor at the Nazarbayev University School of Medicine, Program director of Internal Medicine residency program and nephrology fellowship program, Senior nephrologist at the CF University Medical Center.
Fellow and current member of the European Renal Association (ERA Research Fellow 2011–2012, Konya, Turkey) and the International Society of Nephrology (ISN Research Fellow 2017-2018, Memphis, Tennessee, USA). Winner of the MSHE 2022 “Best Scientist” award, recognition of the Elsevier Scopus Award KZ 2018 & 2021 for publication activity and productive contribution to medical science of the Republic of Kazakhstan, calling of the Web of Science Award “Leader of Science” 2020 from the company Clarivate Analytics for the nomination of the top best reviewers in scientific magazines.
Author of more than 200 articles, editor in chief and member of the editorial board of peer-reviewed journals. Principal Investigator of the scientific projects (about 1.5M USD funding), scientific supervisor of several doctoral and master's students.
Dr Chandan Kumar is a distinguish Professor of Physiotherapy Department, Amity University, Noida, Amity Institute of Health Allied Sciences is BPT, MPT in Neurology from university of Pune and Ph.D. in Physiotherapy and having more than 20 years of Academic & Clinical and Administrative experience. His Research and Clinical Interests include Stroke, Parkinson’s disease, Head Injury, Spinal Cord Injury, Cerebral Palsy and other Adult & Pediatrics Neurological Disorders. He has published more than 30 research papers in national & international peer reviewed journals, chaired many scientific sessions and presented research findings in various national & international conferences on the field of Stroke, Cerebral Palsy, Geriatrics, and Clinical Practice and has several research projects on Stroke, spinal Cord Injury & Bell’s palsy in progress. He has been associated with many professional bodies which includes Maharashtra State occupational therapy and Physiotherapy Council, Maharashtra
Dr. Şule Güçyeter, Türkiye'de Uşak Üniversitesi'nde Özel Eğitim Bölümü Özel Yetenekliler Eğitimi Anabilim Dalı'nda Doçent olarak görev yapmaktadır. Yüksek lisans ve doktora eğitimini Özel Eğitim, Özel Yetenekliler Eğitimi alanında yapmıştır. Üstün zekâ/özel yetenek kavramları, üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin tanılanması, matematik yeteneği, 2e, üstün zekâlı öğrencilerin psikolojik özellikleri, yaratıcı ve eleştirel düşünme konularıyla ilgilenmektedir. Özel eğitim ve özel yetenekliler eğitimi alanında yayınlanmış makale ve kitap bölümleri bulunmaktadır. Araştırmacının ulusal ve uluslararası kongrelerde sunulmuş sözlü bildirileri de vardır.Türk Eğitim Dergisi'nin alan editörlüğünün yanı sıra, Gifted Education International'ın editör/inceleme kurulunda görev yapmaktadır. 2016'dan beri Asya Pasifik Üstün Yetenekliler Federasyonu'nda Türkiye delegesidir.
Dr. Şule Güçyeter is an Associate Professor in the Special Education Department, Gifted and Talented Division at the Usak University, in Türkiye. She received her Master’s and Ph.D. degree in special education (with an emphasis in gifted and talented education). Dr. Güçyeter is especially interested in conceptions of giftedness, identification of gifted and talented students, math talent, 2e, psychological characteristics of gifted students, and creative thinking. Beside her role as the field editor of Turkish Journal of Education, she is serving on the editorial/review board Gifted Education International. She has been a delegate of Türkiye in the Asia Pacific Federation on Giftedness since 2016.