Milli Eğitim Bakanlığımız tarafından oluşturulan eğitim ortamları ve süreçleriyle ilgili olarak okul yöneticileri, öğretmenler ve öğrenciler tarafından geliştirilen başarılı uygulamaların ve örneklerin paylaşılabileceği platformlara rastlanılmakta ve “Eğitimde İyi Örnekler” adıyla birçok İl Millî Eğitim Müdürlükleri tarafından projeler yürütülmektedir. Bu araştırmada Uşak İl Millî Eğitim Müdürlüğüne bağlı tüm derece ve türdeki resmi okullar ile bu okul ve kurumlarda çalışan görevli öğretmenler, öğrenciler, veliler ve tüm çalışanların hedef kitlesi olduğu Eğitimde İyi Örnekler Projesi’ne Türkçe öğretmenlerinin katılma durumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Durum çalışması olan bu araştırmada elde edilen bulgulara göre 2021-2022 eğitim öğretim yılında yapılan 135 başvurunun 47’sinin, 2022-2023 eğitim öğretim yılında 107 başvurunun 35’inin Türkçe öğretmenleri tarafından yapıldığı tespit edilmiştir. Hem 2021-2022 eğitim öğretim yılında hem de 2022-2023 eğitim öğretim yılında erkek Türkçe öğretmenleri kadın Türkçe öğretmenlerine göre daha fazla katılım sağlamıştır. Odak grup görüşmesi yoluyla elde edilen veriler motivasyon, yaygınlaştırma ve takdir görme temaları altında toplanmıştır. Eğitim sistemlerinde yerel, ulusal ve uluslararası projelerin gerçekleştirilmesi gelişme odaklı eğitim için önemlidir.
The Ministry of National Education has created platforms where successful practices and examples developed by school administrators, teachers, and students regarding educational environments and processes can be shared. Many Provincial Directorates of National Education are running projects under the name "Good Examples in Education". In this study, it was aimed to determine the participation of Turkish teachers in the Good Examples in Education project, which targeted official schools of all degrees and types affiliated to Uşak Provincial Directorate of National Education and teachers, students, parents and all employees working in these schools and institutions. According to the findings, 47 out of 135 applications in the 2021-2022 academic year and 35 out of 107 applications in the 2022-2023 academic year were made by Turkish teachers. Both in the 2021-2022 academic year and in the 2022-2023 academic year, male Turkish teachers participated more than female Turkish teachers, albeit with a slight difference. The data obtained through focus group interviews were mostly collected under the themes of motivation, dissemination and appreciation. Realization of local, national and international projects in education systems is important for development-oriented education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 18 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 18 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 2 |
Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.