Türkiye’de üstün ve özel yetenekli bireylerin özel eğitim gereksinimlerini tam
anlamıyla karşılayacak bir nitelikli kamusal eğitim politikası üretilip, uygulamaya
konmamıştır. Ülkemizde üstün ve özel yeteneklilere devlet tarafından destek eğitimler
verilmekte ancak verilen destek eğitimler yetersiz kalmaktadır. Bu destek
eğitimler Bilim ve Sanat Merkezleri (BİLSEM) tarafından sağlanmaktadır.
Kalkınma Planlarında ve Milli Eğitim Şura Kararlarında üstün ve özel yetenekli
bireylerin eğitimi ile ilgili çeşitli kararlar alınmış fakat üstün ve özel yetenekli
bireylere uygun bir eğitim politikası ortaya konamamıştır. Üstün ve özel yetenekli
bireylerin eğitimi devlet okullarında, konusunda uzman eğitmenler tarafından ve
uygun bir müfredatla gerçekleştirilmelidir. Bununla ilgili yasal düzenlemelerin en
kısa zamanda yapılması gerekmektedir.
Anahtar Kelimeler; Üstün ve özel yetenek, eğitim, kamusal politika
Bölüm | Eğitim ve Toplum Sayı 12 |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Şubat 2016 |
Gönderilme Tarihi | 5 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 12 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.