Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rol algıları ile liderlik davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışmaya Aydın Adnan Menderes Üniversitesinde eğitim gören öğrenciler katılmıştır. Katılımcılara dijital yöntemler kullanılarak oluşturulan anket formları ulaştırılmış, 415 anket formu değerlendirmeye alınmıştır. Çalışmanın ilk bölümünde kişisel bilgiler formu, ikinci bölümünde Zeyneloğlu ve Terzioğlu (2011) tarafından geliştirilen ‘’Toplumsal Cinsiyet Rolleri Tutum Ölçeği,” üçüncü bölümünde ise Dursun vd., (2019) tarafından geliştirilen “Çok Yönlü Liderlik Yönelimleri Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde ise, betimsel analizler, Cronbach Alpha güvenilirlik katsayısı, t-testi, ANOVA analizi ve pearson korelasyon testi uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rol algıları ile liderlik yönelimlerinin cinsiyet, yaş ve bölüm gibi faktörlere bağlı olarak farklılık gösterdiğini, kadınların daha eşitlikçi ve insan odaklı, erkeklerin ise geleneksel liderlik tarzlarına eğilimli olduğunu ortaya koymaktadır.
The aim of this study is to examine the relationship between university students' gender role perceptions and leadership behaviors. Students studying at Aydın Adnan Menderes University participated in the study. Survey forms created using digital methods were delivered to the participants, and 415 survey forms were evaluated. A personal information form was used in the first part of the study; the "Gender Roles Attitude Scale" developed by Zeyneloğlu and Terzioğlu (2011) was used in the second part; and the "Multifaceted Leadership Orientations Scale" developed by Dursun et al. (2019) was used in the third part.Data analysis included descriptive analyses, Cronbach's alpha reliability coefficient, t-test, ANOVA analysis, and Pearson correlation test. Research results indicate that university students' gender role perceptions and leadership orientations vary depending on factors such as gender, age, and department, with women tending to adopt more egalitarian and people-oriented leadership styles. At the same time, men are inclined towards traditional leadership styles.
| Birincil Dil | Türkçe | 
|---|---|
| Konular | Temel Eğitim (Diğer), Cinsiyet, Cinsellik ve Eğitim | 
| Bölüm | Araştırma Makaleleri | 
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 26 Ekim 2025 | 
| Gönderilme Tarihi | 19 Mayıs 2025 | 
| Kabul Tarihi | 9 Ağustos 2025 | 
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 10 Sayı: 2 |